fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: השופטים לא הגיעו, והיו"ר בן ה-71 נקרא לשפוט משחק של קבוצתו

עונת הכדורעף יצאה לדרך בטורניר המסורתי ע"ש אטקין. המפגש בין הפועל מטה אשר/עכו להפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר, הוטל בספק לאחר שהשופטים לא הגיעו. מי שהוזעק לכס השופט היה יו"ר הפועל מטה אשר/עכו מיכאל קישון, שאמר: "לא האמנתי ש-40 שנה אחרי הפרישה, אקרא שוב לשפוט משחק"
הוזעק לדגל. מיכאל קישון יושב שוב על כס השופט צילום: הפועל מטה אשר/עכו

לפני 55 שנים, במסגרת הליגה הלאומית שהייתה אז הליגה הראשונה בכדורעף, התקיים משחק בין הפועל שריד להפועל דן. השופט שהיה אמור לשפוט במשחק לא הגיע עקב מחלה ומי שהוקפץ למלא את המשבצת היה נער צעיר בן 15 וחצי בשם מיכאל קישון. מאז עברו הרבה שנים וקישון, כיום בן 71, הוא יו"ר קבוצת הפועל מטה אשר/עכו בכדורעף.

בסוף השבוע האחרון נפתח טורניר קדם עונה של איגוד הכדורעף במסגרת טורניר אטקין המסורתי. במשחק בבית א' בין הפועל מטה אשר/עכו להפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר, השופט שהוצב למשחק לא הגיע מסיבה כלשהיא, ומי הוזעק לעמוד על הכיסא המוגבה שבקצה הרשת מיכאל קישון. כך, מצא את עצמו היו"ר המיתולוגי שופט משחק כדורעף 55 שנים אחרי שעשה את זה בפעם הראשונה.

קישון: "בגיל 15 וחצי מצאתי את עצמי שופט בפעם הראשונה בליגה הראשונה בכדורעף. בהמשך התאהבתי בזה ושפטתי כמה שנים טובות. פרשתי משיפוט לפני יותר מ-40 שנים. בעוד כמה ימים אחגוג 71 ולא האמנתי שבגילי אקרא שוב לכס השיפוט. למרות ששפטתי את קבוצתי אני חושב ששפטתי בסדר ובצורה הוגנת".

הפועל מטה אשר/עכו ניצחה, 0:3 והעפילה לשלב הבא.

הטורניר המסורתי ע"ש מתקיים זו השנה ה-14, אלא שהפעם במתכונת שונה מבעבר. משתתפות בו 9 קבוצות שחולקו ל-3 בתים. הקבוצה שתסיים במקום הראשון בכל בית והקבוצה שתסיים במקום השני במאזן הטוב ביותר יעפילו לשלב חצי הגמר, שיתקיים במתכונת של פיינל פור. משחקי הגמר יערכו באולם באשדוד.

הטורניר המסורתי נערך לזכרו של מיכאל אטקין ז"ל שהיה מורה לחינוך גופני ודמות בולטת ומוכרת בתחומי וענפי הספורט השונים בארץ במשך שנים רבות, מורה ומחנך שהנחיל מורשת ספורט עשירה בארץ לילדים, מבוגרים ולבני נוער רבים, הזוכרים את דמותו ונוצרים אותה עימם לעד.מיכאל אטקין שנולד בשנת 1932 ונפטר בפברואר 2009, עלה לארץ בהיותו ילד לאחר שאיבד את כל משפחתו בשואה, והקים בארץ משפחה מפוארת. מיכאל השפיע על דורות של ילדים ודמותו זכורה היטב לכל תלמידיו כדמות אגדית של אדם נמרץ, אנרגטי, ואופטימי וכמי שחינך דורות רבים של ילדים ובני נוער בדבר כוחה וחוסנה של הרוח בכלל ורוח הספורט בפרט. "איש לא יוכל להכניע ולהכריע את מי שמסרב להיכנע ולוותר" כך עולה המסר מסיפור חייו מלא ההשראה של מיכאל שראה אור בספרו "למרות הכל… ניצחתי". מיכאל היה מורה לחינוך גופני בעשרות מוסדות, ארגונים ובתי ספר. לימד שחייה בשיטות לימוד נדירות ומיוחדות, לימד התעמלות, והתחום האהוב עליו ביותר היה הכדורעף, ענף שבו גם התמחה ושימש כמאמן בכיר ושופט בליגה הבכירה ומכאן עלה הרעיון להנצחת זכרו דווקא בטורניר כדורעף שייקרא על שמו.  בנו מנחם אטקין סיפר: "עבורנו החשיבות של הטורניר כמשפחה זה קודם כל הנצחה לאבא שהיה מר כדורעף. הוא היה שופט ומאמן בכיר וגם פרשן הכדורעף של קול ישראל כל שבת בתוכנית של גדעון הוד, הוא היה עולה, צריך לזכור שהתקופה הייתה טרום האינטרנט והרשתות חברתיות ואבא היה   אוסף ומביא מידע מכל העולם על כדורעף. זה טורניר הכנה לפני העונה, זה ממש ווין ווין, מצד אחד זה הנצחה לאבא, ומצד שני זה כבר טורניר יוקרתי שלקבוצות מאוד חשוב להשתתף בו – אנחנו דואגים כמובן לכל המעטפת והפרסים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות