fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אוקטובר 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

גם לקראת החגים הקרבים, וגם כמתנה נפלאה לסוכות, אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
קנה וסוף קמלו | מאת אהרן בן שחר

להילחם על מי שהיא באמת

"עקרון הלב" ספרה השלישי של הלן הואנג הוא רומן מרגש ורגיש. כאשר הכנרת אנה סון זוכה לא במכוּון בהכרה בינלאומית בזכות סרטון יוטיוב ויראלי, היא נכנסת לסחרור. החשיפה המטורפת שלה מערערת אותה, ללא יכולת לשחזר את אותה הצלחה. ואז בן הזוג שלה מציע מערכת יחסים פתוחה לפני שיתחייב לה סופית. אנה הרוסה. אבל אם זה מה שהוא רוצה – בבקשה. היא תיפצח ברצף סטוצים ללילה אחד. כאן נכנס לתמונה קוואן דיפ, אופנוען מקועקע, ההפך הגמור מבן הזוג שלה, ולגמרי לא הטייפ שלה. אחרי שהסטוצ בלילה הראשון לא מתקדם כמתוכנן, ולאחריו גם הלילה השני והשלישי, אנה קולטת שהסיפור שלה עם קוואן רחוק מלהיות רק סקס: הוא מקבל אותה כמו שהיא, באופן שהיא עצמה רק מתחילה להבין.  אלא שאז מכה טרגדיה במשפחתה, והחיים מושכים אותה בחזרה אל כבליה הישנים שם, אל אותן מסגרות שמאיימות למוטט אותה.  בדרכם לאהבה, אנה חייבת ללמוד להילחם על מי שהיא באמת. מחברת הספר הלן אובחנה לפני מספר שנים על הספקטרום האוטיסטי. המסע שעברה משמש השראה לחלק מספריה. (מאנגלית: תם פררו, הוצאת כנרת זמורה, 319 עמודים)

עקרון הלב | מאת הלן הואנג

חשיבות ערכי שמירת הטבע

דרך הומור והנפשה של חיות תכבוש סדרת הספרים הנפלאה לראשית קריאה "הרפתקאותיו של מר כרמל" מאת משה טוהר את לב הילדים. באמצעותה ילמדו על חיות ועל צמחים ויתוודעו לחשיבות ערכי שמירת הטבע והסביבה.  הספר הראשון "טובים השניים מן האחד" מציג את סיפורו של מר כרמל, איש בודד שגר בבקתה על חוף הים.  באחד הלילות נהרסה בקתתו בסערה והוא החליט לצאת לחפש מקום לבנות בו את ביתו.  בדרכו פגש בעלי חיים שונים שסיפרו לו על ביתם והציעו לו לגור איתם.  מי מהם נעשה חבר אמת והצטרף אליו בדרכו? מר כרמל וידיד האמת החדש חברו יחדיו ויצאו לדרך לחפש בית. כיצד החליטו לבחור שם מתאים לידידו החדש והאם השם גשש-בלש מצא חן בעיניו? "ביתו של שומר היער" ממשיך לתאר את הרפתקאותיהם במסע החיפוש של השניים למצוא מקום בטוח לבנות בו את ביתם.  מה מצאו במערה? מי הם ידידיהם החדשים שפגשו במערה? האם וכיצד עזרו להם למצוא בית מתאים? מי וכיצד עזרו להם לשפץ את הבית ומה קרה לגשש כשנקר-הנגר הזהיר אותו לא להריח את תערובת דבק השרף ולא ללקק אותה? (איורים נפלאים: צבי פדלמן, הוצאת אוריון, 32 עמודים כ"א).

הרפתקאותיו של מר כרמל – טובים השניים מן האחד | מאת משה טוהר

דמויות בעלות עוצמה

מה קורה כשמשלבים מאבק מזוין של היישוב העברי בשלטון העות'מני ברומן סוער מותח בו עובדות היסטוריות יחד עם שאלות של מוסר, חיבוטי נפש של דמויות בעלות עוצמה? על כך אפשר לקרוא בספר "קנה וסוף קמלו" שכתב עו"ד אהרן בן שחר. עלילת הספר מתחילה בשלהי תקופת השלטון העות'מני בארץ ישראל. שלמה וחנה מייזלס מתיישבים במושבה הצפונית יסודות שסמוכה לאגם החולה. לשניים נולדו שני בנים ובת. האב זכה להערכה כרב המושבה והאם החרוצה פתחה עסק קטן ומצליח לייצור גבינות בוטיק. בתוך כדי ההסתגלות לחיי העבודה וההווי של המושבה אסרה חנה על ילדיה לבקר בכפר הבוץ שהיה קרוב בו חיו פלאחים בני שבט החורני, אך דודי (דיוויד, בנה השובב והמרדן) הלך לכפר חרף האיסור ופגש נערה כחולת עיניים שגילתה לו מהי אהבה ושינתה לנצח את מסלול חייו וחיי משפחתו. אבל האהבה נגדעה באיבה – הנערה טבעה באגם החולה בסערת קיץ קצרה ואכזרית כשהתהפכה הסירה עליה שטה. דיוויד לא השלים עם מות הנערה ואמונתו באלוהים החלה להיסדק. הוא נקלע למשבר נפשי כתוצאה ממות אהובתו, נסע ללונדון, התנצר והפך לכומר. אחיו שמואל שהיה תלמיד ישיבה בירושלים, נסע ללונדון לבקשת המשפחה כדי לנסות להחזיר את אחיו הכומר לחיק המשפחה ולחיק היהדות. לא רק ששליחותו נכשלה, אלא גם שמואל התנצר והפך אף הוא לכומר – סיפור שהרעיד בזמנו את ותיקי הגליל. חיבוטי הנפש של הדמויות, עלילות הסיפור הנפתלות וסופה הטראגי של הפרשה מחזיקים במתח את הקורא שמזדהה עם הגיבורים לכל אורך הסיפור.  (הוצאת ספרי ניב, 236 עמודים)

קנה וסוף קמלו | מאת אהרן בן שחר

גיל הוא רק מספר

"שבעים, שמונים, תשעים" מאת נתן כספי הוא ספר מרהיב בפורמט של אלבום ויש בו לצד צילומים מרהיבים גם את תמצית סיפור חייהם של יותר משלושים גברים ונשים בני שבעים עד תשעים פלוס מכל קבוצות האוכלוסייה בישראל ומכל רחבי הארץ. לכולם חיים פעילים ויצירתיים גם בגיל המבוגר. לכולם יש עיסוקים משמעותיים שממלאים חלק ניכר משעות הפנאי שלהם. עיסוקים אלה מאפשרים לאנשים אלה להעביר את זמנם הפנוי בדרך מרתקת והופכים את חייהם לחיים בעלי משמעות בגילם המתקדם. סיפורים אלה לצד הצילומים המרהיבים של גיבורי הספר עשויים לעודד אנשים רבים לפעילות ולמעורבות. בספר שני סוגים של אנשים: כאלה שהמשיכו בעיסוקם הקודם כמו קרול הספלד בן ה-93, מנהל עבודה באתרי בנייה רחבי היקף שממשיך בעיסוקו זה עד היום, מרים זוהר, שחקנית עסוקה מאוד גם בגיל 91 ופרופ' צבי בנטואיץ', הרופא המבוגר ביותר בארץ שעדיין מטפל בחולים. דמות יוצאת דופן בספר הוא ד"ר אסעד עראידה מכפר מע'אר שקיבל בשנת 2019 את "אות הנשיא למתנדב" בעקבות פעילותו החינוכית הענפה ורבת השנים. אישה נוספת מעניינת בספר היא לינה צ'פלין (87), הבמאית הוותיקה ביותר בארץ. היא ביימה 50 סרטי עלילה ודוקומנטריה והיא לא מפסיקה ליצור. הסוג השני הם אלה שכשהגיעו לגיל הפרישה שינו לחלוטין את מסלול חייהם: לדוגמה, שני שותפים מעניינים: מאיר עקל וזאב צינמון. מאיר היה מורה לנהיגה וזאב היה אב בית בפקולטה לחקלאות ברחובות. הם נפגשו באמצע החיים וגילו ששניהם חובבי יין. מהפגישה הזאת נולד בשנת 1997 יקב נטוף בכפר טרומן. ישנה גם קבוצת נשים מיוחדת במינה: להקת הריקוד "כחולות" שייסדה הכוריאוגרפית גלית ליס ומורכבת כולה מנשים בנות 70+ שלא עסקו בריקוד מימיהן. הלהקה הופיעה בהצלחה רבה בפסטיבל ישראל. (הוצאת ספרי ניב, 150 עמודים)

שבעים שמונים תשעים | מאת נתן כספי

חברים בלתי צפויים

"האנשים מרציף 5" מאת קלייר פולי (מחברת "מחברת האמת") הוא סיפור מרגש ועתיר הומור מושחז על מפגשים יומיומיים חטופים בין זרים שהופכים לחברות אמיתית, עמוקה, ואפילו מצילת חיים. מכל רשימת החוקים של איונה לנסיעה בתחבורה הציבורית, היא מקפידה יותר מכול על החוק השני: לא לדבר עם אף אחד. אף פעם. כי מי שמדבר הוא תימהוני. ואיונה איו ורסון היא לא תימהונית. איונה היא נערת זוהר ופעילה פוליטית לשעבר שעובדת כבעלת טור עצות במגזין נשים ונוסעת כל יום ברכבת של שמונה וחמישה למשרדה. אבל בוקר אחד מישהו נחנק מעינב לנגד עיניה ברכבת, והיא נאלצת לחרוג ממנהגה. הנסיעה הזאת יוצרת תגובת שרשרת שאיונה לא צפתה: היא מתחילה לשוחח עם שכניה לקרון. לפתע הופכים "השוביניסט-המגונדר", "הנחמד-עד-חשד" וכל שאר הנוסעים ברכבת הבוקר לחברים בלתי צפויים. איונה לומדת להכיר את חברי "חבורת הרכבת" ולעזור להם בבעיותיהם, אבל האם היא עצמה תיעזר בחבריה החדשים ותעז לשתף אותם במשבר העמוק בחייה האישיים? (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת כתר, 344 עמודים)

האנשים מרציף 5 | מאת קלייר פולי

קומיקס נפלא לראשית קריאה

"נרוואל: החד-קרן של הים" הוא ספר קומיקס נפלא לראשית קריאה, ראשון בסדרה שכתב בן קלנטון. הסיפור הוא על חדשן, נרוואל החדשן שיוצא אל העולם לפגוש חברים. יחד עם דוזי המדוזה, אותה הוא פוגש ומתיידד, הוא מגלה שהרפתקאות רבות מחכות לו בים הגדול. הם מחליטים להקים להק. הם מצרפים אליהם כריש, צב ים, תמנון ודג מר נפחא. במסגרת הלהק הם עושים מסיבות מגניבות ויש גם וופלים בלגיים ושיר מגניב של נרוואל. הקוראים הצעירים יקראו בספר עובדות ממש כיפיות על החדשן (וגם עובדות על המדוזות) כמו שהשן הארוכה שלו שדומה לקרן יכולה להגיע לאורך 3 מטרים ושחדשנים יכולים להגיע למשקל של 1,600 קילוגרם ולעצור את הנשימה במשך 25 דקות.  ספר מקסים מקסים, מומלץ. אצלי בבית הקוראים הצעירים אהבו. הם כבר ממתינים לספר הבא בסדרה. (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 64 עמודים)

נרואל | מאת בן קלנטון

שירים לקטנטנים

"שירים לקטנטנים" היא סדרה מקסימה של 4 ספרים מנגנים לפעוטות. בכל ספר בסדרה המוגש בדפים קשיחים תמצאו 6 שירים. הורים וילדים מוזמנים לשיר ביחד את השירים הראשונים והאהובים שמהווים חלק בלתי נפרד מהילדות שלנו. בספר "חיות" תמצאו את השירים השפן הקטן, קן לציפור, פרפר נחמד, פיל-פילון, יש לנו תיש ונחליאלי קטן; בספר "שירי משחק" תמצאו את השירים ידיים למעלה על הראש, שימי ידך בידי, אני עומדת במעגל, עשר אצבעות לי יש, לכובע שלי שלוש פינות, חנהל'ה אופה קטנה; בספר "יום הולדת" תמצאו את השירים היום יום הולדת, גדלתי בשנה, רק ביום הולדת, תרו תרועה, יום הולדת השמחה לילדים, איפה העוגה; בספר "כלי רכב" תמצאו את השירים האוטו שלנו, כבר סדרנו הרכבת, בין הרים ובין סלעים, רד אלינו אווירון, אוניה, יש לי קוביות קטנות. (איורים: אסנת פייטלסון, הוצאת דני ספרים)

שירים לקטנטנים כלי רכב

מרוץ נגד הזמן

"מי שמוצא ראשון" הוא מותחן פסיכולוגי קצבי ומפתיע מאת לינווד ברקלי.  מיילס קוקסון הוא איש עשיר בכל קנה מידה. יש לו חברה מצליחה, צוות מקצועי ונאמן וחיי מותרות מעוררי קנאה. אבל אין לו זמן. לאחר שאובחן כחולה סופני הוא מבין שימיו ספורים ועליו לכתוב את צוואתו. הוא מחליט לחלק את עיקר הונו בין צאצאיו, אלא שהוא לא מכיר אף אחד מהם. ידוע לו רק שהוא אביהם הביולוגי של תשעה צעירים, והוא נחוש לאתר אותם. קלואי סוונסון היא אחת מהצעירים האלה. היא מלצרית שחולמת להיות קולנוענית דוקומנטרית, וגם היא מחפשת את אביה הביולוגי. כשמיילס וקלואי נפגשים הם חשים חיבור מיידי ויוצאים לחפש יחד את האחרים. אבל אז מתברר להם שיש עוד מישהו שמחפש את התשיעייה ומטרתו שונה לגמרי. בזה אחר זה נעלמים יורשיו הפוטנציאליים של מיילס, בלי להשאיר אחריהם עקבות. מיילס וקלואי מגלים שמסע החיפוש שלהם הופך למרוץ נגד הזמן. אבל כשהם מתחילים לחשוף את הכוחות הפועלים נגדם, הם מבינים שיכול להיות שכבר איחרו את המועד. (מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת מודן, 453 עמודים)

מי שמוצא ראשון | מאת לינווד ברקלי

מהם הסודות?

"שניים יכולים לשמור סוד" הוא ספר מתח מרתק לנוער בוגר מאת קארן מ' מקמנוס (מחברת "אחד מאיתנו משקר"). אקו רידג' היא עיירה אמריקנית קטנה. אלרי מעולם לא ביקרה בה, אבל שמעה עליה בלי סוף. דודה שלה נעלמה שם בגיל שבע-עשרה. ולפני חמש שנים בלבד העיירה עלתה שוב לכותרות, כשמלכת הנשף של התיכון נרצחה. עכשיו אלרי נאלצת לעבור לגור שם עם סבתא שהיא בקושי מכירה.
העיירה נראית מושלמת, אבל מסתירה סודות אפלים. עוד לפני תחילתה של שנת הלימודים, מישהו מכריז שנשף התיכון שוב על הכוונת, ומבטיח שהוא יהיה מסוכן בדיוק כמו לפני חמש שנים. כמעט כדי להוכיח שזה נכון, נערה נוספת נעלמת. האם אלרי תהיה הקורבן החדש של העיירה? או שאולי היא זאת שתחשוף סוף-סוף את כל הסודות ותמנע את הרצח הבא?  (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 301 עמודים)

שניים יכולים לשמור סוד | קארן מקמנוס

מי עומד מאחורי הפיצוצים?

"לחץ מתמשך" הוא מותחן מרתק מאת רוברט פובי. בערב סתווי יפה נסגר מוזיאון גוגנהיים לרגל אירוע גאלה פרטי, אך ברגע השיא של הערב פיצוץ עז מחריד את הבניין. כל הנוכחים נהרגים במקום, אבל למוזיאון וליצירות המוצגות בו נגרם נזק מזערי בלבד. פיצוץ מדויק כל כך מחייב מומחיות יוצאת דופן ומעורר שאלות רבות. האם כל 702 הקורבנות היו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, או שהייתה שם מטרה אחת ועוד 701 אנשים חסרי מזל שנקלעו למקום? האף-בי-איי עומד חסר אונים אל מול הררי הנתונים ומספרם הרב של הקורבנות. לד"ר לוקאס פייג', אסטרופיזיקאי בהווה וסוכן אף-בי-איי בעבר, אין שום רצון לחזור ולעזור לבולשת. שנות שירותו בה הסתיימו באירוע קשה שבו איבד יד, רגל ועין, ובפעם האחרונה שהסכים לעזור בחקירה כמעט איבד גם את משפחתו. אבל פייג' ניחן ביכולת מופלאה להתבונן בנתונים ולזהות בהם דפוסים. והוא יודע עוד משהו: הפיצוץ בגוגנהיים היה רק ההתחלה. בניגוד לרצונו נשאב פייג' אל מרוץ נגד הזמן כדי לנסות להבין מי מרעיד את מנהטן בפיצוץ אחר פיצוץ ומותיר אחריו שובל של גופות ושאלות. אך ככל שהוא מתקרב למציאת תשובות, גוברת הסכנה לו ולמשפחתו. האם יצליח פייג' להבין ולמה, לפני שהרוצח יגיע גם אליו? (מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצאת מודן, 424 עמודים)

לחץ מתמשך | מאת רוברט פובי

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות