fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קהילה בקרית מוצקין: התמודדות הנוער עם משבר הקורונה דרך הכדורסל

למרות משבר הקורונה בענף הכדורסל, בעמותה לקידום הספורט במוצקין הוכיחו שאפשר להפיק ממנה תועלת בלמידה על התגברות על משברים
"הקורונה היא אתגר עבור הנוער" הבר. צילום: עצמי
"הקורונה היא אתגר עבור הנוער" הבר. צילום: עצמי

אלי הבר, מנהל ענף הכדורסל בעמתה לקידום ספורט קרית מוצקין, סיפר לנו על נקודת אור מיוחדת אשר זיהה לאחרונה אצל הנוער של מוצקין והסביבה בתקופת הקורונה: "הקורונה היא אתגר עבור הנוער, חבר'ה שרגילים להתאמן, לרוץ, לקפוץ ולחיות את הפרקט פתאום מצאו את עצמם בלי אימונים בסגר הראשון. מעבר לפספוס החומר הלימודי בכדורסל, הם איבדו גם כושר גופני ואת החוסן הפיזי מהעדר אימונים על המגרש ובחדר הכושר.

עם זאת, פעלנו לעשות כמיטב יכולתנו והמאמנים של ענף הכדורסל הקפידו לקיים שגרת אימונים מסוימת באמצעות הזום, ובנוסף השחקנים הונחו לבצע אימוני אתלטיקה באופן אישי על מנת לשמר על הכושר הגופני ככל הניתן.

ועל אף ההשפעות השליליות של הקורונה, בענף הכדורסל בקריית מוצקין מתרחשים ניסים – מספר השחקנים שהצטרפו לענף הכדורסל שלנו – עלה וממשיך לעלות! כלומר, הילדים הבינו שיש פה משבר, והם גם הבינו שברגע שהם יצליחו להתגבר עליו הם יהפכו אותו ליתרון: הם מבינים שהם ילמדו להתגבר על משברים בהיבט הרחב יותר של החיים, הם ילמדו לתעל משברים להעצמה והם גם מצאו פתרון לתקופה בה הייתה הסתגרות בבתים, בילוי זמן רב מול המסכים ובידוד חברתי – מסגרת ספורט תחרותית כמו קבוצת כדורסל ממלאת את החלל שנוצר ויוצרת סיפוק ברמה הגופנית, החברתית והנפשית.

בקבוצות התחרותיות נוספו אימונים מנטליים המועברים ע"י המאמנת המנטלית של המועדון. האימונים מבוססים על טכניקות המיינדפולנס על מנת להגביר את החוסן המנטלי שמהווה פקטור משמעותית להצלחה בהמשך. בימים בהם אנו שומרים על מרחק ומקפידים על הישמרות מפני נגיף הקורונה, קיימת חשיבות אדירה להמשך קיום שגרת פעילות גופנית התורמת לבריאות הפיזית והנפשית כאחד.

מעבר לכך, הנוער שכן חזר להתאמן בקפסולות – למרות שהם לא היו בכושר שיא, בלטה בעיני התשוקה שלהם למשחק. הם השתוקקו לחזור, לרוץ על הפרקט ולהתאמן. הם היו כמהים לחזור לשגרת האימונים".

כמה מרגש לראות את בני הנוער שלנו, הופכים את המשבר הזה לנקודת מפנה בחיים שלהם. מנקודת שפל לאומית ועולמית מהבחינה הבריאותית, לאבן דרך בהסתכלות על החיים בהיבטי בריאות וספורט.

 

 

לחדשות ספורט נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות