fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המכונה" שמייצרת דו קיום בין יהודים וערבים

במסגרת תכנית שביט - מסלול למצוינות מדעית בחטיבות הביניים, של מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, התקיימה תחרות בה לקחו חלק 15 כיתות הן מהחברה היהודית והן מהחברה הערבית. אולי בזכות המדע נבנה פה בישראל דו קיום אמיתי
תלמידי חטיבת הביניים אלחכימה מטמרה צילום: יח"צ

דו קיום חוצה מגזרים, גם בתקופה המורכבת בישראל: לאחרונה הסתיימו כנסי הבוגרים של תכנית שביט – מסלול למצוינות מדעית בחטיבות הביניים, של מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. במסגרת כנסי הבוגרים של התוכנית, התקיימה תחרות בה לקחו חלק 15 כיתות הן מהחברה היהודית והן מהחברה הערבית, והתחרו בתחרות מכונת רוב גולדברג. בכל יום במהלך שלושת ימי התחרות, זכתה לפחות כיתה אחת: אלמוסרארה עין מאהל, חטיבת היובל ממבשרת ציון, בית הספר אלחיכמה מטמרה וכיתה מבית הספר משה ארנס מפתח תקווה.

מכונת רוב גולדברג היא מערכת מסובכת, המורכבת מחלקים רבים שמבצעת תהליך ארוך בתגובת שרשרת, על מנת לבצע לבסוף פעולה פשוטה. הכיתות שהשתתפו בתחרות במסגרת תכנית שביט הן כיתות ט' מהערים: נס ציונה, חולון, באר יעקב, פתח תקווה, מבשרת ציון, מרכז שפירא, טירה, טמרה, נצרת ועין-מאהל.

הדור הבא של תלמידי המסלול למצוינות מדעית הוכיחו, כי גם בתוך המציאות המורכבת של ישראל, אפשר לקדם ביחד מצוינות מדעית. ברכות לכיתות המנצחות.

במסלול שביט למצוינות מדעית, זוכים התלמידים ללמוד מדעים בצורה פעילה, עם ניסויים, משחקים, חוברות עבודה ייעודיות ופעילויות שפותחו על ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי. המורים מקבלים את הציוד הנדרש, משתתפים בהשתלמויות והדרכות מוכרות ומקבלים הדרכה וליווי צמוד לאורך כל הדרך. מסלול שביט הצליח לייצר קהילה צומחת ופורה, של מורים ותלמידים עם תשוקה למצוינות, המשתפים ביניהם את הידע והניסיון שצברו.

במכון דוידסון לחינוך מדעי הופכים מדע לחוויה ומאמינים בהנגשת החוויה המדעית במגוון רחב של כלים וחושים, באמצעות פעילות מדעית וחינוכית. המכון מעודד להפעיל את הדמיון, להתפתח, לחלום, לחשוב, להסתקרן ולמצוא את חדוות הגילוי והעשייה דרך המדע.

במכון דוידסון לחינוך מדעי, מאמינים בחיבור בין אנשים למדע, בכך שאין גבול לסקרנות, המדע מחפש תשובות, ידע הוא יתרון והוא הכלי ליצירת חברה מושכלת, מתקדמת ומתפתחת. לכן, במכון דוידסון יוזמים, מארגנים, מקדמים ומפעילים קשת רחבה של תוכניות חינוכיות יצירתיות ומעוררות השראה כמו: תוכניות פורמליות וא-פורמליות למגוון גילאים של ילדים ובני נוער סקרנים, תכניות למצטיינים, תכניות מדעיות לבתי ספר,  עבודה עם צוותי חינוך, תכניות ייחודיות לבגרויות, תחרויות בינלאומיות, מוזיאון גן המדע, כתבות מדע פופולרי, סרטוני וידאו מדעיים, אירועי מדע בנושאים שונים ועוד.

https://davidson.weizmann.ac.il/programs/excellence

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות