fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה דצמבר 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
מישהו מגרמניה מחפש אותך | מאת נפתלי ברזניאק

זה היה אמור להיות סיפור האהבה המושלם

"בלתי אפשרי" מאת שרה לוטס הוא סיפור אהבה נפלא, סיפור  מרענן שמצליח להפתיע וברגעים רבים בהם לקורא נדמה שהוא יודע מה הולך לקרות, מגיע טוויסט לא צפוי בעלילה. זה היה אמור להיות סיפור האהבה המושלם. אבל במקום זה, היכונו לסיפור בלתי אפשרי. הסיפור מתחיל בהתכתבות מיילים, שקורית בטעות, בין שני זרים, המתגלים לאט. כאשר אי מייל נזעם ששולח ניק ללקוח שלא שילם עבור עריכת ספרו מגיע בטעות לתיבת המייל של בי. בצד אחד: ניק הוא סופר כושל. בן 45, בעל כושל שאשתו בגדה בו עם חברו הטוב. אשתו הגיעה לנישואיהם עם בן משלה והוא בעצם אב חורג לבן אשר לאורך השנים הוא היה חלק חשוב בחינוכו ובשמירה עליו. הילד סבל ממשבר נפשי וכמעט התאבד וניק הצליח להציל אותו. בעלים של כלבה. מצד שני: בּי בת השלושים היא רווקה מושבעת. תופרת. חובבת פרינגלס. כשהגורל מחבר ביניהם בעקבות מייל שנשלח בטעות, החיבור מיידי, מחשמל. הם מרגישים כאילו הכירו זה את זה כל החיים. ניק קונה חליפה חדשה ועולה על הרכבת. בּי יוצאת מדירתה הקטנה ונוסעת לפגוש אותו מתחת לשעון בתחנת יוסטון. חושבים שאתם מכירים בעל פה את המשך הסיפור? גם הם חשבו.. (מאנגלית: דנה אלעזר הלוי, הוצאת דני ספרים, 528 עמודים)

בלתי אפשרי | מאת שרה לוטס

מה מנסים להסתיר מאיתנו?

"מישהו מגרמניה מחפש אוֹתָךְ " מאת נפתלי ברזניאק הוא רומן מותח ומרגש הבוחן בין היתר מערכות יחסים תוך-דוריים ובין-דוריים, חיפושי זהויות מגדריות, אמונות בדרכי פעולה ובגידות ומנסה לבדוק וגם לחשוף מהי האמת, מה מנסים להסתיר מאיתנו ומה אנחנו לא רוצים לראות. כל אלה שזורים בסיפורי אהבה חובקי עולם ובמערכות יחסים מורכבות במשפחה ובין חברים. כמו מעיין שלעולם לא ייבש, פסיפס שבעת הסיפורים שמרכיבים ספר זה מוכיח, שהשואה ותוצאותיה אינן נותנות לגיבורי הספר מנוח ולו לרגע, גם לא לאלו שנולדו שנים רבות לאחר סיומה. סיפורה של גיטה, שורדת שואה, אחת מיני רבים, שרק רצתה לגולל את קורותיה בתקופת מלחמת העולם השנייה, עלייתה לישראל וחייה בקיבוץ שבעמק, מניע עלילה פתלתלה, חובקת עולם של אירועים מנוגדים שיש בהם אמיתות ושקרים, חיים ומוות ואהבה ושנאה. עלילה מלאת תפניות וסוף מפתיע. אבל בעלילה כמו בעלילה, במיוחד בספר מתח, המידע לא מפסיק לזרום, מידע שאין אפשרות להתעלם ממנו כמו השאלה האם כל גיבורי העלילה נותרו בחיים? ואם לא, מי נותר? והאם יש קשרים אחרים בין הגיבורים שהם כלל אינם מודעים להם? ושאלת השאלות, האם לַסֵפֶר הזה יהיה ספר המשך?   (הוצאת אוריון, 429 עמודים)

מישהו מגרמניה מחפש אותך | מאת נפתלי ברזניאק

נקודת ראות אישית ונוסטלגית

ספרי נוסטלגיה נוטים על פי דרך הקלישאה לצייר תמונות ורודות של העבר, אבל שהספר "גברת אלקלעי ישנה עם נעליים" שכתב גיל עדני לא עושה הנחות לעבר. הוא צוחק על מי שהיינו, עם הרבה אהבה לטיפוסים צבעוניים. קובץ הסיפורים המקסים והמרגש עוסק במערכות יחסים בתוך המשפחה, מנקודת ראות אישית ונוסטלגית. דרך עיניים בתוליות של ילד מתבגר אנחנו נחשפים לסיפורם של השקופים מנקודת מבטם. במבט אוהב מפיח גיל חיים בדמויות השקופות בעלות הידיים המיובלות עם שחור מתחת לציפורניים מהתחנה המרכזית בתל אביב, מחולון ובעיקר מהילדות. הוא מעניק להן שם ופנים ומציג אמת חזקה, נוקבת, ביקורתית, שנונה והומוריסטית בשפתן. הסיפור על "גברת אלקלעי" הוא סיפור על אישה שחיה בתחנה המרכזית בפחד מצמית ויומיומי. סיפור שמייצג את סיפורם של האנשים שבנו את הארץ הזאת והמדינה שכחה אותם. הסיפור "שובו של רוצח" עוסק בסיר הלחץ שנוצר בתקופה של לפני קום המדינה בתל אביב ובברית דמים שנרקמת בין סבתו של גיל למנהיג כנופיה ערבי שרצח שוטר אנגלי. הסיפור "מזרן ביצים" מלמד אותנו שגם ברגע הכי נמוך מגיעה הושטת יד מהמקום הכי פחות צפוי שכולנו כל כך מחונכים להסתייג ממנו. (הוצאת אוריון, 187 עמודים)

גברת אלקלעי ישנה עם נעליים | מאת גיל עדני

להקשיב ללב שלך

מהדורה חדשה לרומן הנפלא "ללכת בעקבות הלב" שכתבה הסופרת והבמאית האיטלקייה סוזנה תמרו. זהו ספר על נשים עוצמתיות שניצבות משני קצוותיהם של החיים, וממש כמו שמו, הוא ספר שובה לב. במהלך הקריאה בו עולים רגשות, תהיות, צחוק ובכי. איך מעבירים געגועים ואהבה אל מעבר לאוקיינוס? נכדתה של אולגה עזבה את ביתן בצפון איטליה ונסעה לארצות הברית, ואולגה משתוקקת לספר לה את האמת על העבר שלה, ולשתף אותה בדבר החשוב ביותר שלמדה: להקשיב ללב וללכת בדרך שהוא מתווה. אבל היא לא רוצה לחשוף את מצבה הבריאותי הרעוע, מחשש שנכדתה תרגיש מחויבת לחזור הביתה. אז היא כותבת מכתבים, שלא יישלחו, ובהם היא משתפת את נכדתה בגילוי לב בנבכי חייה. היא מספרת על הוריה, אנשים נוקשים ומיושנים, שגידלו אותה בתחילת המאה העשרים ללא גילויי חיבה וגרמו לה להרגיש דחויה ובודדה; על שאיפתה למצוא בן זוג שיהיה שותף לחיי הנפש והרוח העשירים שלה, שאיפה שלא הייתה מקובלת בתקופת נעוריה. היא חושפת את האהבה הגדולה שלה לגבר שפגשה במקרה, אהבה אשר חוללה מהפך בחייה, והובילה לסוד שהסתירה במשך כל השנים. במכתביה מביטה אולגה לאחור על שנותיה וכותבת בכנות כובשת על תשוקה ורגש, על אובדן וכאב, על חרטה והשלמה. (מאיטלקית: ענת שפיצן, הוצאת מודן, 181 עמודים)

ללכת בעקבות הלב | מאת סוזנה תמרו

לאהוב אומנות

"גור וסבא אלעזר הצייר" מאת חנן אלון הוא ספר ילדים מקסים הכולל שני סיפורים: "גור הצייר" ו"ביקור בגלריה", מתאים גם לראשית קריאה. הסיפור הראשון "גור הצייר" מספר על גור, ילד שמאוד אהב את סבתו. את סבא הוא אף פעם לא הצליח לראות כי הוא תמיד היה עסוק בגלריה שלו בקומה השנייה. באחד הימים סבתא לא הייתה בבית והסבא קירב את הנכד אליו. כך ראה גור מהו תהליך היצירה של סבא הצייר ומהי מלאכת הציור. בסוף היום חזר הילד הביתה וצייר את אימא שלו. בסיפור השני "ביקור בגלריה" לוקח הסבא את גור לראות ציורים בגלריה. שם הוא רואה גברת שמתעניינת בציור של סבא שלו ורוצה לקנות אותו. הוא הזדעק ואמר:  'לא, זה ציור של סבא'. מכאן הוא לומד שגלריה זה מקום שאמנים מציגים וגם מתפרנסים. המסר בספר הוא שחשוב להקנות לילדים את אהבת האמנות, שיבינו מה זה קנבס, מה זה למשוך במכחול, איך מערבבים צבעים, למה כשמערבבים כחול וצהוב מתקבל ירוק ומהם צבעי הקשת. נוסף לכך, אפשר לומר שהסאבטקסט הוא שהסבים צריכים לבלות יותר זמן עם הנכדים. (איורים נפלאים: פנינה אלון, הוצאת אוריון, עמודים לא ממוספרים)

גור וסבא אלעזר הצייר | מאת חנן אלון

מורי, גיבור מנגה שמעיף ניצוצות

מנגה היא סגנון קומיקס ייחודי אשר התפתח ביפן משנות ה-60, והשפיע על מגוון יצירות קומיקס ואנימציה גם מחוץ ליפן. כיום, מנגה ואנימה (כינוי לאנימציה יפנית) הפכו לתעשיית ענק, שמהפנטת קהל בכל הגילאים ובכל רחבי העולם. רק בישראל חיים למעלה מ-10,000 מעריצי אנימה ומנגה. בימים אלה יצא לאור "דג זהב", חלק ראשון בסדרת הקומיקס בסגנון מנגה מאת נאנא יאא. עלילה מלאה אקשן, הומור, דמויות בלתי נשכחות וגיבור חד-פעמי בשם מורי. מורי הוא נער אמיץ שחי בעולם מוצף במים. העולם רוחש סכנות בדמות יצורי ענק מעוותים, אבל למורי הם לא ממש מפריעים. הרבה יותר מטרידות אותו הידיים שלו; כל דבר שמורי נוגע בו הופך לזהב.  כיף? לא ממש, כשאפילו תחתונים אתה לא יכול ללבוש לבד… בעזרתה של שלי, ממציאה וחוקרת מבריקה, והלוטרה חברתו הטובה, מורי יוצא למסע מסוכן כדי למצוא את הקסם שיסיר ממנו את קללת הזהב. ואולי, מורי מקווה, להחזיר לו מישהו יקר שאבד. (תרגום: אורי מרקוביץ, הוצאת כנרת, 206 עמודים)

דג זהב | מאת נאנא יאא

תיאור מצבו של האדם בזמננו

"רחשי סביבה" מאת פרופ' רוברט אלבז (פרופסור אמריטוס לספרות השוואתית בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה) הוא רומן לא פחות ממטלטל. זהו כרך שני בטרילוגיית האוטוביוגרפיה שלו שמשתרעת על פני שבעה עשורים ומגוללת תקופה בחייו של המספר שאינו פוסח על אף חוויה שעיצבה את דמותו הרוחנית על כל התפתחותה. הקורא מוזמן להתחבר לחוויותיו של המספר החל מחטיבת הביניים בקזבלנקה, דרך הפנימיות והישיבה באקס לה בן שבצרפת בהן הוא ביקר כמתבגר וכלה בלימודיו באוניברסיטה העברית שבסיומם שירת כקצין בצה"ל במסגרת העתודה האקדמית. המספר כעד מתעד, מגולל בפני הקורא את חוויותיו הן במרוקו, הן בצרפת והן כאן בארץ ומסתבר שמרבית הסיפורים המרכזיים שעיצבו את דמותו התרחשו מחוץ לכותלי הכיתות בהן הוא ביקר. בזה אחר זה מתוודע הקורא לסיפורה הטרגי של משפחת קורקוס למשל, לסיפורו של  תלמיד בשם כהן שכל חלומו היה ללמוד בעל פה מילון שלם על כל ערכיו, לסיפורה של מנקה מקומית שבאמצע עבודתה הולכת ללדת וחוזרת מייד לניקיון הרצפה. נכונו לקורא חוויות רבות נוספות בסיפורים השונים שמאכלסים את המרחב הנרטיבי הזה כשכל הסיפורים מלווים במדיטציה ובתיאור מצבו של האדם בזמננו. (הוצאת הספרים אוריון, 282 עמודים)

רחשי סביבה | מאת רוברט אלבז

מה באמת קרה באותו לילה?

"עד אחרון הפחדים" הוא מותחן מרתק מאת אלכס פינלי. בוקר אחד חוזר מאט פיין לחדר המעונות שלו, ושם מחכים לו שני חוקרי אף-בי-איי ובפיהם בשורה מרה: שני הוריו ואחִיו ואחותו הצעירים נמצאו מתים כתוצאה מדליפת גז בבית הנופש שלהם במקסיקו. המשטרה המקומית טוענת שזו הייתה תאונה, אולם חוקרי האף־בי־איי חושבים אחרת – ומסרבים לגלות למאט למה. הטרגדיה מגיעה מייד לכותרות כל העיתונים, שכן זו לא הפעם הראשונה שמשפחת פיין מככבת בחדשות: שבע שנים קודם לכן אחיו הגדול של מאט, דני, הורשע ברצח זוגתו ונשלח למאסר עולם. פרשת הרצח עמדה במרכזה של סדרת פשע אמיתי מצליחה, ובה נטען כי ייתכן שדני הורשע על לא עוול בכפו. הסדרה הצליחה לשכנע רבים בחפותו של דני, אבל מאט מעולם לא השתכנע. מאט חוזר לעיירת הולדתו הקטנה כדי לקבור את בני משפחתו ונאלץ להתמודד עם תושבי המקום, שהוצגו בסדרה באור לא מחמיא ולכן נוטרים טינה לבני משפחת פיין. הוא חובר לחוקרת האף-בי-איי שמונתה לחקור את מותה של משפחתו ויחד הם מנסים לגלות מה באמת קרה באותו לילה גורלי במקסיקו ואם יש קשר לרצח שבו הורשע אחיו. (מאנגלית: לינדה פניאס-אוחנה, הוצאת מודן, 340 עמודים)

עד אחרון הפחדים | מאת אלכס פינלי

עליה לבחור בין שאיפות לבין אנושיות

"המלכה העליונה" מאת  הולי בלק הוא הספר השלישי והאחרון בסדרת הפנטזיה לבני נוער "בני הערפל". ג'וד, המלכה האנושית של ארץ הפיות, הוגלתה לארצות בני התמותה. ללא כוח, משותקת מכאב הבגידה של קרדן, המלך המרושע, היא נחושה להשיב לעצמה את כל מה שנלקח ממנה. ההזדמנות צצה כאשר מתברר שחייה של אחותה התאומה, טרין, נתונים בסכנה. עד מהרה ג'וד מבינה שאם ברצונה להציל את אחותה, עליה לשוב לארץ הפיות הבוגדנית ולהתמודד עם רגשותיה כלפי קרדן. אבל אלפהיים שג'וד פוגשת עם שובה איננה זו שעזבה. מלחמה מאיימת לפרוץ, וככל שג'וד מעמיקה אל בין שורותיו של האויב, כך היא נלכדת יותר בסבך הפוליטי הרצחני. המצב מסתבך עוד יותר כאשר קללה רדומה אך רבת-עוצמה מופעלת, וזורעת בהלה ברחבי הממלכה. כעת עם הפיות זקוק למלכתו, ועל ג'וד לבחור בין שאיפותיה לבין אנושיותה. (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת מודן, 263 עמודים)

המלכה העליונה | מאת הולי בלאק

האם מדובר בנקמה?

"על אש קטנה" הוא רומן מתח  פסיכולוגי מבריק ומתעתע שכתבה פולה הוקינס (מחברת 'הבחורה על הרכבת'). בבית סירה בלונדון נמצאת גופתו של בחור צעיר שנרצח באכזריות. מותו מעורר שאלות לגבי שלוש נשים שהכירו אותו: לורה, צעירה מתוסבכת שבילתה איתו את הלילה האחרון בחייו; קרלה, דודתו מוכת היגון, שכבר מתאבלת על מותה של קרובת משפחה אחרת; ומרים, שכנתו החטטנית, זו שמצאה את גופתו אבל מסתירה סודות מפני המשטרה. שלוש נשים שלכל אחת מהן קשר אחר לקורבן. שלוש נשים שבכל אחת מהן – מסיבות שונות – מפעפעת טינה. שבכל אחת מהן, במודע או שלא במודע, בוער רצון עז לתקן את העוול שנעשה לה. עד כמה כל אחת מהן תרחיק לכת כדי למצוא שלווה? כמה זמן יוכלו סודות לרחוש ולהעלות עשן לפני שיתלקחו ללהבות? כי כשמדובר בנקמה, אפילו אנשים טובים מסוגלים לעשות מעשים נוראים. (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 277 עמודים)

על אש קטנה | מאת פולה הוקינס

זהר נוי www.readbooks.co.il

 

למדור תרבות ופנאי בהד הקריות >> לחצו כאן<<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות