fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנדר קונסטרקשן", מופע ללא מילים למבוגרים

חברי תיאטרון הליצנות הישראלי דוואי יקיימו במהלך חודש פברואר 2023 מסע ברחבי הארץ עם "אנדר קונסטרקשן, קומדיה ללא מילים למבוגרים מבית היוצר של התיאטרון.
תיאטרון דוואי, אנדר קונסטרקשן | צילום- אלפרדו מילן alfredo millan
תיאטרון דוואי, אנדר קונסטרקשן | צילום- אלפרדו מילן alfredo millan

חברי תיאטרון הליצנות הישראלי דוואי יקיימו במהלך חודש פברואר 2023 מסע ברחבי הארץ עם ""אנדר קונסטרקשן, קומדיה ללא מילים למבוגרים מבית היוצר של התיאטרון.

 

במסגרת ההצגה, שלושה בחורים תימהוניים מתעוררים בבוקר בדירתם הצפופה והמתפרקת, ומנסים להרתיח קומקום. התוצאה היא 80 דקות של הומור ללא מילים, שמכניסות את הצופה לתוך עולם אבסורדי, בדיוני, ואמיתי בו זמנית.

 

חברי התיאטרון מספרים: "זה מופע הדנ"א שלנו, שמדבר עלינו, שלושה ליצנים בעליית גג מסתורית בפלורנטין, שלושה תימהונים שנותנים את החיים שלהם במשך דקות ארוכות, רק כדי להרתיח קומקום".

 

קבוצת תיאטרון דוואי, שהוקמה ב-2015, יוצרת ומקדמת תיאטרון ללא מילים, עם רפרטואר של מופעי ליצנות תיאטרלית למבוגרים ולכל המשפחה. שחקני הקבוצה הם שלושה חברים שמוצאם מרוסיה ואוקראינה – פיודור מקרוב, ויטלי אזרין, ולושה גבריאלוב.

מלבד המופעים השונים שלהם, חברי דוואי נקראו להופיע ב-17 פרקים במהדורה המחודשת של פרפר נחמד, בקטעי מעבר הומוריסטיים סביב נושאים שונים. בנוסף, חברי התיאטרון מקיימים לקהל בכל הגילאים סדנאות שונות בתחום התיאטרון והליצנות במסגרת עמותת ״דוואי תיאטרון ליצנות״ שהקימו.

המופע "אנדר קונסטרקשן" הוצג בפסטיבלים בינלאומיים לתיאטרון במקסיקו, ספרד, הודו, סרביה, רוסיה וארה׳׳ב, ואף זכה בפרס קיפוד הזהב, שנחשב לאוסקר של תיאטרון הפרינג' בישראל.

מיד לאחר המסע בארץ יטוסו חברי תיאטרון דוואי לצרפת להופעת הכנה לקראת פסטיבל אביניון היוקרתי לתיאטרון המתקיים מדי שנה בצרפת.

חמישי, 9.2.23, שעה 21:00, אנדרטת הנחל פרדס חנה.

שישי, 10.2.23, שעה 21:00, תיאטרון הטחנה שער העמקים.

שבת, 11.2.23, שעה 21:00, בית הגפן חיפה.

תיאטרון דוואי. אנדר קונסטרקשן | צילום - ולדימיר פופוב vladimir popov
תיאטרון דוואי. אנדר קונסטרקשן | צילום – ולדימיר פופוב vladimir popov

ליצנות תיאטרלית נולדה כז’אנר אי שם בשנות ה-60 של המאה ה-20, אחרי הצלחתם הגדולה של מרסל מרסו, הפנטומימאי המפורסם בכל הזמנים, וצ'רלי צ'פלין, קולנוען ויוצר סרטי פנטומימה. ברוח המהפכנית של שנות ה-60 קמו מספר להקות ויוצרים שלקחו את הליצנות לבימות התיאטרון והפכו אותה לשפת תיאטרון עכשווית, בועטת ופורצת גבולות.

מה לתיאטרון ליצנות ולמבוגרים? בקבוצת דוואי משיבים: "החיבור בין תיאטרון למילים אינו הכרחי. מתברר שאפשר לספר סיפור, להצחיק ולרגש כל קהל – מבוגר או צעיר, פשוט או מלומד – ללא שימוש בטקסט. ניזכר בסרטים של צ׳אפלין, בסרטי אנימציה, ביצירות מחול. כל אלה מדברים לרוב ללא מילים, בשפת גוף, שפה של מחוות והבעות. אנחנו מדברים קודם כל אל החושים, אל הלב, אל הדמיון, אל הלא מודע. יש מספיק כאלה שמדברים אל השכל".

תיאטרון דוואי. אנדר קונסטרקשן | צילום - ולדימיר פופוב vladimir popov
תיאטרון דוואי. אנדר קונסטרקשן | צילום – ולדימיר פופוב vladimir popov

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות