fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: זעזוע בנבחרת ישראל

אחרי ההתרסקות בחצי גמר הפלייאוף במוקדמות אליפות אירופה 2024 (4:1 מול נבחרת איסלנד), התקבלה בהתאחדות לכדורגל החלטה לסיים את תפקידו של המנהל המקצועי יוסי בניון. גם המאמן אלון חזן צפוי להיפרד מהנבחרת. וגם: השיחה הקשה בין בניון ליו"ר ההתאחדות לכדורגל
שילם את המחיר. יוסי בניון צילום: ההתאחדות לכדורגל

אחרי התבוסה הצורבת לאיסלנד בשלב חצי גמר פלייאוף העלייה למשחקי היורו, 4:1, יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, סיים את תפקידו. התחושה הראשונית הייתה שמי שישלם את המחיר יהיה המאמן אלון חזן, אבל אמש (שלישי) אחרי שיחה קשה בין בניון ליו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, התקבלה ההחלטה על סיום דרכו גם של בניון, שנתיים אחרי מינויו לתפקיד הבכיר ביותר בכדורגל הישראלי.

החוזה של בניון צפוי להסתיים בעוד חודשיים, ולמרות הכישלון באי העפלה לטורניר גדול, הוא ציפה להמשיך לקבל קרדיט לקמפיין נוסף. אלא שביום שלישי הוא נקרא לשיחה בביתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, שם נמסרה לו ההחלטה על הפסקת עבודתו.

זוארץ: "ישבתי עם יוסי בניון לשיחה בה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים שהיו בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024. התוצאה הסופית מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שבניון הנחיל בנבחרת ישראל, ואני משוכנע שהוא עשה הכל כדי להוביל להצלחת הנבחרת. אני מודה לבניון על ההשקעה, על השותפות ועל התרומה לכדורגל הישראלי, גם אם כל אלה לא הספיקו כדי להעפיל למשחקי היורו 2024. יוסי בניון היה ולעולם יישאר מקור גאווה לכדורגל שלנו".

להודעה הרשמית, קדמה שיחה נוקבת בין השניים שכללה האשמות ומחלוקות בנושאים שונים, כמו למשל, הבטחה למימוש האופציה להמשיך לשנתיים נוספות שלא קוימה, התערבות בהחלטה להחזיר את ערן זהבי לנבחרת, ההרכב שעלה למשחק נגד איסלנד ועוד החלטות מקצועיות שונות.

הכתב נדב צנציפר מידיעות אחרונות, חושף חלק מהדברים שנאמרו במהלך הפגישה.

"אתה לא גבר ואתה צריך להתבייש", הטיח בניון בזוארץ במהלך הפגישה ביניהם, "סגרת איתי שאני ממשיך ולחצת לי את היד. מה, בגלל החמצת פנדל, אתה משתנה? אתה סתם צבוע. ידעתי שסגרת עם מאמן מאחורי הגב שלי. מהיום הראשון שלך בהתאחדות התחננת שאבוא לתפקיד המנהל המקצועי, ואז בגדת בי". זוארץ, שהיה המום מהמתקפה האישית נגדו, הגיב: "התעסקת בהרבה דברים שלא קשורים לכדורגל ולמרות שנתתי לך גב, התעקשת ללכת עם העקרונות שלך". בניון השיב: "לא נתת לי גב, אולי תקעת לי סכין בגב. החזרת את ערן זהבי לנבחרת על דעת עצמך וברגע שהוא חזר הוא רק הרס אותה". זוארץ: "אני גם מסתכל על מבחן התוצאה, ופה כשלתם. התרסקתם מול איסלנד. אם זה לא היה קורה, ברור שהיית נשאר. אבל זה לא רק ההפסד, כל ההתנהלות שלכם לא הייתה נכונה, כולל ההרכב והחילופים. תמכתי בך לאורך כל הדרך, גם כאשר חשבתי שטעית בהתנהלות. בסופו של דבר, אני לא רואה כיצד הדברים יכולים להשתנות ונאלצתי לקבל החלטה לא פשוטה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות