fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: ההישג של זהבי, החגיגה של מכבי פ"ת והקבוצה המפתיעה שטרם הפסידה

עם כל הכבוד למכבי תל אביב, שמובילה בראש הטבלה אחרי ניצחון על הפועל פתח תקווה (0:2), הניצחון המרשים של מכבי פתח תקווה על בני סכנין (1:5), וניצחון הבכורה העונה של הפועל חדרה על מ. ס. אשדוד (0:1), ההפתעה המרעננת עד כה של העונה היא מכבי בני ריינה, שגברה על הפועל חיפה (1:2) והיא עדיין ללא הפסד
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים את הניצחון הגדול על סכנין צילום: אתר מכבי פתח תקווה

מכבי תל אביב ממשיכה להוביל בראש הטבלה אחרי ניצחון ביתי על הפועל פתח תקווה, 0:2. הצהובים יכלו ליתרון ראשון כבר בדקה ה-15 לאחר שקיבלו בעיטת עונשין מ-11 מ', אולם ה-כוכב הכי גדול של הקבוצה ערן זהבי, החמיץ כשהשוער הפתח תקוואי עומר כץ הצליח לעצור את הכדור. בדקה ה-55 שוב זכתה מכבי תל אביב בכדור עונשין מ-11 מ', שוב היה זה ערן זהבי שניגש לבעוט ושוב היה זה השוער האורח עומר כץ שבלם את הכדור. אלא שהשופט הצביע על בעיטה חוזרת בטענה שהשוער כץ התקדם לפני ביצוע הבעיטה. הפעם, זהבי היה מדויק יותר והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. בדקה ה-82 היה זה החלוץ הצעיר דור תורג'מן שניצל הגבהה של זהבי כדי לנגוח מקרוב פנימה, 0:2.

ערן זהבי, שהחמיץ שני פנדלים, נכנס לעשרת הכובשים הגדולים בליגת העל אחרי שכבש את שערו ה-149 בליגת העל ובכך עקף את שייע פייגנבוים (148 שערים). זהבי: "כבוד גדול עבורי ועוד סימן דרך בקריירה. אני מאוד שמח. לא זוכר שאי פעם החמצתי במשחק אחד שני פנדלים, אבל זה יכול לקרות".

הפועל באר שבע הפגינה ניצוצות של חזרה לעניינים אחרי שרשמה ניצחון בית חלק על הפועל ירושלים, 0:3. אנטוני ספר העלה את האדומים מהדרום ליתרון מוקדם כבר בדקה החמישית. מיגל ויטור, בשער נגיחה בדקה ה-36 העלה ל-0:2. פטריק קלימלה קבע את תוצאת המפגש עם שער בדקה ה-80.

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה: "יש מאתנו סופר ציפיות ולא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד איתם. במשחקי בית אנחנו מקבלים אנרגיה עצומה מהקהל והפעם זה עבד יחד עם כדורגל טוב".

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה, שקבוצתו, שהייתה בעונה שעברה ההפתעה הנעימה של הליגה ולא פתחה טוב את העונה הנוכחית, סיכם: "לא היינו מספיק איכותיים בחלק הקדמי למרות שהגענו לעשרה מצבים ולא הבקענו בעוד באר שבע הגיעה לשישה מצבים והבקיעה שלושה. יש לנו קבוצה טובה שחווה תקופה לא טובה. נצטרך להתעשת, להחזיר לעצמנו את הביטחון, לעבוד קשה ולבוא טוב יותר למשחקים הבאים".

מכבי פתח תקווה השיגה את תוצאת המחזור אחרי שהביסה בביתה את בני סכנין, 1:5. דווקא סכנין הייתה זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות אחרי שדור חוגי ניצל טעות קשה בהגנה הפתח תקוואית כדי להעלות את קבוצתו ליתרון, 0:1 כבר בדקה ה-10. התשובה של פתח תקווה הייתה מהירה ובדקה ה-17 ניצל אנס מחמיד טעות בהגנת סכנין כדי לאזן ל-1:1. בדקה ה-40 הושלם המהפך עם שער של עידן טוקלומטי, 1:2. עוד לפני סיום המחצית הראשונה הגדילה פתח תקווה את יתרונה כשאנס מחמיד כבש בדרך ל-1:3. מאור לוי כבש שער בכורה במדי פתח תקווה והעלה את קבוצתו ל-1:4. סליאו דווינדו קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-87, 1:5.

מאמן מכבי פתח תקווה בני לם: "לצאת מפיגור לניצחון כזה גדול, מראה על אופי של קבוצה נחושה ואיכותית. אנחנו משחקים טוב אבל אסור לנו להסתנוור מהתוצאה".מאמן סכנין סלובודן דראפיץ': "אחרי התיקו נגד מכבי חיפה אולי באנו קצת באופוריה וחשבנו שאנחנו קבוצת צמרת. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות ולתקן במשחק הבא".

הפועל חיפה ספגה הפסד ליגה ראשון העונה ועוד בבית, אחרי שנכנעה למהפך של הקבוצה המפתיעה עד כה של העונה, מכבי בני ריינה.

תומר יוספי, בפנדל בדקה ה-25, העלה את החיפאים ל-0:1. שלומי אזולאי (דקה 40) ומרק קוסטה (דקה 43) השלימו מהפך מהיר עוד לפני ההפסקה.

מאמן הפועל חיפה רוני לוי: "אכזבה גדולה. באנו במומנטום טוב, למשחק בית מול הקהל הנפלא שלנו ולמרות שהיינו ביתרון תוך פחות מחמש דקות ספגנו שערים קלים מדי ונקלענו לפיגור שלא הצלחנו לצאת ממנו".

מאמן בני ריינה שרון מימר: "אני שמח ששוב הראנו אופי ולא נשברנו כשנקלענו לפיגור וידענו להפוך לניצחון. זה לא מקרי ורק מראה שיש לנו קבוצה חזקה שאני מאמין בה. אני נהנה מכל רגע והלוואי ונמשיך ככה".

הפועל חדרה, השיגה ניצחון בכורה העונה כשגברה בחוץ על מ. ס. אשדוד, 0:1. את השער היחיד במשחק הבקיע אלעד מדמון בדקה ה-68.

מאמן הפועל חדרה ניסו אביטן: "אני לא ממש מרוצה מהיכולת אבל בהחלט מרוצה מהתוצאה. כל הכבוד לשחקנים על הלחימה. יש לנו עוד דרך לעשות ולהראות את האיכויות שלנו".

קלמי סבן, עוזרו המאמן באשדוד: "לא חשבנו שנגיע למצב הזה שנהיה אחרי חמישה משחקים עם נקודה אחת. נצטרך להרים את עצמנו, להשתפר ולהביא יותר נקודות במשחקים הבאים".

היום (ראשון, 1/10) תארח מכבי נתניה את מכבי חיפה וביום שני (2/10) יינעל המחזור במפגש בו תארח בית"ר ירושלים את הפועל תל אביב.

 

.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות