fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחרות השחמט הראשונה לגמלאים בצפון

אמש, ביום השני של חוה"מ פסח התקיימה לראשונה תחרות שחמט של גיל הזהב בצפון בחסות קבוצת שלו שמנהלת 24 בתי גיל זהב של משרד השיכון. מטרת התחרות הייתה לאתגר ולעודד שחקני שחמט חובבים לשחק שחמט, עם תכנית לפתוח בעתיד קבוצות ליגה של גמלאים ולהרחיב את פעילות השחמט באזור.
המתחרים בתחרות השחמט הראשונה לגמלאים בצפון | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

מאת: דורית ריטבו

בהתרגשות רבה החלה תחרות השחמט בניהולו של ארקדי ריאבוכין מנהל מועדון השחמט אשדוד. עשרים ושמונה שחקנים נרשמו לתחרות בדיור מוגן בקרית ביאליק מקבוצת שלו.

בטקס הפתיחה נכחו: צביקה ברקאי יו"ר איגוד השחמט הישראלי, משה שלו יזם ויו"ר קבוצת שלו ונציג ישראל בארגון העולמי פיד"ה, נציג משרד השיכון שהגיע באופן מיוחד, מרים רויטמן רכזת תרבות הוסטל קבוצת שלו, מרים וייזר אם בית דיור מוגן, אלכסנדר שטרנגס אב הבית הוסטל אור עקיבא.

מימין: משה שלו, נציג ישראל בפיד"ה העולמי, יזם התחרות והבעלים של הקבוצה ולצידו יו"ר איגוד השחמט הישראלי, צביקה ברקאי | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

צביקה ברקאי שפתח את התחרות אמר לשחקנים: לא חלמתם שתהיה לכם תחרות כזו והוסיף ושיבח את משה שלו שקבוצתו מנהלת 24 הוסטלים מנהריה ועד חיפה.

צביקה ברך על היוזמה והרעיון להביא תחרות שחמט לגמלאי הצפון. צביקה המשיך וסיפר שלפני שלושה חודשים משה ואיגוד השחמט הביאו  את אליפות העולם היוקרתית לישראל כאשר 12 הקבוצות הטובות בעולם לקחו חלק בתחרות, תחרות יוקרתית שעברה בהצלחה. בשנה הבאה הוא מקווה שאליפות אירופה תתקיים בישראל.

תחרות השחמט הראשונה לגמלאים בצפון | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

צביקה ברקאי הזמין את השחקנים הוותיקים לקחת חלק בתחרויות השותפות בארץ, והדגיש שמנצח התחרות יוזמן לשחק באליפות ישראל של הוותיקים. הוא בטוח שלמשה יש תכוניות מרובות לגמלאים באזור צפון והבטיח שכפי שאנו מעודדים חינוך לשחמט ותמיכה בפריפריה אגוד השחמט רואה את תחרות הגמלאים כמיזם חשוב לקדום השחמט.

תחרות השחמט הראשונה לגמלאים בצפון | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

יזם התחרות משה שלו אמר: "לא ארבה במילים, ברוכים הבאים לתחרות השחמט, החלטתי לתת פרסים יפים ומכובדים כאשר הפרס הראשון הוא 1000 ₪ למקום הראשון. משה הוסיף שהוא מתכנן לעשות הרבה דברים בתחום השחמט. משה סיים את דבריו באמירה שמשחק השחמט בגיל הזהב נותן תכלית והנאה מרובה לחיים. חג שמח ובהצלחה."

בתום חמישה סיבובים הוכרזו הזוכים: במקום הראשון זכה גורטובוי בוקיס מקרית ביאליק. במקום השני רמי נשר במקום השלישי, גדי קוב יבגני . כולם תושבי הקריות.

המנצחים בתחרות השחמט הראשונה לגמלאים בצפון | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות