fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: עשרות דיירים פונו מבניין בוער

חוקר דליקות קבע כי השריפה שפרצה הבוקר בבניין של 8 קומות בצור שלום נגרמה מקצר בארון החשמל. השריפה, שפרצה במוצקין, נגרמה, ככל הנראה, מהצתה
פצועים בדליקה בבניין מגורים בקרית ביאליק. צילום: דוברות כיבוי והצלה

חוקרי הדליקות של כבאות והצלה מחוז חוף בדקו את נסיבות פריצתן של שתי השריפות במהלך הלילה בקרית ביאליק ובקרית מוצקין.
בשריפה ברחוב אחד העם בקרית ביאליק רתמו החוקרים אליהם מהנדס חשמל וביחד קבעו כי ככל הנראה קצר בארון חשמל הביא לפרוץ השריפה והתפשטותה לארונות נוספים בקומות העליונות.
בשריפה ברחוב דליה שבקרית מוצקין קבע חוקר הדליקות כי השריפה פרצה ככל הנראה מהצתה.

תחילת האירועים, היום שישי, בשלוש לפנות בוקר כשעשרות דיירי בניין מגורים ברחוב אחד העם בשכונת צור שלום בקרית ביאליק פונו מבתיהם בעקבות שריפה שאחזה בבניין. שלושה מדיירי הבניין נפצעו בינוני משאיפת עשן ואחרים נפצעו קל.

למקום הוזעקו לוחמי האש מתחנת חיפה, בפיקודו של מפקד התחנה טפסר משנה חזי לוי, בסיוע של צוותי כיבוי מתחנות חדרה וזבולון, למבנה מגורים של שמונה קומות ברחוב אחד העם. בבניין בערו כל ארונות החשמל שבחדרי המדרגות, כאשר האש האוחזת בהם והעשן הסמיך לא מאפשרים לדיירי המבנה להיחלץ ממנו ומתחילים לחדור לדירותיהם ולהקשות על נשימתם.

עשרות דיירים חולצו מהבניין בקרית ביאליק | צילום: דוברות כבאות והצלה

הצוותים הראשונים שהגיעו החלו לפנות את הדיירים עם מסכות חילוץ ייעודיות, כאשר בסך הכל חולצו על ידי לוחמי האש בסיוע שוטרים מהמבנה יותר מ-30 דיירים, רובם נפגעו משאיפת עשן ומצבם הוגדר קל ושלושה הוגדרו כפצועים בינוני.  לצד פינוי התושבים, המשטרה פתחה ציר תנועה סטרילי, על מנת לאפשר לרכבי הכיבוי וההצלה להגיע במהירות ובבטחה. גם שלושה שוטרים שסייעו בחילוץ פונו לבתי החולים באזור. צוותים נוספים שהגיעו כיבו את השריפה והשתלטו על האש. צוות חקירה מיוחד בראשותו של רע"ן חקירות מחוז חוף סגן טפסר רן לוי החל עם סיום האירוע בבדיקת הנסיבות לפרוץ השריפה.

במקביל, הוזנקו לוחמי האש למבנה מגורים נוסף שבו פרצה שריפה, הפעם ברחוב דליה בקרית מוצקין. תשעה צוותי כיבוי, בפיקודו של רב רשף אהוד בן עזרא, הגיעו לשריפה בדירה בקומה השנייה במבנה מגורים של שלוש קומות, וכבר עם הגעתם הבחינו בחלון הדירה בבני זוג לכודים כשמעליהם עשן סמיך וקוראים לעזרה.

בפעולה מהירה נפרצה הדלת עם פורץ דלתות ושלושה צוותים חדרו לבית לשם חילוץ הלכודים. מהדירה הבוערת חולצו, באמצעות מסיכות חילוץ, זוג הורים וצעיר כבן 20, כשהם בהכרה מלאה. הם הועברו לטיפול גורמי הרפואה במצב קל משאיפת עשן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות