fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה: אליפות ישראל בשחמט תיערך בעכו

העיר עכו נבחרה, לראשונה בהיסטוריה, לארח את אליפות ישראל בשחמט. באליפות, שתתקיים בחודש הבא (ינואר) יחולקו פרסים בשווי שיא של יותר מ-100 אלף ש"ח
לראשונה בעכו. אליפות ישראל בשחמט צילום: דוברות עיריית עכו

אליפות ישראל בשחמט מגיעה לעכו. התחרות הכי יוקרתית של השחמט הישראלי תיערך בחודש ינואר הקרוב בין ה-21.1.2024-29.1.2024 ותהיה פתוחה לקהל ללא תשלום. עבור העיר עכו מדובר בהיסטוריה, שכן זו הפעם הראשונה שעכו נבחרה לארח את האליפות שתתקיים בהובלת מפעל הפיס, עיריית עכו ואיגוד השחמט בישראל. במסגרת האליפות, יגיעו לעכו אמנים בינלאומיים ורבי אמנים – והיא מיועדת כמובן לגברים ולנשים כאשר באיגוד הישראלי לשחמט החליטו לאפשר למשפחות החטופים ואזרחים המפונים מביתם להשתתף בתחרות ללא תשלום. בתחרות יחולקו פרסים בשווי שיא של למעלה מ-100,000 ש"ח.

אירוע הפתיחה יתקיים ב-21.1 בהיכל התרבות בעכו כאשר האליפות תמשך עד ל-29.1, אז יוכרזו אלופי ישראל בשחמט במסגרת טקס הסיום החגיגי. בתכנית, לקיים לאורך האליפות הפנינג שחמט במוסדות שונים בעיר עכו ולשלב את הקהילה המקומית בחגיגת שחמט במטרה להנגיש את משחק המלכים לתושבי עכו והסביבה, זאת כחלק מההבנה כי השחמט תורם רבות לפיתוח חשיבה אסטרטגית, כבוד הדדי, ויכולות קוגניטיביות משמעותיות. האירוע כאמור מתקיים בחסות מפעל הפיס, בשותפות עם עיריית עכו.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "עכו מקבלת בברכה את אלופי השחמט של ישראל ומאחלת לכולם הצלחה גדולה. הבחירה לקיים את משחק המלכים בעכו היא האליפות שלנו, של הקהילה המדהימה בעכו והזדמנות להזמין את תושבי הצפון להגיע לאליפות וליהנות מהעיר המתפתחת שלנו".

צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט בישראל, אמר לקראת האליפות: "מדיניות איגוד השחמט הישראלי יחד עם מפעל הפיס, הינה  הבאת אירועים לאומיים ספורטיביים ותרבותיים לערי הפריפריה. בימים אלו, בהם המתיחות בצפון, חשוב לנו להגיע לצפון ולחזק את התושבים בקריאה לשמירה על שגרה גם בימי המלחמה ועכו המתאימה ביותר לכך. כיום, רשומים באיגוד למעלה מ-10,000 שחמטאים פעילים, לצד לימודי שחמט ביותר-1,000 מוסדות חינוך בארץ. ברצוני להודות לראש העיר שמעון לנקרי, על ההירתמות והשותפות. עם ישראל מוזמן לחגיגת שחמט אמיתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות