fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשארנו עם הפלייאוף

אין מה להתאכזב מההפסד של הפועל חיפה בגביע. חייבים להודות שמבחינת גודל ההישג, הפלייאוף העליון מרשים יותר. בעוד שלחצי גמר הגביע ניתן להגיע עם שני ניצחונות על קבוצות מהלאומית ואחד על קבוצת מרכז טבלה בליגת העל, בשביל הפלייאוף העליון צריך לעבוד עונה שלמה
קשה היה להתחבר מחדש מול אותה יריבה תוך שלושה ימים. האכזבה | צילום: אדריאן הרבשטיין
קשה היה להתחבר מחדש מול אותה יריבה תוך שלושה ימים. האכזבה | צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל חיפה הודחה מהגביע, אבל אפשר לסכם כי שבוע בני יהודה הסתיים בחלוקה שוויונית של הדיווידנדים: האדומים חגגו בשבת את ההעפלה לפלייאוף העליון, הכתומים חגגו בשלישי את ההעפלה לחצי גמר הגביע. ברמת הצדק הקוסמי, לאף אחת מהשתיים לא הגיע להשיג דאבל ונדמה שכל אחת קיבלה את מה שהיא יותר ראויה לו.

עבור קבוצה בסדר גודל של הפועל חיפה קשה עד בלתי אפשרי לרשום הישג כפול בתוך שלושה ימים, וזה עוד יותר קשה מול אותה היריבה. המאמץ המנטאלי גבוה וההישג הראשון גורם לנפילת מתח לקראת המשחק השני. סביר שאם בני יהודה הייתה מנצחת בשבת, היא זו שהייתה מגיעה הרבה פחות מפוקסת בשלישי. אפילו בעונת הגביע והמקום הרביעי, עונה שהתאפיינה באופי חד פעמי של החבורה של ניר קלינגר, לפני או אחרי משחקי הגביע הגדולים היו נפילות מתח בליגה. לכן לא צריך לקחת את משחק הגביע הנוראי קשה מדי.

הישג מרשים של סילבס

בשבוע שעבר כתבתי שאם צריך לבחור אחד מהשניים, אני מעדיף את הגביע על פני הפלייאוף העליון, את הדרמה של המשחקים הבודדים על פני משחקי ליגה, בהם הפועל חיפה לא תיאבק על שום דבר. אך חייבים להודות שמבחינת גודל ההישג, הפלייאוף העליון מרשים יותר. בעוד שלחצי גמר הגביע ניתן להגיע עם שני ניצחונות על קבוצות מהלאומית ואחד על קבוצת מרכז טבלה בליגת העל, בשביל הפלייאוף העליון צריך לעבוד עונה שלמה.

לא צריך לקחת את משחק הגביע הנוראי קשה מדי. נס זמיר | צילום: אדריאן הרבשטיין
לא צריך לקחת את משחק הגביע הנוראי קשה מדי. נס זמיר | צילום: אדריאן הרבשטיין

ההישג של חיים סילבס מרשים עוד יותר, כי הוא עשה את זה, מעשית, עם שתי קבוצות שונות. הקבוצה הראשונה התבססה על ניסו קפילוטו, בן והבה, גל אראל, אלמוג בוזגלו, פרנסיסקו ג'וניור ונס זמיר.

ארבעת הראשונים נפצעו לתקופה ממושכת, שני האחרונים דעכו משמעותית והפכו לשחקנים שוליים בסיבוב השני.

חבורה לוחמת

לקח לאדומים זמן להתארגן אל מול מכת הפציעות החריגה, אך בסופו של דבר התגבשה חבורה לוחמת שמצאה דרך להשיג נקודות משחק אחרי משחק למרות מחסור חמור באיכות בחלק הקדמי.

לפני חודשיים, הרעיון שכמה משחקני המפתח בהעפלה של האדומים לפלייאוף העליון יהיו מיקי סירושטיין, יאקוב סילבסטר, גיא משפתי, קווין טאפוקו וסער פדידה היה נשמע מופרך לחלוטין. שני הראשונים לא היו בקבוצה, שלושת האחרונים היו במעמקי הספסל.

התחייה מחדש בחודשיים האלה התרחשה גם למרות השינויים וגם בזכותם. כי כל אחד מהחמישה האלה, בתורו, הכניס רעננות שהייתה חסרה בסגל שרץ ביחד במהלך העונה. כל אחד מהם התנפל על ההזדמנות שקיבל ולפחות לזמן מוגבל (בעיקר במקרה של סילבסטר) הוסיף ממד חסר בקבוצה. ראוי במיוחד לציון טאפוקו, שפתאום נראה כמו הקשר האחורי האיכותי שסילבס חשב שהביא בקיץ (עד למשחק הגביע).

לא סיים את המטרות שלו לעונה זו. סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין
לא סיים את המטרות שלו לעונה זו. סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין

ההפסד בגביע הזכיר כמה חלשה הפועל חיפה יכולה להיראות כשהיא לא מפוקסת. המחצית הראשונה הייתה שילוב נדיר בין עמידה טקטית לא טובה (סילבס לא היה מוכן לשיטת שלושת הבלמים של אלישע לוי ולא מצא לה פתרון), קבלת החלטות איומה ורמת ביצוע מזעזעת. בלט בחולשתו דור מלול שאכן הוחלף במחצית, אך כמעט כל אחד הזכיר את עצמו בתקופות רעות יותר. כמעט, כי יסמין בוריץ' שוב הזכיר כמה הוא איכותי במצבים של אחד על אחד.

ניתן להניח למשחק הגביע האיום מתוך הבנה שלאחר השיא של שבת קשה היה להתחבר מחדש מול אותה יריבה תוך שלושה ימים. אבל ראינו כבר מקרים בהם משחק כזה התחיל כדור שלג ומקרים בהם קבוצות הסתפקו בהעפלה לפלייאוף העליון וקרסו לאחר שהגיעו אליו.

לקראת המפגש מול הגדולות

סילבס צריך לצאת מהנחה שהוא לא סיים את המטרות שלו לעונה הזו. עקרונית הוא הבטיח לעצמו עונה נוספת בקבוצה, אבל בליגת העל הכל זמני וסדרת הפסדים בפלייאוף העליון יכולה לשנות את התמונה. גם שרון מימר חשב שהוא הבטיח לעצמו עונה נוספת לאחר תקופה ארוכה טובה, אך היא לא עזרה לו כשהוא לא הצליח לבלום את ההתרסקות בשליש האחרון של העונה.

הפלייאוף העליון שונה מהתחתון. לא ניתן להסתבך בו בתחתית פתאום, כפי שקרה למימר, אבל פוגשים בו קבוצות גדולות, איכותיות והתקפיות, כאלו שאם יתפסו את האדומים ביכולת של משחק הגביע יבקיעו חמישיות ושישיות בלי בעיה.

סילבס צריך לצאת מהנחה שהוא לא סיים את המטרות שלו לעונה הזו. עקרונית הוא הבטיח לעצמו עונה נוספת בקבוצה, אבל בליגת העל הכל זמני וסדרת הפסדים בפלייאוף העליון יכולה לשנות את התמונה

סילבס לא הצטיין בגיבוש שיטה סדורה אלא ביכולת לגייס את השחקנים ברמה המנטאלית, למצוא בכל רגע נתון את מי שמוכן לעלות למגרש ולתת הכל, המשימה שלו כעת תהיה להמשיך לגייס את השחקנים גם לאחר שהמשימה העיקרית הושלמה.

מאפיין נוסף של הפלייאוף, בטח השנה, הוא כמות הקהל הגדולה. ההעפלה סידרה ליואב כץ תוספת משמעותית בהכנסות השנה, כשכל משחק בית יביא אלפי אוהדים אורחים, בעיקר שני המשחקים מול שתי המוליכות בשלב מתקדם של הפלייאוף. הקהל הרחב אמור לתרום גם למוטיבציה ולאנרגיות של השחקנים, למנוע את הדעיכה שקל יותר להישאב אליה במשחקים מול חדרה ורעננה. תהיה אווירת כדורגל מצוינת, היריבות ייתנו לשחק, השחקנים יהיו משוחררים מלחצים, אפילו מזג האוויר בתקופה הזאת אידיאלי. לא בטוח מתי תהיה לשחקני הפועל חיפה עוד הזדמנות פשוט לבוא, לשחק וליהנות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות