fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם ייחודי בכדורגל: בעלי צרכים מיוחדים מוכשרים כעוזרי מאמן

שחקני "ניצן חיפה יונייטד", קבוצת כדורגל לבעלי צרכים מיוחדים, עוברים הכשרה באצטדיון קרית ים במסגרת מיזם של תרומה לקהילה של מכללת משגב בשיתוף פעולה עם מכבי ישראל
"ניצן חיפה יונייטד". הצוות והשחקנים | צילום: מכבי ישראל
"ניצן חיפה יונייטד". הצוות והשחקנים | צילום: מכבי ישראל

פרויקט ייחודי יצא לדרך: קורס להכשרתם של שחקני קבוצת "ניצן חיפה יונייטד" כמדריכים בכדורגל. מדובר בקבוצה של שחקנים בעלי צרכים מיוחדים, מכל המגזרים, שזוכה להכשרת השלב הראשון המקדים לקורס מאמנים, וזאת במסגרת מיזם של תרומה לקהילה של מכללת משגב-סכנין ובשיתוף פעולה של מכבי ישראל.

ביום חמישי האחרון, התייצבו נרגשים שחקני ושחקניות קבוצת הכדורגל של ניצן חיפה יונייטד, בהדרכת המאמנת רונה סלם, באצטדיון בקרית ים לשיעור הראשון בקורס שיכלול 10 שיעורים ויכשיר אותם כעוזרי מאמן (יוכלו לשמש כעוזרי מדריך עד גיל 12).

מי שמדריך אותם בקורס הוא מאמן הכדורגל הוותיק, שמעון הדרי, ולצידו מנהל מכללת משגב אחסן חלאיילה ורכז הקורס מקסים אזולאי.

הדרי: "זו הפעם הראשונה שקבוצה המורכבת משחקנים בעלי צרכים מיוחדים מוכשרת לשלב הבסיסי של קורס המאמנים. יש לנו זכות גדולה לשלב אותם בפעילות, והיא תימשך על מנת להעצים ולשלב אותם כחלק מהכדורגל הישראלי. יש בי ההערכה גדולה לאחסן חלאיילה שמשקיע רבות למען הקהילה ובפרויקט הזה ולמנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי שהוא שותף שלנו לדרך החשובה".

חלאיילה: "זה פרויקט העצמה שלנו ושל מכבי ישראל כתרומה לקהילה. השילוב, העידוד ובניית הדימוי העצמי שלהם, יחד עם האמון והחברות – חיוניים לבניית הביטחון וההערכה העצמית שלהם".

על "ניצן חיפה יונייטד"

קבוצת הכדורגל "ניצן חיפה יונייטד" הוקמה במרס 2015 כחלק מפעילות המועדון החברתי של עמותת ניצן חיפה, וכיום חברים בה 23 שחקנים ושחקניות בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. מי שמדריכה אותם היא המאמנת רונה סלם. החניכים לומדים בהכשרה עבודה בצוות, שיתוף פעולה וערבות הדדית. הקבוצה מתאמנת פעם בשבוע בקריות, משתתפת בטורנירים ושיתפה לאורך שנתיים פעולה עם קבוצת הנערים של מכבי חיפה.

השחקנים באימון | צילום: מכבי ישראל
השחקנים באימון | צילום: מכבי ישראל

סלם, שחקנית כדורגל בעברה בקרית ים, ליוותה והכשירה לאורך שנים עשרות מחברי העמותה, והיא מביאה את ניסיונה ותשוקתה אל עשייה במגרש הכדורגל, מחויבת ומסורה מאוד לשחקנים.

"התחלתי בהדרכה, והוכשרתי כמאמנת. העבודה עם הקבוצה היא עולם ומלואו. התרומה של הכדורגל לדימוי ולביטחון העצמי, התקשורת, האחריות, השילוב שלהם בקהילה – בקבלת השונה והאחר – מעניקה סיפוק אדיר. הקורס הייחודי שהם עוברים, יתרום להם רבות.

כל שחקן הוא עולם ומלואו

סלם מדגישה: "כל שחקן כאן הוא עולם ומלואו. הקפטן שלנו הוא בחור שסבל מהתקפים אפילפטיים. הכישורים החברתיים שלו היו טוענים שיפור. לא קיבלו אותו למקום עבודה, והוא שקע כמה שנים בישיבה בבית. בזכות פעילות הכדורגל התחוללו ניסים, וזה מה שהופך את הקבוצה הזו למיוחדת במינה, ואני שמחה וגאה על כך".

סלם מוסיפה: "אני גאה לבשר שבכל מקום שאליו אנחנו פונים להתאמן בקריות ובחיפה מקבלים אותנו בזרועות פתוחות. אנחנו חושפים את החבר'ה האלו לקבוצות נערים ונערות, שיבינו ששום דבר בחיים אינו מובן מאליו. החזון שלי הוא להגשים את החלום שלהם ולהוביל אותם לטורניר בחו"ל לבעלי מוגבלויות. זו השאיפה והחלום אחרי שהקורונה תסתיים. הכדורגל הוא נחמה לנתק אותם מכל המציאות שהם עוברים ולתת להם להרגיש שווים שזה הדבר הכי חשוב בקודש. כולנו מאושרים ונרגשים להשתלב בקורס המדריכים, והמטרה לשלב את החניכים בקבוצות ילדים בכל מחלקות הנוער באזור חיפה והקריות, כשווים תרתי משמע".

"בכדורגל הם מרגישים שווים" | רונה סלם. צילום: דורון גולן
"בכדורגל הם מרגישים שווים" | רונה סלם. צילום: דורון גולן

במהלך השבוע הושג שיתוף פעולה מבורך עם מכללת משגב הפועלת בצפון, ומכשירה מדריכים ומאמנים במגוון ענפי ספורט. בפגישה שהתקיימה בכפר המכבייה, הוחלט להירתם למטרה חשובה לאפשר את הנגישות באזור הצפון למאות ספורטאים צעירים ולמאמנים מאגודות מכבי ישראל לקורסים במגוון ענפים, כולל קורסי אימון מתקדמים, ולקיים שיתוף פעולה בפרויקט המבורך של הכשרה לבעלי מוגבלויות בצפון.

מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי: "אנחנו מברכים על הפעילויות החשובות, ובשבועות הקרובים נקדם את הפעילות המשותפת".

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות