fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפורה של אלופה: נולדה עם שיתוק מוחין ובגיל 43 זכתה בתואר אלופת העולם

הקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי (43), עשתה היסטוריה כשזכתה במדליית זהב והוכתרה לאלופת העולם בקליעה למטרה ברובה אוויר ל-10 מטרים. צ'רנוי, שרק לפני חצי שנה שברה את רגלה והשתתפותה באליפות הוטלה בספק, אמרה בסיום: "כולי רועדת מהתרגשות, אני לא מעכלת שאני אלופת העולם"
אלופת העולם. יוליה צ'רנוי (במרכז) עם מדליית הזהב צילום: גיא סטריק

הקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי (43) עשתה היסטוריה כשסיימה במקום הראשון בתחרות מעורבת לגברים ונשים ברובה אוויר ל-10 מטרים וזכתה לראשונה בתואר אלופת העולם. צ'רנוי פתחה את האליפות שהתקיימה בלימה, בירת פרו, כשהיא מדורגת במקום השביעי עם 633.7 נקודות בשלב המוקדמות. בהמשך היא כבר הייתה מפוקסת יותר ואט אט חלפה על פני שאר יריביה עד שכבשה את המקום הראשון. בכך, השלימה צ'רנוי הישג מדהים לאחר שבשנה שעברה זכתה במדליית זהב בתחרות הקבוצתית באליפות אירופה, במדליית ארד באליפות העולם וגם קטפה את הכרטיס למשחקים האולימפיים שיתקיימו בשנה הבאה בפריס, צרפת.

"אני עדיין לא מעכלת שאני אלופת העולם", סיפרה אחרי זכייתה בתואר, "רעדתי מהתרגשות בסיום התחרות כי זו זכייה ראשונה שלי במדליית זהב באליפות העולם. אחרי שנים של עבודה קשה, זה סוף סוף השתלם וההרגשה מדהימה. רק לפני שבועיים השתתפתי באליפות אירופה ושם לא הלך לי כל כך טוב, אבל למדתי מזה. התאמנתי קשה כל יום ויחד עם המאמן שלי גיא סטריק והמאמנת המנטלית אנה גרבר לסין, עשינו את זה".

המאמן גיא סטריק: "הישג מתוק, במיוחד אחרי מה שיוליה עברה במהלך השנה הלא פשוטה שהיא עברה, כששברה את הרגל וסבלה מכאבים. לפני האליפות עבדנו חזק על הצד המנטלי וברגע שהיא הובילה היא לא שמטה את היתרון ושמרה עליו עד הסוף. מאחר ומדובר במקצה שבו השתתפו 64 קלעים וקלעיות, גברים ונשים, מדבור בהישג מדהים ויוצא דופן".

נציין, שרק לפני כחצי שנה, היה ספק גדול אם צ'רנוי תוכל בכלל להשתתף באליפות העולם אחרי ששברה את הרגל. בסופו של דבר, היא התעקשה לצאת לתחרות כשסד הושם על רגלה.

אלופת העולם הטרייה צ'רנוי, שנולדה בקזחסטן ועלתה לבדה לישראל בגיל 18 במסגרת תוכנית מצטיינים, נולדה עם שיתוק מוחין קל והיא מוגבלת בתנועות ביד ימין וברגל ימין ומתקשה בהליכה. היא החלה לעסוק בספורט פראלימפי רק בגיל 30 וכעבור שנתיים בלבד כבר זכתה באליפות אירופה בפרא-טריאתלון. היא הצטרפה למועדון בית הלוחם בתל אביב והחלה להתאמן בענף החתירה בסירה זוגית. היא אף ייצגה את ישראל בענף החתירה הפראלימפית במסגרת המשחקים הפראלימפיים בריו 2016. לאחר מכן, עזבה את ענף החתירה עקב סיבות מקצועיות ואישיות ועברה להתמקצע בענף הקליעה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות