fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: הבנות האלה גדולות יהיו

החל מהחודש הבא תהפוך קבוצת הבנות של העמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין לקבוצה תחרותית. הן ישחקו באולם נבון החדש במשכנות אמנים, והיעד שהציבו לעצמן: עלייה לליגה הלאומית
קבוצת הבנות של מוצקין במהלך אימון צילום: העמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין
קבוצת הבנות של מוצקין במהלך אימון | צילום: העמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין

שמות רבים ניתנו לקבוצת הבנות של העמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין, אותה מאמן יהונתן וצלר: "מיזם", "חוג", "אימוני כדורסל בנות", "קבוצת העתודה", "העתידות להתחרות בליגה" וכו'. אך החל מהחודש הבא, הקבוצה עומדת להפוך לקבוצת הבנות התחרותית הראשונה בקרית מוצקין זה שנים.

בספטמבר, תציין קבוצת הבנות שנה מיום הקמתה. שנה שכללה אימונים, חוויות מגבשות, אורחות שהגיעו לאימונים מליגת העל ונבחרת ישראל (שחקניות עבר והווה), שהוזמנו לקחת חלק בתהליך המדהים שעברה הקבוצה במהלך השנה.

"אין דבר מספק יותר מאשר לראות את הפרחים שהשקית כל השנה גדלים בזכות עצמם", אומר וצלר, מאמן הקבוצה ויוזם הרעיון, "מתוך כ-50 הילדות והנערות שהגיעו לראשונה לאימונים, היום אני רואה מולי שתי קבוצות: ילדות א' ונערות ב' מחוזית, שנמצאות במקום אחר לגמרי מהנקודה שבה התחילו, וכל זאת בתוך שנה בלבד. מדובר בתהליך מרגש, מעצים ומשמעותי עבורי ועבור הבנות".

כשוצלר נשאל לגבי סיכויי ההצלחה של הקבוצה הצעירה ברמה התחרותית, הוא משיב בביטחון: "אני אומר בלב שלם, אם הבנות ימשיכו לעבוד קשה ויתמידו, כמו שעשו בשנה האחרונה, הן יוכלו בעוד שנה-שנתיים גם לקחת אליפות ולעלות אותנו מהליגה המחוזית ללאומית ולייצג את המועדון בכבוד ברמות הגבוהות ביותר".

פידבקים נהדרים

באשר לתגובות מהסובבים, אומר וצלר: "הפידבקים מההורים על ההשקעה, על השינויים שהבנות עוברות, על תהליך ההתבגרות שלהן דרך הספורט הם אינסופיים. אני כמאמן רואה את הבנות מתקדמות בקצב מטורף, בתור היזם של קבוצות הבנות אני מקבל בכל שבוע פניות חדשות, ובזכות פניות אלה קבוצות הבנות היום נקראות 'מדור בנות' – מדור שלם של שחקניות מכיתה א'-י' בתקווה ובציפייה שבשנה הבאה יגדל אף יותר".

השנה, קבוצת הבנות עמדה ביעדים ובמטרות שהוצבו לפניה בספטמבר 2019 – ביסוס קבוצתי איכותי הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות, לצד אימונים טכניים וקבוצתיים שגיבשו את חבורת הילדות והנערות לקבוצה מגובשת ובעלת שאיפות.

וצלר: "אני גאה לראות מדי שבוע עד כמה העמותה לקידום הספורט ומכבי קרית מוצקין מסורות לרעיון לא פחות ממני כמאמן, והדבר בא לידי ביטוי בשטח".

עידו קוז׳יקרו, שכיהן כמנהל המקצועי של הקבוצה לפני ואחרי שהותו באי במסגרת הריאליטי "הישרדות", נתן דגשים מקצועיים ופרגן רבות על נכונותן של הבנות לשחק כדורסל ואף על רמת הביצועים הגבוהה מאוד בהתחשב בכך שרובן משחקות בקושי שנה.

קבוצת הבנות תשחק השנה באולם "נבון" החדש, שייפתח במשכנות אמנים. מדובר בקפיצת מדרגה גם ברמת התשתיות להן יזכו הבנות. "אנו מקבלים חיזוקים ופרגונים ממכבי ישראל שתומכים במיזם ובפיתוח הספורט הנשי במקומות שלא קיימים, נערות ששיחקו עם בנים או בקבוצות בנות שלא צלחו בקריות מגובשות יחדיו לקבוצה אחת חזקה מאוד", מסכם וצלר.

גאווה לעמותה

לדברי מנכ"ל העמותה לקידום הספורט, אברי מונצ'ר, היוזמה היא גאווה לעמותה, שדוגלת בחדשנות ובפיתוח הספורט גם דרך יוזמות, שלא זכו לתמיכה בעבר. "אני רואה בקבוצת הבנות של העמותה יוזמה שבהחלט יכולה להוליד שחקניות מקצועניות, שיובילו בעתיד את נבחרת ישראל. מדובר ביוזמה שהוכיחה את עצמה, הן בפידבקים מההורים והן ביכולות המקצועיות של הבנות על הפרקט".

מנהל ענף הכדורסל בעמותה, אלי הבר: "היכולות המקצועיות של הבנות מרשימות במיוחד, בהתחשב בעובדה שמדובר בשנה אחת של אימונים בלבד. אנו נמשיך לתמוך ולסייע בכל הניתן על מנת להבטיח לבנות בית חם ותומך מתוכו יוכלו לגדול ולצמוח כשחקניות".

העמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין קוראת לילדות בקריות והוריהן לבוא ולהגשים חלום – להוציא אנרגיות, לשחק במסגרת קבוצתית, לפתח חוסן מנטלי, ערכים קבוצתיים וספורטיביים בקבוצת הבנות של מוצקין. הצפי לעונה הקרובה: טעימת אש ראשונה עבור קבוצת הבנות בשתי ליגות תחרותיות, כשהמטרה בעונה שלאחר מכן – לקחת אליפות ולעלות לליגה לאומית.

לפרטים נוספים: אלכס בשלייב, טל': 050-377-2000

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות