fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת עזה: השכול היכה בספורט הישראלי

כדורגלן העבר ליאור אסולין, שיצא לחגוג עם חבריו יום הולדת 43, נרצח במהלך מסיבת טבע. הכדורגלן בן בנימין, שגם הוא שהה באותה מסיבה, נפצע ואיבד את רגלו. רב"ט ירון זהר, שחקן קבוצת הנוער של הפועל חיפה, נהרג במהלך התקלות עם מחבלים
נרצח ביום הולדתו. ליאור אסולין ז"ל צילום: פייסבוק

גם הספורט הישראלי משלם את מחיר הדמים הכבד של מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס על ישראל שהחל בסוף השבוע האחרון. הדמות המפורסמת ביותר היא של כדורגלן העבר ליאור אסולין, שנרצח בטבח שאירע במסיבת הטבע שהתקיימה בסמוך לקיבוץ רעים. אסולין הגיע למקום יחד עם חבריו כדי לחגוג את יום הולדתו ה-43.

בתחילה, היה אסולין בין הנעדרים שלא אותרו. אחותו, אורטל, כתבה ברשתות החברתיות שהיא מחפשת אחר אחיה. "אחי ליאור היה במסיבה ברעים ואנחנו לא מצליחים ליצור אתו קשר משעות הבוקר. הוא לא נמצא ברשימות של הנפגעים שהגיעו לבתי החולים. בבקשה, מי שיכול לעזור, שייצור איתי קשר".

ביום ראשון, למחרת הטבח, במהלך סריקות במקום, אותרה וזוהתה גופתו.

אסולין, ששיחק בעמדת החלוץ, כיכב בליגת העל ושיחק במספר קבוצות. הוא התחיל במכבי הרצליה ובהמשך הוביל את קבוצת בני סכנין לזכייה היסטורית בתואר גביע המדינה, לראשונה בתולדות המועדון. לאחר מכן הוא עבר לבית"ר ירושלים, בני יהודה תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל באר שבע והפועל פתח תקווה. בשנים האחרונות שיחק בליגות הנמוכות במספר קבוצות, עד שלפני שנתיים הואשם על עבירת סחר בסמים במסגרת פרשת טלגראס. אסולין הורשע במסגרת עסקת טיעון ונשפט ל-19 חודשי מאסר. כעבור 8 חודשים בלבד שוחרר בזכות התנהגות טובה.

ממועדון הפועל תל אביב נמסר: "עצב גדול. אנו מבקשים לשלוח חיזוקים לבני משפחתו של ליאור אסולין בשעתם הקשה". מקבוצת בני יהודה נכתב: "המועדון משתתף בצער המשפחה על מות אובדן יקירם. ליאור אסולין יישאר לתמיד חלק ממשפחת בני יהודה תל אביב". בבני סכנין ציינו: "נימוסיו המיוחדים חרוטים בלבבות מכריו. אנו כאובים מאוד על לכתו ונושאים את תפילותינו לבורא עולם שיקבל אותו ברחמיו".

סיפור כואב ועצוב נוסף הוא פציעתו של הכדורגלן בן בנימין, ששיחק בעבר בליגה הלאומית במדי הפועל עכו וכיום הוא שחקנה של מ. ס. קריית ים מליגה א', שגם הוא שהה באותה מסיבת טבע ונפגע מרסיסי רימון שהושלך לעבר החוגגים. בנימין, שעבר ניתוח מורכב בבית החולים סורוקה בבאר שבע במהלכו נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו, שחזר את מה שקרה: "כשהתחילו היריות ברחנו ונכנסו לתוך בונקר ישן. המחבלים זיהו אותנו והחלו לזרוק לעברנו רימונים. היו מראות קשים של גופות וחלקי גופות. עד הרגע הזה אני מתקשה לעכל את מה שעברנו ואת מה שאני באופן אישי חוויתי".

איבד את רגלו. בן בנימין
צילום: מאיר אוחיון

אבל כבד גם במחלקת הנוער של הפועל חיפה עם היוודע נפילתו של רב"ט ירון זהר ז"ל, בהתקלות מחבלים בדרום. זהר, בן 19 במותו, התחיל את דרכו באקדמיה של הפועל חיפה ושיחק בקבוצות הצעירות של הפועל חיפה במשך 6 שנים בעמדת המגן השמאלי. אחד ממאמניו היה שחקן העבר של הפועל חיפה שלומי שטיקר, שאמר: "ירון היה ילד מדהים, ממש כואב הלב". ממועדון הפועל חיפה שלחו תנחומים למשפחת זהר על מות בנם.  

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות