fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שופט כדורגל שהודח בגלל עודף משקל תבע את ההתאחדות. מה פסק בית הדין?

משה ליפלס, ששימש קוון ושופט בליגות הנמוכות והגיע עד לסגל הליגה הלאומית, הגיש תביעה נגד ההתאחדות לכדורגל בטענה כי הודח מטעמים פסולים, כמו למשל, טענה על עודף משקל. בית הדין הכיר בחלק מהתביעה ופסק לו פיצוי כספי. עורך דינו: "מדובר בפסק דין תקדימי ופורץ דרך המהווה רעידת אדמה בתחום דיני עבודה"
תבע וזכה. משה ליפלס צילום: עצמי

משה ליפלס, ששימש כקוון במשחקי כדורגל, תבע את ההתאחדות לכדורגל בגין החלטה להדיחו מהסגל על רקע משקל עודף.

ליפלס החל את דרכו בתחום השיפוט בשנת 2004, כשופט ועוזר שופט בליגות הנמוכות ומאז התקדם עד לליגה הלאומית. בשנת 2016 הוא זומן לשימוע בפני הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, בטענה ליכולות מקצועיות נמוכות מהמצופה, בסיומה הוחלט להדיחו מסגל עוזרי השופט בליגה הלאומית. ליפלס ערער על ההחלטה והגיש תביעה נגד ההתאחדות בבית הדין האזורי, ובה דרש תשלום זכויות שונות בגין תקופת עבודתו וסיומה. בתביעה טען ליפלס כי הוא פוטר ללא שימוע כדין, ללא הודעה מוקדמת ומטעמים פסולים, כגון משקל עודף. התביעה הייתה על סך 350 אלף ש"ח. בית הדין האזורי דחה את התביעה וליפלס לא ויתר ופנה לבין הדין הארצי. השופטת לאה גליקסמן, בהסכמת סגן הנשיאה אילן איטח, השופט רועי פוליאק ונציגי הציבור יעל רון וצבי טבצ'ניק, קיבלו את הערעור תחת הקביעה כי ההחלטה לגרוע את ליפלס לא נבעה רק משיקולים מקצועיים, אלא הייתה נתונה גם תחת שיקול זר – משקלו של העוזר שופט, ולכן הם סבורים שהוא זכאי לפיצוי. עוד נקבע, כי טענת ההתאחדות, לפיה התייחסה למשקלו של ליפלס כדבר שפגע בכושרו הגופני, אינה תואמת לדוחות הביקורות החיוביות על תפקודו המקצועי, ועם העובדה שהוא עבר בהצלחה מדי שנה את מבדקי הכושר הגופני ואת הבדיקות הרפואיות של איגוד השופטים.

ליפלס גם הציג הערות שספג מנציגי איגוד השופטים בהם נאמרו המשפטים הבאים: "עליך להוריד במשקל כי אתה לא עובר מסך", עליך לשפר את הופעתך הוויזואלית ולהשיל קילוגרמים", אתה חייב להוריד במשקל אם אתה רוצה לעלות בדרגה", "עוזרי השופט צריכים להיראות ספורטיביים ואתלטיים ועליך להוריד במשקל אם תרצה להתקדם".

השופטים התייחסו לאמירות אלה וכתבו: "אמירות אלה מעידות על התייחסות למשקל כאל גורם שעלול למנוע את קידומו של עוזר השופט, ועל החשיבות שיוחסה למשקלו והשלכותיו של המשקל על הנראות, להבדיל מהשלכותיו על הביצועים המקצועיים".

על יסוד זה ועל ראיות נוספות שהוצגו בפני בית הדין הארצי, הוחלט כי מדובר בהפליה מחמת משקל בתחום התעסוקה ולטעמם יש לעובד עילה תביעה מכוח הפרת חובת תום הלב, שכן המעסיק קיבל את החלטתו משיקול זר ולא ענייני. בעקבות הפסיקה נקבע, כי ליפלס יזכה לפיצוי של 40 אלף ש"ח, וכן השלמת פיצויי פיטורים בסך 5,067 ש"ח.

עו"ד לירון סבן, שייצג את ליפלס: "מדובר בפסק דין תקדימי ופורץ דרך, המהווה רעידת אדמה של ממש בתחום דיני עבודה, כשלראשונה, בין הדין הארצי לעבודה הכיר בגריעה של משה ליפלס על רקע של משקל עודף".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "קיבלנו את פסק הדין ואנו מכבדים אותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות