fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמנית צעירה: היא רק בת 11 וחצי, אבל כבר מציגה תערוכה ראשונה

תכירו את שילת אוחיון בת ה-11.5 מקרית שמונה שחולמת להיות אומנית ועשתה את התערוכה הראשונה שלה
תערוכה ראשונה. שילת אוחיון (מימין) עם ליטל ממן צילום: טוני ליסיינקו

ליטל ממן מקריית שמונה פגשה את שילת אוחיון בת ה-11.5 לפני שנתיים בבית הספר של שילת במסגרת תוכנית של "פותחים עתיד". שילת אוחיון, תלמידה בכיתה ו', לומדת בבית הספר מגינים בקריית שמונה.

ליטל (36) נשואה ואם לשתי בנות, הצטרפה לפעילות עמותת "פותחים עתיד" כנאמנה לפני 7 שנים, כי רצתה לעזור לילדים בעבודה משמעותית ולהרגיש שהיא חלק מאיזו שהיא שליחות. "העבודה עם הילדים בפותחים עתיד נותנת לי סיפוק מאוד גדול. יש בי רצון לעזור לילדים כל הזמן וחשוב לי לראות את השינויים שחלים בהם בכל התחומים בעקבות העבודה המשותפת, זה גורם לי לשמחה מאד גדולה בלב", משתפת ליטל.

את שילת אוחיון הכירה לפני שנתיים, כשנבחרה להצטרף לתוכנית של פותחים עתיד שעוזרת לילדים במצבי סיכון. לאחר היכרות וביסוס הקשר, גילתה ליטל הנאמנה שיש לשילת כשרון יוצא דופן בציור וחלומה הוא להיות אומנית. אי לכך, ובשילוב התפיסה המקצועית של עמותת פותחים עתיד, אשר מתמקדת בחוזקות של הילד בכדי לצלוח אתגרים- שילת נרשמה לחוג ציור בקרית שמונה. במהלך החוג התפתחה והתחזקה היכולת שלה להאמין בעצמה ובאחרים. בעקבות ההבנה כי דרך הציור יהיה אפשר להמשיך להעצים את שילת, ליטל ומחנכת הכיתה שלה ארגנו לה תערוכת ציורים ראשונה, שבעקבותיה קיבלה המון תגובות חיוביות ונלהבות והיו אף כמה בקשות לרכישת חלק מהציורים. כל התלמידים הוזמנו באמצעות קבוצות הואטס אפ ושילת הפיצה ציורים שלה בקבוצות וקיבלה בחזרה המון תגובות חיוביות ונלהבות.

לאחר ההצלחה של שנה שעברה, חשבו ליטל וצוות בית הספר איך להמשיך להעצים את שילת גם השנה. במקביל לתהליך החשיבה, בתזמון מתאים מתמיד, הוחלט השנה שהנושא שיוביל את ליווי הילדים של פותחים עתיד הוא הגשמת חלומות. בפותחים עתיד אחד מהעקרונות המנחים הינו לטמון בילדים את ההבנה שביכולתם לסמן כל מטרה שירצו להשיג, לזקק איתם את החלומות שלהם ,קטנים כגדולים ולעזור להם להתקדם אל עבר הגשמתם. לכן ליטל תיאמה מפגש בין שילת לאומנית טוני לייסנקו, שגם עבדה בעבר בתוכנית של פותחים עתיד בתור נאמנה.

טוני היא אומנית המתגוררת כיום בקיבוץ כפר גלעדי, מורה לאומנויות בצפת ובוגרת לימודי בצלאל. טוני סיפרה לשילת על התהליך שהיא עצמה עברה כילדה. איך הייתה מציירת על כל דף שהיה מונח לה על השולחן למרות שלא האמינה בעצמה שבאמת יכול לצאת מזה משהו. היא נתנה לה טיפים בין היתר גם מעולם הציור,  סיפרה על הלימודים בבצלאל וכמה זה עזר לפיתוח הכישרון שלה. שילת יצאה ממנה מועצמת, מחויכת, מוקסמת ומלאת מוטיבציה להגשים את החלום שלה.

מאז שהחל הליווי של  הנאמנה ליטל קיים שינוי משמועתי בחייה של שילת. היא הפכה לילדה מאד אהובה מבחינה חברתית וגם פערי הלימודים נעלמו כלא היו. שילת התחילה לסמוך יותר על אנשים ולספר דברים על עצמה, עם חיוך שלא יורד לה מהפנים. זאת, בזכות תוכנית פותחים עתיד ומודל הנאמנות שמפעילה.

פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות פועלת משנת 2006, למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.

 לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות