fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחתימו את בלבול כבר

כדורגל מכבי חיפה: הוא לא מושלם, והוא עושה טעויות, ולפעמים קשה מאוד להבין את ניהול המשחק שלו, אבל אם מרקו בלבול לא יפתח את העונה הבאה כמאמן הירוקים זה יהיה ביזיון ענק
מרקו בלבול עשה מהפך תודעתי | צילום: אדריאן הרבשטיין
מרקו בלבול עשה מהפך תודעתי | צילום: אדריאן הרבשטיין

"מאמן הגנתי"

מאז ההפסד של מכבי חיפה לבית"ר ירושלים עולות ונשמעות טענות בגנות יכולת התפקוד של מרקו בלבול ברגעים שבהם הכסף על השולחן.

אין ספק שמכבי חיפה החמיצה הזדמנות ענקית לצמצם את הפער ממכבי תל אביב בהפסד הביתי להפועל כפר סבא ולא ממש הגיעה לטדי, ובשני המשחקים האלה לבלבול יש חלק גדול בכישלון. אבל בואו נזכור. כמעט 10 שנים שמכבי חיפה בשלב הזה של העונה כבר מזמן בקניון, כשכל שחקניה מודדים בגד ים חדש לקראת עונת הרחצה.

16 שערי ליגה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין
16 שערי ליגה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין

הסיבה שמכבי רצה גבוה העונה היא בלבול. כשהוא הגיע בעונה שעברה, מכבי הייתה במצב קטסטרופלי והיה חשש אמיתי שתיאבק על הירידה. בלבול הגיע, ייצב את הקבוצה, עבר לשלושה בלמים גילה את עפרי ארד, שעד אז היה בעיקר ביציע, הביא את פריי ומכבי יצאה לריצה שהסתיימה במקום השני.

העונה בלבול התחיל עם שלושה בלמים, ואחרי המשחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, עבר ל-4-3-3, ומכבי משחקת את הכדורגל הכי יפה והכי התקפי בליגה. גם אחוז ההצלחה של הקבוצה מזכיר אלופות עבר, ורק בגלל שיש תחרות קשה מול קבוצה מצוינת, מכבי לא במקום הראשון.

בואו נזכור. כמעט 10 שנים שמכבי חיפה בשלב הזה של העונה כבר מזמן בקניון, כשכל שחקניה מודדים בגד ים חדש לקראת עונת הרחצה

נטע לביא עשה קפיצת מדרגה, חזיזה ואשכנזי התגלו כבינגואים. על רוקאביצה, שכבר היה עם רגל בחוץ, בלבול התעקש, והחלוץ נותן את העונה הכי טובה מאז שהגיע לארץ, והוא כבר עם 16 שערי ליגה. עד עכשיו בלבול עשה כמעט הכל נכון במסגרת הכלים שהוא קיבל והוכיח שהוא ראוי לתפקיד. כל הטענות שנשמעות בקשר לזה שזו תקרת הזכוכית, ובלבול לא יהיה המאמן שייקח את מכבי לאליפות פשוט לא רלוונטיות, עד שהוא לא יקבל לפחות עונה שלמה נוספת עם סגל שכמעט כולו הוא בחר.

מצא כדור חכם. שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
מצא כדור חכם. שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

ברק בכר שמחכה בצד בהחלט מאמן ראוי והוכיח בבאר שבע שהוא יודע לקחת קבוצה איכותית עד לתואר, אבל ראינו את בכר גם פחות מצליח בשנתיים האחרונות שלו בבאר שבע. אגב, גם רוני לוי הוכיח שהוא יכול לקחת קבוצה איכותית לאליפות, וגם הוא לא ממש הצליח בקדנציה השנייה שלו במכבי. נכון, הוא לקח גביע, אבל בליגה הוא היה רחוק מאוד מהמקום הראשון.

ואגב, לבוא בטענות לבלבול עכשיו, כשמכבי נחלשה מול שאר היריבות שלה, זה קצת לא רציני. אם כבר, הכתובת היא מי שלא דאג לחזק את הקבוצה ולתת לה סיכוי גבוה יותר, כדי להחזיר את התואר אחרי כל כך הרבה שנים.

הניצחון על חדרה

בשבת, ואחרי ההפסד מול בית"ר בטדי, מכבי חזרה הביתה למשחק מול הקבוצה המפתיעה מחדרה. האורחים פתחו עם שלושה בלמים, כדי לא לאפשר את הנעת הכדור המהירה של מכבי דרך המרכז, והצליחו בחצי השעה הראשונה, עד שלבאדיבי קיבל צהוב שני קצת מטופש על רגל גבוהה לפנים של סאן מנחם, ומשם זה כבר היה משחק בכיוון אחד.

אג'ידה השוער האורח הצטיין, אבל אחרי שבלבול זרק למערכה את עוואד ושועה, השניים שיתפו פעולה, ושועה מצא בכדור חכם את רוקאביצה שעם סיבוב נהדר הביא למכבי את ה-1:0 הראשון העונה ובעיקר נתן קצת שקט לקראת ההמשך.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות