fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה יולי 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה יולי 2022: הספר - השקעות לעצלנים | מאת תמיר מנדובסקי

על קבלה וריפוי

"כשהתחילה שרון" מאת עירית שלג הוא רומן מרתק ומרגש שמציג את סיפורה של חווה שרון, שחקנית בעברה שחזרה בתשובה ועשר שנים לאחר מכן חוותה משבר אמונה. מה השתבש בדרך? מה נתקע? לאן להמשיך כשהטעם כבר לא מתוק? מה היא היום? עוד דתייה שחוקה? בבוקר שבת, בזמן שהמתינה לשובם של בעלה וילדיה מבית הכנסת ולהגעתה של שירה, אורחת שהזמינה, מגלה שרון זוויות ראייה חדשות על עצמה ועל דרך ההתנהלות שלה בעשר השנים שחלפו מאז החלה ללכת בדרך התורה. ביקורת נוקבת של שרון על עצמה היום מציבה בפניה מראה מורכבת ולא תמיד אסתטית על דרך התייחסותה לאנשים שאהבו אותה ובטחו בה בעבר. השחקנית שבה השתלטה על כל תחומי החיים ויחסיה עם אנשים גם מחוץ לבמה. הקצוות הלא סגורים של חייה האגוצנטריים וחסרי הגבולות בעבר מחכים בסבלנות לפרוע את החשבון. הספר בעיניי הוא ספר של מסע בזמן, של בדיקה וחקירה מחודשת של הבחירות שלקחנו על עצמנו בדרך. הדמות של שרון בספר מורכבת מתובנות, מקונפליקטים, ממשברים, מהשראה ומהתפתחות שכנראה עברה הכותבת. היא עוברת מעין תהליך של קבלה וריפוי בתוך כדי התפתחות הסיפור, בתקווה שבתוך כדי המסע שלה תוכלו גם אתם לעבור את המסע הפרטי שלכם. מומלץ. (הוצאת ספרי ניב, 133 עמודים)

כשהתחילה שרון | מאת עירית שלג

מזימות פוליטיות

"שלג באוגוסט" מאת אריק זלצמן הוא ספר מתח והרפתקאות שכתוב בהומור, כולל מזימות פוליטיות ומתרחש באפריקה. דמבה הוא ילד אפריקני צעיר שחייו עברו עליו בנעימים בכפר בו גדל עד שבאחד הימים הגיע לכפר שליט המדינה מאקומה שהרג את אביו. דמבה מחליט לצאת למסע נקמה. הוא פונה לעזרתו של "איש התנינים" – פינייה, יהודי ניצול שואה שבדרך לא דרך "התגלגל" לאפריקה והפך לידוען בזכות אומץ ליבו כשנאבק בידיים חשופות עם תנינים. פינייה פונה לקרוב משפחתו אריק, עורך דין בנושא נדל"ן, שהיכרותו עם אפריקה מוגבלת לעסקאות שביצע ביבשת. אריק נמצא בעיצומו של שיפוץ ולא שש לצאת להרפתקה, אך משתכנע לבסוף ויחד מתגבשת חבורה ססגונית של אנשים בעלת יכולות מגוונות שמגבשים תוכנית נועזת לנקמה במאקומה שבה סכנת חיים. חברי הקבוצה יוצאים לאפריקה ומגייסים בה גורמים רבי עוצמה שיסייעו לה. בתמיכתם הם יוצאים להתעמת עם מאקומה. הספר מתאר את קורותיהם וההרפתקאות אותן הם חווים עד ש… למרות היותו ספר מתח והרפתקאות. באמצעות הקריאה תקבלו, מעבר לעלילה מותחת גם טעימה מהצבעים, מהנופים – האנושיים ומנופי הטבע, מהריחות ומהגוונים של היבשת שאין דומה לה בעולם. (הוצאת ספרי ניב, 270 עמודים)

שלג באוגוסט | מאת אריק זלצמן

השקעות לעצלנים

תמיר מנדובסקי לוקח בספרו "השקעות לעצלנים" את הקוראים לטיול מאורגן בג'ונגל הפיננסי ופורש בצורה יסודית וברורה את שיטת ההשקעה הפשוטה והרווחית שזכתה לכינוי  – "Common Sense Investing"  השקעה פסיבית במדדי מניות מובילים לאורך שנים רבות. עקרונות ההשקעה שמתוארים בספר זה מיושמים כבר עשרות רבות של שנים ואינם דורשים ידע קודם. תמיר נותן לקורא הזדמנות להבין את פילוסופיית ההשקעה האחראית, השיטתית והמוכחת.  הספר הזה הוא בסיס, מבוא וגם גרעין להשקעות ארוכות טווח בו בפרקים קצרים וממוקדים פורש תמיר ידע נרחב שנובע ממחקר של שנים שנחסך מהקורא. למרות שהשפה קולחת ויום-יומית, מתייחס תמיר ברצינות רבה לעתיד הקורא ובאיזה שהוא שלב של הקריאה אי אפשר להתחמק מהמחשבה שנושאים אלה חייבים להיות חלק ממערכת החינוך הממלכתית. תמיר מגיש על מגש של כסף את כל המידע שהקורא צריך כדי להתחיל לתכנן את עתידו כשהוא בוטח בעצמו. בספר סימולציות שיעזרו לך כיצד לדעת מה היא סיבולת התנודתיות שלך – כלומר, כמה הבטן שלך "חזקה" לתנודות שוק ההון. הספר גם נותן כלים כיצד אפשר להתרגל לכך, ובעיקר למה כדאי לך ליטול את הסיכון הזה. הספר מתאים לכל אחת ואחד שרוצים להתחיל להשקיע גם אם לא נקפו אצבע כדי לעשות זאת עד כה, ומספק להם את הידע ואת הכוח לעשות זאת בעצמם. (הוצאת מצפן, 121 עמודים).

השקעות לעצלנים | מאת תמיר מנדובסקי

האידיאל האנושי של האהבה

"מצחיק, מטורף ולגמרי מציאותי" מאת סם ש. רקובר הוא רומן מתח בלשי, מרתק, מצחיק וקצת משוגע על שני מלאכים – אחד מלאך המוות והשני סתם בריון ובטלן שמתאהב בבלשית סקסית, שוש לוגסי המדהימה, על שתי נשים יפות שגורלן לוט בערפל משום שלא ברור אם הן נרצחו או לא, כי קשה לדעת אם הן חיות או לא, ועל שחר קורן שלקה בהתקף לב וניצל ברגע האחרון על ידי שני פרמדיקים, שהינם לאמיתו של דבר שני מלאכים, וכאות תודה סיפר להם סיפורים משעשעים מחייו. זה רומן מטורף על שני פרמדיקים, בעצם מלאכים, נפילים (היו בארץ) שחמדו בנות אנוש. זה ספר מציאותי על שני מלאכים שאחד מהם הפך לבן אנוש על מנת לחזר בלהט אחרי בת אנוש בה התאהב מעל הראש. זה רומן הבוחן את גבול האהבה, משום שמלאך מוכן להקריב את חייו המלאכיים ולהיפך לבן אנוש רק כדי שיחווה את האהבה האנושית במלואה. וזה רומן סאטירי הבוחן את האידיאל האנושי של האהבה על הנפש התאומה והאושר האולטימטיבי שבא לידי ביטוי באביונה המשותפת בו-זמנית.  (הוצאת כרמל, 271 עמודים)

מצחיק, מטורף ולגמרי מציאותי | מאת סם ש רקובר

מסע היכרות עם חוקי התנועה

הספר "האיש הקטן שברמזור" שכתבה ואיירה מיכל שהם הוא ספר ילדים  מקסים ומהנה שמלמד את הקוראים הצעירים מהי חצייה נכונה של כביש. גיבור הספר הוא שיר, ילד שובב וסקרן שתמיד תמה מי הוא האיש שנמצא בתוך הרמזור? מה תפקידו? ומה הוא עושה כל היום בתוך הרמזור? הוא קרא לו "האיש הקטן שברמזור". הצטרפו לשיר במסע ההיכרות שלו עם האיש הקטן שברמזור ועם חוקי התנועה. בשפה בהירה, מלאת הומור ורבת-דמיון לצד איורים מרחיבי לב, מעודד האיש הקטן שברמזור לחצייה נבונה וזהירה של הכביש. הספר מיועד לילדים בגיל הרך – מפעוטות שיכולים ליהנות מהציורים ועד גילאי 5-8 שיכולים ללמוד מהספר על התנהגות נכונה וזהירה בכבישי ארצנו. (הוצאת ספרי ניב, 22 עמודים)

האיש הקטן שברמזור | מאת מיכל שהם

מלא אקשן ודמויות פרועות

"בת המעמקים" מאת ריק ריידן הוא ספר נפלא לבני נוער, מלא הומור, אקשן ודמויות פרועות, מככבים בהרפתקה תת-ימית מלאת תהפוכות בהשראת ספרו הידוע של ז'ול ורן, 20,000 מיל מתחת למים. אנה דקר היא תלמידת כיתה ט׳ באקדמיה שממנה יוצאים החוקרים והלוחמים הימיים הטובים בעולם. הדאגה העיקרית שלה היא המבחנים המלחיצים של סוף השנה, אבל סוף אחר מחכה לה: פיצוץ עצום מעלים מעל פני האדמה את התיכון היוקרתי ואיתו גם את אחיה הגדול – בן המשפחה היחיד שלה. כל מה שנשאר לאנה הוא חבריה לכיתה והמורה השנוא עליה, שמספר לה על התיכון היריב ועל המלחמה הקרה שהוא מנהל איתו כבר מאה וחמישים שנה. עכשיו המלחמה הקרה הופכת לרותחת, ואנה והחברים שלה עומדים להפוך אוכל לדגים. כשהיא נאבקת באויבים רצחניים ובבוגדים מבית, אנה לומדת את האמת המדהימה על המורשת שלה ועומדת למבחן מנהיגות ראשון וגורלי.  (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת זמורה, סדרת מרגנית, 396 עמודים)

בת המעמקים | מאת ריק ריירדן

מי יעצור את הבלתי נמנע?

"לעולם לא" מאת קן פולט הוא מותחן מרתק, עתיר גיבורות ונבלים, נביאי שקר ולוחמי עילית, פוליטיקאים עייפים ומהפכנים אופורטוניסטים. זהו ספר המכיל בחובו תובנות שנוגעות במציאות של ימינו אלה, ומוביל את הקוראים למחוזות שאי אפשר אפילו לדמיין. פאולין גרין היא הנשיאה הראשונה של ארצות הברית. חוץ מאשר לנהל את המעצמה הגדולה בתבל, היא נאלצת לתמרן בין מתקפות של טרוריסטים באפריקה, מאבקים בין מעצמות, אתגרים בתוך משפחתה ויריב פוליטי שמכפיש את שמה לאורך כל הדרך. היא עושה את כל זה בזהירות ובמיומנות דיפלומטית, ותעשה כל שביכולתה כדי למנוע מלחמה מיותרת. אולם כאשר פעולה תוקפנית אחת במדבר סהרה הלוהט מתחילה לגלגל כדור שלג, סוכנת סי איי איי מוכשרת ובעל בריתה הצרפתי מנסים למצוא בצ'אד קצה חוט לאירועים בסין מנסה בכיר בממשל לפעול נגד שאיפות חסרות שחר של המשמרת הקומוניסטית הישנה בממשלה, ועוד ועוד מעצמות ומדינות נקלעות לרשת סבוכה של בריתות עד שאינם מסוגלות להתיר את קוריה. ברגע שכל המתרחש מתלכד לאירוע אחד שעלול להצית את העולם כולו, האם יש מישהו – אפילו בעל הכוונות הטובות ביותר והיכולות המשוכללות ביותר – שיוכל לעצור את הבלתי נמנע? (מאנגלית: ורד רוזן, הוצאת מודן, 667 עמודים)

לעולם לא | מאת קן פולט

שחיתות בתוך המערכת

"העלמת עין" הוא השלישי בסדרת "ויליאם ווריק" שכתב ג'פרי ארצ'ר. סדרת מתח מתוחכמת ושנונה. בבוקר שבו מתכוון סמל בילוש ויליאם ווריק להתפטר מעבודתו במשטרה, הוא מקבל הצעה להצטרף ליחידה חדשה שתחקור שחיתות בתוך המערכת. הוא לוקח על עצמו את המשימה המסוכנת ומגלה שהשוטר החשוד הוא לא אחר מסמל בילוש סמרס, שוטר מבריק שהיה חבר קרוב שלו בבית הספר לשוטרים. במהלך חקירתו מגלה ווריק כי סמרס איבד את מצפונו וכי הוא משתף פעולה עם אחת ממשפחות הפשע המקומיות. וכאילו לא די בזאת, סמרס אינו השוטר היחיד שמרוויח מכך. את שאר זמנו מקדיש ווריק להכנת עדותו במשפט שמתנהל נגד אסאם רשידי, ברון הסמים שהוא עצמו הוביל ללכידתו. ווריק משוכנע באשמתו, אך מתכונן לכל תרחיש מאחר שבחקירה הנגדית יהיה עליו להתמודד עם עורך הדין בות-ווטסון המבריק, הידוע כמי שיודע להתל בבית המשפט ולחלץ את לקוחותיו מציפורני החוק. אלא שכאשר מדובר בשילוב הקטלני בין פושעים חסרי מצפון לסכומי כסף אדירים, הדרמה אף פעם אינה מסתיימת בתוך אולם בית המשפט. לפעמים ברוני הפשע הממתינים בחוץ עשויים לסיים את מלאכתם של השופטים. (מאנגלית: נעה בן פורת, הוצאת מודן, 339 עמודים)

העלמת עין | מאת ג'פרי ארצ'ר

העולם החשאי

בספרו השלם האחרון "שומר אמונים" מתמקד ג'ון לה קארה בעולם שהיה נושא כתיבתו בשישים השנים האחרונות — העולם החשאי עצמו. זהו סיפור מהפנט על התנגשות בין תום לב וניסיון חיים לבין חובה לאומית ועקרונות מוסריים אישיים. ג'וליאן לונדסלי הפנה עורף להצלחה כלכלית מובטחת בסיטי של לונדון למען חיים פשוטים יותר, וכעת הוא הבעלים והמנהל של חנות ספרים בעיירת חוף קטנה במזרח אנגליה. אבל לא יותר מחודשיים אחרי שהוא פותח בקריירה החדשה שלו, מבקר לא מוּכר מפר את שלוות הערב שלו. אדוארד, מהגר פולני המתגורר בסילברוויו, הבית הגדול בקצה העיירה, יודע רבות על משפחתו של ג'וליאן, ונראה מתעניין יתר על המידה בפרטי הניהול של המיזם החדש והצנוע שלו. אחד מבכירי השירות החשאי בלונדון מקבל מכתב המתריע על דליפת מידע מסוכנת, והחקירות מובילות אותו אל העיירה השלווה שלשפת הים. מאנגלית: אמיר צוקרמן, הוצאת זמורה, 192 עמודים)

שומר אמונים | מאת ג'ון לה קארה

מתח וסיפור אהבה

סטיבן קינג מביא את סיפורו המרתק של בחור טוב בעסק רע מאוד. "בילי סאמרס" הוא שילוב יוצא דופן של ספר מתח עם סיפור אהבה מרגש לעיירות הקטנות של אמריקה ולאנשים שחיים בה. זהו  סיפור על טוב ורע, על מזל וגורל, ועל גיבור מורכב שאי אפשר לשכוח. בילי סאמרס עומד לבד בחדר עם רובה. הוא רוצח שכיר עבור המאפיה, גיבור מלחמת עיראק, והוא נחשב הטוב ביותר בתחומו. אבל הוא תמיד מבצע את הג'וב רק אם הקורבן המיועד הוא איש רע. אחרי שנים של עבודה, בילי מחליט שהגיע הזמן לצאת לגמלאות. אבל קודם מחכה לו עוד חיסול אחרון. במסגרת המשימה הוא נדרש להעמיד פנים שהוא סופר שעסוק בכתיבת ספר, והכתיבה הופכת בשבילו לאמצעי התמודדות עם כאבי העבר. כשהוא מתחיל לחשוד שמי שנתן לו את המשימה מתכוון לחסל אותו אחרי שיבצע אותה, הוא נמלט ומסתתר. ואז הוא פוגש את אליס, אישה צעירה שהייתה קורבן למעשה אלימות שפל. בניגוד לכל האינסטינקטים שלו, בילי מאפשר לקשר בינו לבין אליס לצמוח. יחד הם יוצאים למסע ברחבי ארצות הברית, כדי לברר מי באמת שכר את בילי למשימה ומדוע החליט לרצוח אותו. (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 495 עמודים)

בילי סאמרס | מאת סטיבן קינג

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות