fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: 120 עצורים בדרבי של תל אביב. וכן, היה גם משחק ושיא אחד שנשבר

מכבי תל אביב הביסה את הפועל תל אביב, 0:5. ערן זהבי שבר שיא כשהפך למלך שערי הדרבי התל אביבי. אבל מה שייזכר מהמשחק אלו בעיקר האירועים שהיו מסביב כשלא פחות מ-120 אוהדים נעצרו בעקבות מידע על חשד להשתמש באמצעי פירוטכניקה מסוכנים ודוחק רב בכניסה לאצטדיון שהביאו לדחייה בשעת המשחק
ערב צהוב. שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון הגדול בדרבי צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב רשמה ניצחון מוחץ בדרבי התל אביב הראשון של העונה כשהביסה את יריבתה העירונית, הפועל תל אביב, 0:5 מהדהד. אבל מה שייזכר מהדרבי הזה אלו בעיקר האירועים התרחשו מסביב.

זה התחיל עם מידע מודיעיני מקדים שגרם למשטרת ישראל לפשוט על כ-70 מאוהדי האולטראס של הפועל תל אביב, ועליהם נתפסו אמצעי פירוטכניקה מסוכנים, ביניהם: 120 אבוקות, 35 רימוני עשן, שני אקדחי איירסופט, 4 אקדחי זיקוקין, 11 זיקוקים, 2 בקבוקי תבערה, אלות, מוטות ברזל ועוד. בהמשך נעצרו עוד כ-50 אוהדים משני המחנות, שנחשדו באחזקת אביזרים מסוכנים, כך שבסך הכל עצרה המשטרה בערב אחד מעל ל-120 אוהדים.

לאור השימוש בגלאי מתכות בכניסה לאצטדיון בלומפילד, הצטברו עיכובים ותורי ענק שגרמו לעומס רב ולדוחק מסכן חיים. הדבר גרם לדחיית פתיחת המשחק בכחצי שעה.

אה, והיה גם משחק. הצהובים עלו על לוח התוצאות כבר בדקה ה-22. זה התחיל מרוי רביבו שהעביר כדור רוחב ודור פרץ, השחיל מתוך הרחבה פנימה, 0:1 למכבי. בדקה ה-34 הוכפל היתרון המכבי. פיליסיו מילסון פרץ באגף שמאל, העביר כדור רוחב ודור פרץ שוב מצא את עצמו בתוך רחבת הפועל ללא שמירה ובעט כדור שנעצר על ידי השוער רק אחרי שהכדור חצה את קו השער, 0:2. דקה 40: ערן זהבי שלח כדור עומק לדן ביטון שמול השוער בעט כדור מדויק פנימה, 0:3. בדקה ה-48 נרשם שיא במסגרת משחקי הדרבי של תל אביב, כשגבי קניקובסקי בישל לערן זהבי, שכבש ושבר את רף מספר השערים שכבש שחקן אחד במשחקי דרבי. זהבי, ששבר כמעט כל שיא אפשרי בכדורגל הישראלי, כבש עוד ספגה אחרי שעבר את שייע גלזר (11 שערים), כמלך שערי הדרבי בכל הזמנים. השער הזה של זהבי היה שערו ה-12 במשחקי דרבי של תל אביב.

בדקה ה-89 הצטרף לחגיגת השערים גם החלוץ הצעיר והמבטיח של מכבי תל אביב, דור תורג'מן, שניצל בישול של דן ביטון כדי להבקיע שער בכורה בדרבי וגם לקבוע את תוצאת המשחק, 0:5.

מאמן מכבי תל אביב רובי קין: "לא חשבנו שיהיה קל, אבל הצלחנו להפוך את זה לקל בזכות הדרך שבה שיחקנו. השתתפתי במהלך הקריירה בלא מעט משחקי דרבי ואחרי שיחה שהייתה לי עם השחקנים, שבה אמרתי להם שלא משנה מי הקבוצה היריבה שמולם, שישחקו את הכדורגל הרגיל שלהם, הייתי מאוד רגוע. שיחקנו טוב עם כדורגל פשוט ויעיל של הנעת כדור וניצול מצבים".

מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס: "כשאתה נותן לקבוצה היריבה את ההזדמנויות, בעיקר לקבוצה כמו מכבי תל אביב שיש לה את האיכויות לנצל אותן, אז אתה סופג. אלה רגעים קשים עבורנו ונהיה חייבים להתגבר ולהתאושש מזה. באנו עם ביטחון עצמי גבוה ויצאנו מאוכזבים. הציפייה לנצח את מכבי תל אביב היא קשה, אבל אנחנו חייבים לעבוד על זה כי אנחנו הפועל תל אביב. נצטרך להמשיך לעבוד קשה ולתקן את הטעויות שביצענו במשחק. יש לנו סגל שחקנים מספיק חזק וגם לנו עוד יהיו משחקים גדולים. התוצאה כואבת, חטפנו סטירה, אבל נעבור את זה, אלו דברים שקורים בכדורגל. אסור לנו להתעכב על מה שקרה אלא להמשיך הלאה, למשחק הבא".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות