fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: קרית אתא ממשיכה לנצח , קרית מוצקין ממשיכה לשקוע

ביום ראשון ערוני קרית אתא ניצחה את עפולה במשחק צמרת חשוב , מנגד הקרייתית השניה מכבי קרית מוצקין הפסידה לכבי אשדוד והמשיכה להסתבך בתחתית
שוקעת בתחתית, מוצקין. צילום: אברהם אליעזר פורקוש
שוקעת בתחתית, מוצקין. צילום: אברהם אליעזר פורקוש

ביום ראשון אירחה באולם בגן הרצל עירוני קרית אתא את הפועל עפולה ואחרי משחק מותח וצמוד קרית אתא ניצחה 79:85

החבורה של שרון אברהמי משיגה ניצחון יקר מבחינתה במאבק הכניסה לפלייאוף העליון. הרבע השלישי היה נקודת המפנה בו הפועל עפולה קלעה רק 11 נקודות ונקלעה לפיגור דו ספרתי, אך ברבע האחרון קרון דשילדס קבע מהפך. ג'וליאן בויד (23 נקודות) ומרליין ויל בפעולות מוצלחות קבעו את זהות המנצחת. ניר קפלן סופג הפסד שני ברצף והערב לא קיבל תרומה משמעותית מאף שחקן ישראלי.

אחרי פתיחה חלשה, עירוני קרית אתא התאוששה עם שלשה של אלייז'ה הירש וסל קשה במעבר של מרליין ויל שצימק ל-11:10. האחרון איבד כדור והוסיף גם עבירה בלתי ספורטיבית שהעניקה להפועל עפולה יתרון 21:16 בתום הרבע הראשון. ג'ימי הול כבר הגיע ל-12 נקודות באמצע הרבע השני והיתרון של האורחים גדל ל-34:20. ג'וליאן בויד הוביל ריצת 1-10 לקראת סוף המחצית שנגמרה ב-40:38 לעפולאים. הרבע השלישי היה במעמד צד אחד – הפועל עפולה קלעה רק 11 נקודות ועם שלשות של הביתיים הלוח הראה 53:61 בתום הרבע השלישי.

קרון דשילדס וגוני יזרעאלי צימקו ל-68:69, 4 דקות לסיום. האחרון מצא את הדרך לטבעת והיתרון חזר לעפולה, אלא שמנגד רועי נציה עם סל ועבירה קבע 73:74 לביתיים, 2 דקות לסיום. עפולה לא מצאה נקודות, ומנגד מהלכי פיק אנד רול נהדרים בין מרליין ויל לג'וליאן בויד הגדילו את היתרון של עירוני קרית אתא שנשמר עד לסיום.

הרבו לקלוע לעירוני קרית אתא: ג'וליאן בויד (8 ריבאונדים, 10/14 לשתיים) 23 נק', אוראל לב 18 נק', אלייז'ה הירש (8 ריבאונדים) 15 נק', עמית ראובן (6 אסיסטים) 11 נק'.

הרבו לקלוע לעפולה: קרון דשילדס 23 נק', ג'ימי הול (13 ריבאונדים) 17 נק', תומר פורת (7 ריבאונדים) 9 נק', מוריאל לוטאטי וגוני יזרעאלי 7 נק' כ"א.

שרון אברהמי, מאמן קרית אתא, אמר בסיום: "ניצחון במשחק קשה מול קבוצה טובה היינו כבר בפיגור 16 נקודות . חזרנו למשחק בצורה יפה היה משחק צמוד ומותח . זה ניצחון מאוד משמעותי שלנו בקרב על הפלייאוף. המשחק הבא שלנו מול מכבי רמת גן גם יהיה משמעותי בשבילנו לפלייאוף"

 

במקביל ביום ראשון אירחה הקרייתית השניה מכבי קרית מוצקין את מכבי אשדוד וספגה הפסד נוסף 79:74

שוב מכבי קרית מוצקין הייתה קרובה, ושוב היא נשארת עם המחמאות בלבד. הקבוצה מהקריות סבלה מערב רע מחוץ לקשת (3 שלשות ב-12 אחוז בלבד), אולם למרת זאת הצליחה להישאר צמודה ליורדת מליגת העל שחסרה את ארתור רוזנפלד ונועם לייש הפצועים, אולם קיבלה את בילי מקשפרד בחזרה. אחרי ההפסד בכפר בלום, עופר רחימי חזור לנצח ועושה זאת בעיקר בזכות מחצית שנייה הגנתית בה הקבוצה שלו ספגה רק 33 נקודות.

שלו לוגשי וראשד מאדן הובילו את הביתיים ליתרון 17:23 בתום הרבע הראשון. שלשות של עמית אלון ושגיב דוד בפתיחתה רבע השני קבעו שיוויון 27:27, אלא שמכבי קרית מוצקין הגיבה עם 6 נקודות ברצף. מכבי אשדוד לא קלעה נקודה במשך 3 דקות עד שדורנד סקוט קלע 5 רצופות. עד למחצית מכבי קרית מוצקין שוב קלעה 6 נקודות ברצף וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 35:41.

כריס אוטול ושלו לוגשי כבר קבעו יתרון שיא 39:48. מכאן ההגנה של מכבי אשדוד התעוררה ומכבי קרית מוצקין קלעה 5 נקודות ב-6 דקות בדרך ל-55:53 לאורחים לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון המשחק הצמוד נשמר, אולם הביתיים לא הצליחו להחזיר לעצמם את היתרון. הגנה נהדרת של דולב דראפיץ' ופעולות נכונות בהתקפה של דורנד סקוט הבטיחו לדולפינים ניצחון לא פשוט בצפון.

הרבו לקלוע למכבי קרית מוצקין: כריס אוטול (17 ריבאונדים) 21 נק', ראשד מאדן 13 נק', אנדריי קוליש 12 נק'.

הרבו לקלוע למכבי אשדוד: בילי מקשפרד (12 ריבאונדים) ודולב דראפיץ' 16 נק' כ"א, דורנד סקוט 14 נק', ג'ורדן כהן 13 נק'.

 

לחדשות ספורט נוספות לחצו *כאן לדף הפייסבוק שלנו לחצו *כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות