fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוד חיים "היו המון רגעי משבר שבהם חשבתי שזה כבר לא יקרה"

דוד חיים "אני מאוד אוהב את נופי הצפון ואת הקהל של הצפון ובקשתי בתחילת העבודה על ההצגה, להתחיל את סיבוב ההצגות מצפון לדרום. אני שמח מאוד שההפקה זרמה איתי"
דוד חיים | צילום אושר עדן פשינסקי
דוד חיים | צילום אושר עדן פשינסקי

רגע לפני עליית ההצגה של דוד חיים "קסם של דוד" תפסנו אותו לשיחה על 30 שנות קריירה, המשפחה והתכניות לעתיד.

איך מתחזקים קריירה כל כך מצליחה במשך 30 שנה?
התשובה מאוד פשוטה, כל מה שצריך זה לזכור כל בוקר מאיפה באת ומה המהות שלך. כשאתה מבין שהגעת לעולם כדי לשמח ילדים, הכל ברור. מעולם לא הרגשתי כוכב ילדים ואולי זה מה ששומר עליי.

איך האבהות השפיעה על הקריירה שלך?
אתאר את זה בצורה הכי ציורית שאני מכיר, זה כמו אדם שעבד המון שנים במפעל שוקולד, אבל אף פעם לא טעם אותו. אין ספק שהילדים שלי הפכו אותי לאמן טוב יותר שמודע הרבה יותר טוב לקהל שלו.

איך הילדים שלך מגיבים כשרואים אותך בטלוויזיה?
הילדים שלי נולדו לזה והם לא מכירים מציאות אחרת. הכל מאוד טבעי והרבה פעמים הם מעבירים ערוץ באמצע תכנית שלי בלי שום בעיה.

השתתפת בהפקות הגדולות ביותר בישראל, צלמת עשרות סדרות ושני סרטי קולנוע. מה אתה יותר אוהב לעשות? לעשות קולנוע, טלוויזיה או במה?
שאלה מצוינת. לי מאוד ברור שהלחם וחמאה שלי הוא הבמה, משם הכל התחיל ואין תחליף לצחוק של ילדים בקהל. הסדרות וסרטי הקולנוע הם רק הבונוס.

איך נולדה דמותו של דוד חיים?
רבים אינם יודעים, אבל את הקריירה התחלתי כאיש צוות בידור באילת ומשם הפכתי לליצן שמופיע בימי הולדת וזה מה שעשיתי לאורך 15 שנים. כשהבנתי שתקרת הזכוכית של ליצן מוגבלת, המצאתי את דמותו של דוד חיים. דמות הדוד היתה אהובה עלי עוד בילדות. גם על המסך בתוכנית המיתולוגית "רגע עם דודלי" וגם עם הדודים האהובים שלי שתמיד פינקו אותי ודאגו לי.

האם במהלך השנים שבהם היית ליצן, האמנת שיום אחד כל ילד במדינה יכיר אותך?
אם להיות כנים, היו המון רגעי משבר שבהם חשבתי שזה כבר לא יקרה, אבל הילדים ורק הילדים היו הגיבורים שלי ותמיד נתנו לי את הכח ואת האמונה בעצמי ואני לא שוכח לרגע שרק בזכותם אני קיים.

איך היית מגדיר את הדמות שלך בעולם הילדים?
כדי להצליח בעולם הילדים, אתה חייב להיות אותנטי ולא לנסות להיות מישהו אחר. אני חושב שהרבה מהתכונות של דוד חיים נמצאות בי וההיפך. אני גאה בכך שהקטלוג שלי בעולם הילדים הוא "המבוגר האחראי", זה שההורים אוהבים בזכות התוכן והילדים נהנים בזכות ההומור.

אתה ויובל המבולבל חברים כבר 30 שנה. ספר לי איך הכרתם?
את יובל פגשתי לראשונה בכנס שעשינו לטובת ילדים חולים ושם גיליתי כוכב ילדים ענק שעדיין לא ידע שהוא כוכב, אבל לי זה היה ברור מהרגע הראשון. הוא פשוט היה מעולה וזה היה מאוד ברור שזה עניין של זמן עד שהדבר הזה יתפוצץ.

האם הרצון הטבעי להיות מספר 1 השליך על מערכת היחסים שלכם?
אין ספק שכל אחד רוצה לבלוט, זה טבעו של אמן במה, אך מכיוון ששנינו כל כך שונים בימתית וכל אחד מביא את עולמו בצורה אחרת, תמיד היה קל לנו לעשות את ההפרדה המקצועית ולשתף פעולה בצורה מושלמת. אני מאוד מעריך את יובל ומכאן נולד הרעיון שיובל יכתוב ויביים לי את ההצגה. זו הפעם הראשונה שיובל מביים הצגה ואני חושב שהוא הולך להיות אחד הבימאים הגדולים בשנים הקרובות.
ספר קצת על ההצגה החדשה "קסם של דוד"
למי שראה את הסרט "ביג", ההצגה תראה קצת מוכרת. הסיפור של ההצגה הוא הסיפור שלנו כהורים בוגרים. מצד אחד אנחנו רוצים לשמור על החוקים והכללים שמאוד חשובים לילדים ומצד שני, אנחנו צריכים להרשות לעצמנו מידי פעם להיות קצת ילדים. בכל מבוגר יש ילד חבוי שרוצה לפרוץ מידי פעם כדי להזכיר את הילדות. ההצגה מלאה במסרים חינוכיים ואני כל כך שמח שכל החלומות שלי התגשמו בהצגה אחת. צוות השחקנים המדהים שנבחר להצגה, הרקדניות, ההפקה המוזיקלית המהממת והתפאורה המושלמת, כולם ביחד הופכים את ההצגה הזו לקלאסיקה שתרוץ שנים.

למה בחרתם להתחיל את סיבוב ההצגות דווקא בצפון?
אני מאוד אוהב את נופי הצפון ואת הקהל של הצפון ובקשתי בתחילת העבודה על ההצגה, להתחיל את סיבוב ההצגות מצפון לדרום. אני שמח מאוד שההפקה זרמה איתי וההצגה הראשונה ב 20.2.23 תתקיים בהיכל התרבות נהריה. ההצגה השנייה ב 27.2.23 תתקיים בהיכל התרבות באור עקיבא וההצגה השלישית ב 1.3.23 תתקיים בהיכל התרבות קרית מוצקין.

לסיום, מה אתה מאחל לילדי ישראל?
אני מאחל לילדי ישראל להיות בריאים, שמחים ולזכור שיש לנו ארץ מדהימה ושהם העתיד הורוד של המדינה הזאת.

 

דוד חיים | צילום אושר עדן פשינסקי
דוד חיים | צילום אושר עדן פשינסקי

 

 

 

לרכילויות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות