fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסתיימה שביתת עובדי המתנס"ים בקרית אתא. הפעילות בצהרונים חזרה לשגרה

הסיבה: הודעה שיצאה משלכת מנכ"ל העירייה, לפיה עשרות עובדי רשת המתנ"סים, שרכשו מבעוד מועד כרטיסים לנשף פורים של עובדי העירייה, במחיר של 100 שקלים לכרטיס, לא יוכלו להשתתף בנשף והם נדרשים להחזיר את הכרטיסים בגלל "חוסר מקום באולם"
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן
עיריית קרית אתא | צילום: דורון גולן

לאחר שביתה של יממה הודיע ועד הפעולה של עובדי רשת המתנס"ים בקרית אתא על חזרה לעבודה והפעלתם של הצהרונים ברחבי העיר. ועד הפעולה של עובדי רשת המתנס"ים בקרית אתא, שמרכז בתוכו כ-300 עובדים, השבית ביום שלישי את הפעילות בצהרונים שחזרו כאמור לפעילות. ועד הפעולה של רשת המתנ"סים מצוי בסכסוך עבודה מאושר על ידי ההסתדרות.

הסיבה להשבתת הצהרונים השבוע היא הודעת לשכת מנכ"ל עיריית קרית אתא. בשיחת טלפון הודיעה מזכירת המנכ"ל ליו"ר ועד הפעולה אסנת פייביש, כי עשרות עובדי רשת המתנ"סים, שרכשו מבעוד מועד כרטיסים לנשף פורים של עובדי העירייה, במחיר של 100 שקלים לכרטיס, לא יוכלו להשתתף בנשף והם נדרשים להחזיר את הכרטיסים בגלל "חוסר מקום באולם". זאת בזמן שכל עובדי עיריית קרית אתא ועובדי החברות הבנות האחרות של העירייה ישתתפו בנשף שיתקיים ביום חמישי.

בוועד הפעולה ובהסתדרות רואים בצעד זה פגיעה חמורה ומהותית בעובדות רשת המתנ"סים המסורות ולכן הוחלט על השבתת הצהרונים לאלתר. יו"ר האופוזיציה העירונית, הילה רובין שלם, הודיעה כי סיעתה מבקשת לקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין על מנת לדון בעניין עובדי חברת המתנ"סים. פייביש מסרה "הכרטיסים זה רק הקש ששבר את גב הגמל. זו דוגמא אחת להתנכלויות שאנחנו חווים. יש לנו סכסוך עבודה כבר כמה חודשים אנחנו מופלים לרעה בשכר בתנאי העסקה, אין תנאים סוציאלים, אין בטחון תעסוקתי".

מעיריית קרית אתא נמסר: "מיד כשנושא הכרטיסים הגיע לידיעת ראש העירייה, ניתנה הנחייה לאפשר הגעה של כל עובדי המתנ"ס לנשף. לא נאפשר פגיעה בילדי העיר. מדובר בחינוך ועם ילדים לא משחקים". יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי, הודיע כי לאור הודעת ראש עיריית קרית אתא כי הוא מבטל את החלטת מנכ"ל העירייה, בני חזן, בעניין מניעת השתתפותם של עובדי המתנ"ס בנשף פורים. "וועד העובדים וההסתדרות מברכים את ראש העיר על החלטתו לבטל את הודעת המנכל, שיעודה לפגוע בהתארגנות העובדים והשפלתם. על כן, הלימודים ישובו לסדרם ועובדי רשת המתנסים יחגגו עם כל עובדי עיריית קרית אתא בנשף הפורים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות