fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכירו את השחקן העולה מקרית ביאליק

אדיר שטיבלמן, סטודנט מבטיח למשחק בן 25 מקרית ביאליק, כבר הספיק לככב בכמה פרסומות ועכשיו גם בהצגה חדשה מבית גודמן.
אדיר שטיבלמן | צילום: אייל קאופמן
אדיר שטיבלמן | צילום: אייל קאופמן

אדיר שטיבלמן (25), סטודנט בולט מאוד בשנה ג' בבית הספר למשחק גודמן שבנגב, השתתף לאחרונה בכמה פרסומות ומככב בהצגה חדשה מבית גודמן "המשפט"- עיבוד מיוחד ומודרני בבימויו של אריאל וולף לרומן הידוע של קפקא שנחשב לאחת היצירות המשפיעות של המאה ה-20.

שנה ג' היא שנת הסטאז' עבור הסטודנטים, בה הם צוברים ניסיון מקצועי שאין לו תחליף. שיאה של השנה האחרונה ללימודיהם היא סדרת הפקות מקצועיות ומושקעות המוצגות לקהל רוכש כרטיסים שההצגה "המשפט" היא אחת מהן.

שטיבלמן מספר: "עוד מגן ענבלים הייתי מופיע בכל יום שישי ומאז התשוקה לבמה רק גדלה. מגיל 8 הייתי 10 שנים בלהקת צעירי ביאליק הלהקה הייצוגית של העיר. הופעתי בכל מסגרת אפשרית בקרית ביאליק. למזלי בחרתי בגודמן בית הספר למשחק בנגב ומאז אני רק פורח."

כבר בשנה א' זכה אדיר בשתי תחרויות במסגרת ביה"ס והשתתף במחזמר של שנה ג' כנר על הגג בתפקיד מנדל הבן של הרב. כעת, כשהוא בשנה השלישית והאחרונה זכה לייצג את ביה"ס בתחרות הארצית על שם ספי ריבלין ולזכות במקום השלישי.

בהפקה ה"משפט" בבימויו של אריאל וולף אדיר מגלם שתי דמויות, גברת גרובך והצלם טיטורלי. גברת גרובך היא בעלת הבניין אישה בודדה שזקוקה לאהבה.

הוא מוסיף: "אמנם בהתחלה היה לי לא פשוט, מעולם לא התעסקתי בחומר מורכב שכזה מעבר לזה אני מתבייש לכתוב אבל כילד הייתי ילד מאד בעייתי, הועפתי מביה"ס לא פעם עד שבשלב מסוים לא אישרו לי ללמוד מבלי פסיכולוגית צמודה שבדיעבד שינתה לי את החיים ולכן לא קראתי ספרים בטח שלא מהסוג הזה. ועדיין למרות שלמדתי 3 שנים משחק כשיש חומר שהוא זר לי אדיר בן ה-13 צץ פתאום ומרגיש לא מספיק חכם. אם הזמן בחזרות אני מאמין שדרך הבמאי הצלחתי יותר לגעת במקומות שהוא דמיין ואפילו ליהנות, ולדרוש מעצמי תמיד להתמסר עוד ולהתעמק כמה שיותר. זו הצגה שונה, מיוחדת, אחרת, משהו שלא נעשה כאן עדיין ואני מרגיש שזו זכות להיות חלק ממנה."

בית הספר למשחק "גודמן" בנגב, יעלה הערב, ב-26 באפריל את המחזה הידוע "המשפט" מאת פרנץ קפקא, בעיבודו ובבימויו של הבמאי, השחקן ומעצב התנועה אריאל וולף.

פוסטר ההצגה המשפט בהפקת גודמן צילום: תום גץ
פוסטר ההצגה המשפט בהפקת גודמן צילום: תום גץ

במאי "המשפט", אריאל וולף: "תהליך העבודה על "המשפט" היה מאתגר, מסקרן ומעמיק, אולי דווקא בגלל תקופת הקורונה. "המשפט" מעלה שאלות מהותיות בנוגע לתקופה בה אנו חיים, תקופה בה הפרסום/הנראות, הפייק ניוז והמסך שולטים בסדר יומנו.

בקורונה כל מה שהיה לנו להישען עליו זה המסך והרשת החברתית. שאלות של צדק ואמת כבר לא על הפרק מזמן. לכן העבודה לאורך כל חודשי הקורונה והסגרים דווקא העמיקו את הקשר עם המחזה והעיבוד, ולטעמי עוררו הרבה יותר את הרצון להתעסק בחומר הרלוונטי הזה.

העבודה עם השחקנים מ"גודמן" הייתה עבודה של חקירה ומעבדת תיאטרון לכל דבר. הרבה מהסצנות "והחיים" על הבמה נולדו מעבודה משותפת וחיפוש משותף עם השחקנים, כדי להעמיק את העיבוד המודרני שלא יהיה רק על הכתב, אלא שנרגיש שאלו השחקנים עצמם שחיים על הבמה את צורת החיים הזו המוכרת להם ולנו מהמציאות."

מועדי ההצגה הקרובים "המשפט" בהפקת "גודמן":

27/04 – יום שלישי, 20:30
28/04 – יום רביעי , 20:30
29/04 – יום חמישי, 20:30

מיקום ההצגה: האולם הגדול, שדרות זלמן שז"ר 8, באר שבע (בית הספר גודמן).

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות