fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם הפנים לדרבי. הצד הירוק

במכבי חיפה ירצו לחבר שני ניצחונות ברציפות, במיוחד כשמדובר בדרבי היוקרתי של העיר. אחרי הכל, הקהל הירוק כבר הרבה זמן לא ראה ניצחון ליגה בדרבי
האם גם בסיום יחגגו? מכבי חיפה | צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין
האם גם בסיום יחגגו? מכבי חיפה | צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין

כדורגל הגנתי, מישהו?
תיכף נגיע להגנה של מכבי חיפה, יותר נכון לאי-הגנה. אבל עוד לפני זה חייבים להתחיל ממה שראינו דווקא בהתקפה של מכבי מול רעננה. אפשר להגיד שלבלבול לא הייתה ממש ברירה והוא זרק את טג'רון שרי הנפלא למערכה מוקדם מאוד, מה שככל הנראה לא היה קורה אם מכבי לא הייתה בפיגור של שני שערים. אבל האמת היא שעוד לפני ששרי נכנס, מכבי חיפה הציגה משחק התקפה מהיר עם חילופי מקום ולא מעט בעיטות. הסטטיסטיקה הראתה שמכבי בעטה לשער רעננה כמעט 30 פעם, אבל אם ניקח רק מצבים טובים, מכבי הגיעה לכמעט 20 מצבי הבקעה, חלקם החמצות גדולות והצלות נפלאות של אסף צור, שוער רעננה, וכל זה מול קבוצה שהיא סוג של אב טיפוס, שמכבי התקשתה איתו מאוד במהלך השנים האחרונות.

קבוצה שמגיעה לסמי עופר מגינה עם הרבה שחקנים ושולחת שניים-שלושה שחקנים מהירים למעלה. יובל אשכנזי, שהבקיע את השער הראשון של מכבי העונה, לא מפסיק לרוץ ולחפש שטחים בין הקישור היריב להגנה; דולב חזיזה גם הוא עד עכשיו נראה טוב מאוד והכין שלושה מצבים לשער, וכמובן ששרי, שהראה יכולת חשיבה מהירה מאוד ויכולת מסירה נפלאה, וכבר עכשיו נראה שהוא אחד המוסרים הטובים ביותר שעברו בליגה שלנו בשנים האחרונות. וכל זה כשירדן שועה נכנס רק כמחליף במחצית השנייה ושיאניק ווילדסחוט בכלל לא שיחק. למכבי חיפה העונה יש כוח אש התקפי, ולא פחות חשוב יש מי שיכין לחלוצים מצבים. אבל כמו תמיד, כשמשחקים התקפי מאוד, זה מגיע על חשבון ההגנה וכאן מכבי חיפה מקבלת בדיוק את מה שהיא בישלה בקיץ.

חסר בלם
אין זה סוד שאחת הסיבות שמרקו בלבול עבר לשחק עם שלושה בלמים בעונה שעברה היא ששחקני ההגנה של מכבי מרגישים הרבה יותר בנוח כשיש מאחורה שלושה בלמים. זה בא לידי ביטוי בעיקר בסיטואציות שבהן החלק הקדמי יוצא ללחוץ, הקישור מתקדם קצת קדימה, ואז ההגנה היריבה פשוט מעיפה את הכדור למעלה. ביותר מדי מקרים שני חלוצי היריבה הגיעו למצבים מול שני הבלמים וחבשי הוא הדוגמה הבולטת ביותר. כבלם בשלישייה הוא הבלם הכי טוב בארץ למרות המשחק הנוראי בשבת הקודמת, אבל בצמד הוא בלם בינוני ביותר במקרה הטוב. יכול להיות שהוא עוד ישתפר ויאפשר למאמן מכבי לעבור לרביעייה הגנתית, אבל כרגע מכבי בבעיה קשה, כשהיא משחקת עם שני בלמים.

מנחם קורצקי שלח את יוג'ין אנסה, קיים גאנם (עד שנפצע) ואור דסה לחצו קדימה בכל פעם שחבשי קיבל את הכדור, ורעננה, שלא עשתה כלום בהתקפות מסודרות, הבקיעה שלושה שערים שכולם הגיעו מטעויות גסות של ההגנה של מכבי. חלק מזה, זה פשוט יום רע של חבשי וזה יכול לקרות וכבר קרה לגדולים ממנו, אבל חלק מזה נובע גם כי למכבי אין בלם מנוסה במרכז ההגנה, ובלבול נאלץ להסתמך על רמי גרשון שכרגע פצוע ולא משחק, דוס סנטוס שאותו בלבול בכלל לא רוצה, והרבה יותר מתאים לשחק כבלם ימני, בטח לא במרכז.

מכבי שחררה את ריינן מתוך מחשבה שהיא תצליח להביא בלם טוב יותר, ובינתיים היא עדיין לא הצליחה למצוא. בלי בלם איכותי שיאפשר לכל ההגנה יותר שקט ותוכל לצאת קדימה, מכבי לא תוכל לרוץ בצמרת, כי בסופו של דבר החלק הקדמי, מוכשר ככל שיהיה, לא יצליח להבקיע ארבעה שערים בכל משחק.

מאז שבלבול הצטרף, מכבי חיפה לא מצליחה לנצח את הפועל חיפה בעונות האחרונות. אם מכבי תצליח להתגבר גם על המכשול הזה, זה יכול לתת דחיפה מוראלית אדירה, בעיקר לקהל שמחכה להזדמנות להתפוצץ

בסוף המשחק מכבי מנצחת את רעננה 3:4 עם צמד בישולים שיכלו בקלות להיות גם ארבעה או חמישה של שרי, צמד שערים של רוקאביצה שאולי העונה יעשה קפיצת מדרגה ובמקום לתת את עשרת השערים המסורתיים שלו בליגה ייתן יותר בגלל היכולת של השחקנים מאחוריו לייצר פעולות לא צפויות ובעיקר מראה המון אופי.

לחזור מפיגור 2:0 בבית זה דבר קשה מאוד, ומכבי חזרה גם מפיגור של 3:2 והראתה המון אופי, משהו שבלבול הצליח להקנות לחבורה הזו בירוק שלא נשברת וממשיכה לשחק עד הסוף.

העיניים לסמי עופר
בשביל מועדון ענק כמו מכבי חיפה, זה כמעט לא ייאמן שצריך לחזור תשע שנים אחורה, כדי למצוא את העונה האחרונה שבה מכבי הצליחה לפתוח את הליגה עם שני ניצחונות רצופים. אבל זו המציאות האפורה של השנים האחרונות, ובה מכבי מתקשה מאוד לחבר רצף של ניצחונות. מחר בערב, למכבי יש הזדמנות נפלאה לצאת לדרך חדשה ולהתחיל את ליגת העל בטעם אחר לחלוטין.

מכבי הראתה אופי ומנטליות חזקים מאוד מול רעננה, ולמעשה מאז שבלבול הצטרף לא מצליחה לנצח את הפועל חיפה בעונות האחרונות. אבל אם מכבי תצליח להתגבר גם על המכשול הזה, זה יכול לתת דחיפה מוראלית אדירה, לא רק לשחקנים של הקבוצה אלא גם לקהל של מכבי שרק מחכה להזדמנות להתפוצץ. ראינו את אוהדי מכבי מגיעים בכמויות אדירות בעונות שבהן הקבוצה דשדשה במרכז הטבלה, ואפשר להניח די בקלות שכאשר הקבוצה תרוץ חזק בצמרת, נראה את סמי עופר מפוצץ לא מעט.

אבל צריך לזכור שהפועל ממש לא מתכוונת לשמש כתפאורה, ויש לה את הכלים לעקוץ בדיוק כמו רעננה. אלמוג בוזגלו ונס זמיר מהירים וטכניים ועדן בן בסט עדיין חלוץ מסוכן מאוד. החיסרון של הפועל יהיה דווקא בחלק האחורי, כי בן והבה, למרות שהוא מזמן כבר הוכיח שהמקום שלו בליגת העל ראוי לחלוטין, הוא עדיין לא גבריאל תמאש, והגנת הפועל נחלשה בגלל הבלם הרומני שעזב וגם בעמדת השוער, שטקוס, שעזב להפועל באר שבע.

מכבי שווה שני שערים בליגה שלנו מול כל יריבה אולי פרט למכבי תל אביב. הפועל רואה את מכבי ומיד מעלה שלושה הילוכים ברמת המשחק. איך זה ייגמר? נדע בשבת בערב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות