fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה לעונת 2022/23

בפעם השביעית בתולדותיה, זכתה הפועל ירושלים בגביע המדינה, אחרי ניצחון על מכבי תל אביב, 61:67. לאחר הזכייה, הודיעה הנהלת המועדון האדום על הארכת חוזהו של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' לעונה נוספת. כיצד הוא הגיב? וגם, איך תירץ המאמן המפסיד עודד קטש, את איבוד התואר?
הגביע הוא אדום. שחקני הפועל ירושלים במעמד טקס הנפת הגביע צילום: באדיבות איגוד הכדורסל

הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה לעונת 2022/23, אחרי ניצחון על מכבי תל אביב, 61:67. הייתה זו הזכייה השביעית בתולדות המועדון האדום מעיר הבירה בגביע.

המשחק היה צמוד ברובו והוכרע רק בדקה האחרונה, בזכות איבוד ריכוז של הצהובים ורוח לחימה אדיר של הירושלמים.

הרבע הראשון העיד על מה שהולך להתרחש בהמשך והוא הסתיים בשוויון, 17:17. הפועל ירושלים פתחה מצוין את הרבע השני ואחרי ריצת, 1:8, פתחה פער קטן בדרך ליתרון, 18:25. הצהובים נטלו פסק זמן במטרה לעצור את הסחף, אבל הירושלמים המשיכו לצלוף ובדקה ה-15 אף רשמו יתרון דו ספרתי, 21:32. מכבי תל אביב החזיקה את עצמה בתמונה, והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון אדום, 31:40.

המגמה נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה כשירושלמים שומרת על מרחק ביטחון מתל אביב שעד לסיום הרבע השלישי הצליחה רק לצמק מעט את הפער, 48:54 לירושלים. מכבי תל אביב הבינה שאם היא לא תדביק את הפער, יהיה לה קשה מאוד להביא גביע הביתה ובדקה ה-32 היא הצליחה להתקרב ל-56:53. ירושלים לא נלחצה ועלתה ל-55:61. מכבי סירבה להיכנע בקלות ודקה וחצי לסיום שוב הצליחה לצמצם פערים, 63:59. הקהל הצהוב הריח מהפך, אבל ירושלים, במהלך של המשחק הצליחה לחטוף כדור מהצהובים ולקלוע מהצד השני כדי להבהיר לכולם – אנחנו פה כדי לקחת גביע. וזה אכן מה שקרה. ירושלים עמדה בלחץ וסיימה את הערב עם עוד זכייה למועדון שבהחלט היה ראוי לכך.

להפועל ירושלמים קלעו: סמית – 16 נק', בלייזר – 12 נק', רנדולף – 11 נק', הנקינס וקרינגטון – 10 נק' כ"א, קורנליוס – 4 נק', מאיירס – 3 נק'.

למכבי תל אביב קלעו: קולסון ובראון – 15 נק' כ"א, ניבו ובולדווין – 10 נק' כ"א, מרטין ודיברתולומיאו – 5 נק', סורקין – 1 נק'.

מאמן הפועל ירושלים, אלכסנדר דז'יקיץ: "התהליך שלנו התחיל כבר בקיץ, כשעשינו ריסטרט והרכבנו את הקבוצה מחדש. אני מאמין בשחקנים שלי ובחיבור ביניהם שביחד יצר פה קבוצה טובה. אמרו עלינו שאנחנו קבוצה בינונית ושאני מאמן ממוצע. אין לי בעיה עם האמירות האלה, כי אני מסתכל על זה שכקבוצה אחד משלים את השני וביחד יצרנו פה קבוצה נהדרת. אנחנו עדיין מנסים לעכל את הזכייה. התמודדנו נגד קבוצת יורוליג ועשינו את ההתאמות הנכונות. באנו עם אנרגיות גבוהות וגרמנו להם לקלוע פחות. אני שמח בשביל השחקנים ובשביל הקהל המדהים שלנו".

בסיום הערב השמח, הודיעה הנהלת הפועל ירושלים על כך שהגיעה לסיכום על הארכת חוזהו של המאמן בקבוצה לעונה נוספת.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש:"ברכות לירושלים על הזכייה, הגיע להם לנצח. מבחינה הגנתית היינו טובים, אבל מבחינה התקפית נפלנו. עצוב לי בשביל המועדון ובשביל הקהל, לא נעים להפסיד במעמדים כאלה, כי מאוד רצינו את זה. היה קצת חוסר שקט במשחק שלנו. החטאנו הרבה ורוב המשחק רדפנו אחריהם. אחשוב מה עשינו לא טוב, כמו שאני עושה אחרי כל הפסד ונבחן את עצמנו. האחריות היא עליי. תמיד אפשר לעשות דברים אחרת. יש לנו עוד עונה ארוכה לעבור ואני תמיד מגבה את השחקנים שלי, שיכולים לשמור על ראש זקוף ולהסתכל קדימה. אני בהחלט מודע למשמעות מה זה להפסיד תואר במכבי תל אביב וחבל שהתוצאה נגמרה לטובת הצד השני".

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות