fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית ים מחריפה את מאבקה מול רפאל

העירייה שכרה את שירותיו של אבי בניהו למאבקה נגד רפאל על גובה הארנונה וגייסה את הרשויות השכנות * אבן צור דורש להוציא את האמל"ח מרפאל
"אם צריך נחסום את הכניסות לרפאל". מסיבת העיתונאים | צילום: ליאור מרקדו
מסיבת העיתונאים בחודש שעבר בעיריית קרית ים | צילום: ליאור מרקדו

העירייה שכרה את שירותיו של אבי בניהו למאבקה נגד רפאל על גובה הארנונה וגייסה את הרשויות השכנות * אבן צור דורש להוציא את האמל"ח מרפאל

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, החליט לצאת למאבק ציבורי ישיר נגד רפאל, המסרבת, לטענתו, לאפשר לעירייה למדוד את היקף השטחים הבנויים שבתחומה ומתחמקת בדרך זו מתשלומי ארנונה, תוך פגיעה קשה בעיר ובתושביה וגרימת נזקים כלכליים אדירים להתפתחות העיר. בעירייה טוענים, כי רפאל מתכחשת לחוב ומתחמקת מתשלום בניגוד לחוק.

היום, רביעי, אחר הצהריים כינס אבן צור מסיבת עיתונאים, שבה התברר כי העירייה שכרה את שירותיו של יועץ התקשורת אבי בניהו לצורך ניהול המאבק הציבורי. במסיבת העיתונאים השתתפו גם ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, מנכ"ל עיריית קרית מוצקין יריב גסר ויו"ר המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ'.

את מסיבת העיתונאים פתח אבן צור ולאחר מכן הועבר שרביט הדיבור לבניהו שאמר, כי רפאל מדווחת על שטחים של 242,741 מ"ר, בעוד שעל פי הנתונים שיש בידי העירייה, מדובר על שטחים של 528 אלף מ"ר. משמעות הדבר בכסף, לדברי העירייה, היא 41 מיליון שקלים. "הסכום הזה", אמר אבן צור, "נלקח מהילדים ותושבי העיר".

בניהו, בעבר דובר צה"ל, אמר: "לאחד כמוני לא קל להתייצב במאבק ציבורי ומשפטי מול רפאל. אחרי שלמדתי את העניין, אני לא חושב שאני נגד רפאל אלא בעדם. מדינת ישראל ב-2019 היא לא מדינה שכפופה למשרד הביטחון אלא משרד הביטחון הוא זה שכפוף למדינה".

דוקורסקי אמר: "אם צריך, נחסום את הכניסות לרפאל".

מובילי המאבק דורשים שתתבצע ברפאל מדידת שטח על ידי גורם מוסמך וכן שתעמוד בהתחייבויותיה ותשלם ארנונה כחוק. לדבריהם, אם יהיה צורך הם יעתרו לבג"ץ, יגיעו לוועדות הכספים והפנים ולמשרד הביטחון, יקיימו מאבק ציבורי גם בשיעורי אזרחות בבתי הספר וייצאו להפגין.

בהודעה לעיתונות שיצאה מהעירייה קודם למסיבת העיתונאים, קרא אבן צור לממשלת ישראל להורות לרפאל לשלם את חובה באופן מיידי ובמקביל לפעול להוצאת כל ריכוזי האמל"ח המסוכנים מתחומה, להעבירם לשטחים מרוחקים ובלתי מיושבים ולהשאיר במקום רק את מחלקות המחקר והפיתוח. אבן צור: "רפאל ממוקמת בלב ליבו של אחד המקומות הצפופים ביותר בצפון המדינה ומסכנת את התושבים מבחינה אסטרטגית. דליפת הגז שאירעה רק בסוף השבוע האחרון ממחישה בצורה ברורה סכנה זו. רפאל עושה באזור כרצונה, היא מגבילה את הבנייה לגובה בעיר, מגבילה התפתחות, שולטת על חלק נרחב מחופי הים של העיר, גורמת לפיצוצים וחרדות בקרב התושבים ובמקביל נוקטת בבריונות ונמנעת מלשלם ארנונה כחוק. רפאל צריכה להבין כי מדינת ישראל התבגרה וכי אין עוד עליונות פטרונית של ענייני הביטחון על תושבי המדינה״, דברי אבן צור.

מרפאל נמסר בתגובה: "רפאל מהווה עוגן מרכזי לא רק בביטחון אלא גם בתרומה משמעותית לחברה ולכלכלה בצפון הארץ ובכלל, עם פעילות ענפה בסביבה בה פועלת. רפאל לא נהנית מכל שירות מוניציפלי כזה או אחר, אך לעומת זאת היא מהווה מקור תעסוקה לתושבי הרשויות, מסייעת להם בקידום תוכניות וגאה על כך שיותר מ-2500 מעובדי החברה משקיעים מזמנם וממרצם למען קידום פרויקטים חינוכיים ונוספים. רפאל פועלת ותמשיך לפעול בהתאם לכל התקנות והחוקים החלים עליה ולמתחייב מההסכמים עליהם חתמה מול הרשויות".

בישיבת מועצת העיר, הערב, אושרה פה אחד היציאה למאבק ציבורי וכלל אזורי נגד הנהלת רפאל. כמו כן, אישרה מועצת העיר את גיוסו של היועץ האסטרטגי אבי בניהו לצורך ניהול המאבק אל מול משרדי הממשלה השונים.

צפו והאזינו לדבריו של ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי (צילום: דוברות עיריית קרית ים):

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות