fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עקב תנאי מזג האוויר: חשש לגל שריפות

נציבות כבאות והצלה הודיעה על הנחיות לציבור בעקבות התפתחות תנאים המהווים חשש לפרוץ שריפות
צילום ארכיון: דוברות כיבוי אש, מחוז חוף

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי קיים הבוקר (חמישי) הערכת מצב בשל התפתחות של  טמפרטורות גבוהות, רוחות מזרחיות ויובש,שיגיעו לשיאם בימים הקרובים , מזג האויר החם בשילוב רוחות  מהווה סכנה לפרוץ שריפות ולהתפשטותן.

נציב הכבאות והצלה הורה על היערכות גבוהה בכלל המחוזות לרבות כוננות קרקעית הכוללת מאות לוחמי אש והפעלה מלאה של כלל מטוסי הכיבוי של טייסת אלעד. "אנו קוראים לציבור לא להדליק אש עד להקלה בחום" נמסר מנציבות כבאות והצלה "בנוסף, אין לקיים עבודות אחזקה הכוללות אש או להבה גלויה כגון ריתוך, חיתוך ברזל או כל עבודת תחזוקה היוצרת גיצים".

החודשים נובמבר דצמבר מאופיינים ביובש ורוחות שמעלים את הפוטנציאל לפרוץ שריפות והתפשטותן. שני אירועים קשים התרחשו במדינת ישראל בחודשים אלו: אסון הכרמל ב2010  שבו ניספו 44 בני אדם וכ-17 אלף איש פונו מבתיהם, וגל השריפות בנובמבר 2016 שבו נשרפו כ-600 בתים.

"אנו מובילים שינוי תרבותי של הימנעות מהדלקת אש בשטחים פתוחים וחיפוש אחר אלטרנטיביות אחרות לבילוי בפארקים ויערות. ישראל היא מדינה עם אקלים חם" נמסר מנציבות כבאות והצלה "מדי שנה, אנו מתמודדים עם עשרות אלפי שריפות שמכלות דונמים רבים של חורש וטבע. לכן יש לשמור על הטבע והחיים".

הציבור מתבקש לגלות עירנות ובכל מקרה של שריפה, או חשד לשריפה, יש להזעיק מיד את לוחמי האש בטלפון 102.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות