fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: מסיימים בטעם טוב

סינטיהו סלליך אחראי על שניים משלושת הניצחונות הרצופים (עד הדרבי), ומרקו בלבול כבר עם רגל בחוץ, אבל הוא בהחלט יוצא מהדלת הראשית, ובראש מורם
הקשר המוכשר סלליך הוא היה השחקן הטוב ביותר במכבי חיפה של לפני בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין
הקשר המוכשר סלליך הוא היה השחקן הטוב ביותר במכבי חיפה של לפני בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין

קצת שכחנו, אבל לפני הפציעה האכזרית של הקשר המוכשר סלליך, הוא היה השחקן הטוב ביותר במכבי חיפה של לפני בלבול. לקח לו חצי עונה בערך, ובפלייאוף העליון הוא כבר נראה הרבה יותר טוב. במשחק מול באר שבע בבית הוא בישל את השער הראשון והבקיע את שער הניצחון, ולמעשה אחראי על שניים משלושת הניצחונות הרצופים (עד הדרבי) של מכבי. הוא כבר הולך חזק יותר ואגרסיבי לכדור, ואנחנו רואים אותו כבר חוזר לדריבלים שאפיינו אותו בעבר. אין ספק שהפלייאוף הזה מחזק מאוד את הסיכויים שלו להישאר במכבי גם בעונה הבאה.

מכבי מנצחת את באר שבע 2:1 במשחק חלש, שלמעשה איבד מערכו אחרי ההרחקה חסרת האחריות של אורן ביטון במחצית הראשונה. מילא לקבל צהוב, אבל לקבל שניים בתוך שתי דקות? זה דבר שבהחלט אפשר לצפות משחקן מוכשר כמו ביטון להמנע ממנו. אבל את בלבול ושחקני מכבי זה לא ממש עניין והם הבטיחו באופן סופי את המקום השני, והתפנו לדרבי.

בטעם של פעם

בדרבי הקודם הפועל חילצה נקודה בעור שיניה בדקה ה-94 מפנדל מפוקפק ביותר שלא ממש הגיע לה. הפעם שחקני מכבי החליטו שהם לא ישאירו לשחקני הפועל שום אפשרות להפתיע אותם, כשנטע לביא נתן את האות ומההתחלה השחקנים של מכבי התנפלו על השחקנים של חיים סילבס.

התוצאה? חצי שעה, מהטובות ביותר של מכבי בעשור האחרון, 4:0 מהדהד בדקה ה-25, ועוד הפועל יצאה בזיל הזול.

לביא ניקה כל כדור במרכז המגרש ודחף מהר קדימה, וכל החלק הקדמי לחץ את ההגנה של הפועל ועשה המון תנועה ללא כדור. רוקאביצה שמשחק שני רצוף, כדור פוגע בו, משנה כיוון ונכנס לשער, הבקיע צמד והגיע כבר ל-22 שערי ליגה; סלליך עם צמד גם הוא וחמישה שערים בארבעה משחקים. שער אחד נפסל, עוואד בעט לקורה, ועוד לא מעט מצבים שיכלו להפוך את המשחק לתצוגת כדורגל.

חיים סילבס הבין מהר מאוד שאת המשחק הזה הוא כבר יפסיד ועשה חילוף כפול בדקה ה-36, כשחיזק את החלק האחורי של הפועל ולמעשה סידר את המערך האדום בצורה טובה יותר.

החצי השני היה כבר כולו גרבג' אחד גדול. מכבי עברה לשחק בהליכה, הפועל צמצמה, ובסופו של דבר מכבי מנצחת 4:1 נהדר, והפועל אומרת תודה שלא נגמר הרבה יותר גרוע.

האם נראה את זה בעונה הבאה?

מגיעה מילה טובה לבלבול על ההכנה לדרבי. הוא ידע שהפועל תשחק את אותו 4-3-3 ותנסה ללחוץ את מכבי כשהכדור מגיע לאחד המגינים בהנעת הכדור או בלחץ על סיינסברי – אם קשר אחר ולא נטע לביא יורד אחורה להניע כדור, והחליט לעלות העונה בפעם הראשונה עם חזיזה ושרי ביחד לפני לביא. התוצאה הייתה פשוט נהדרת לצפייה. שרי וחזיזה בכושר יוצא מהכלל, ויחד עם לביא פשוט פירקו לחלוטין את הקישור של הפועל, כשכל פעם אחד מהם עוזר בהנעת כדור והשני חותך לרחבה ומייצר יתרון מספרי, והכל בהנעת כדור מהירה מאוד. סלליך, רוקאביצה ווילדסחוט לחצו את ההגנה של הפועל וראינו קבוצה שלא מפסיקה לעבוד ולחטוף כדורים.

למאמן הבא של מכבי תהיה עוד אפשרות להרכיב מרכז שדה שיכול לפרק יריבות שמגיעות להסתגר. עם 72 נקודות מכבי חיפה עשתה עונה טובה מאוד ואיתרע מזלה להיאבק בקבוצה שנתנה עונה טובה יותר, אבל מכבי חיפה יכולה לסיים את העונה בטעם טוב אפילו יותר אם תנצח את הקבוצה בצהוב ותנחיל לה את הפסד הליגה הראשון העונה.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות