fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, הקונפרנס ליג: ניצחון ענק למכבי תל אביב, פספוס גדול למכבי חיפה

מכבי תל אביב הרשימה עם ניצחון חוץ ביוון נגד אולימפיאקוס, 1:4. מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "אסור לנו לחשוב שזה נגמר. יש עוד משחק גומלין". מכבי חיפה נתנה פייט לפיורנטינה האיטלקית, אבל נכנעה לשער בתוספת הזמן והפסידה, 4:3. המאמן מסאי דגו: "להבקיע 3 שערים מול קבוצה איטלקית ולא לנצח? אני מאוכזב ברמות"
מקדמה רצינית לגומלין. שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון הגדול על אולימפיאקוס צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי תל אביב עשתה צעד משמעותי ביותר לקראת העפלה היסטורית לשלב רבע גמר הקונפרנס ליג, אחרי ניצחון חוץ מרשים על קבוצת אולימפיאקוס מיוון, 1:4, במשחק הראשון בשלב שמינית הגמר. הגומלין יערך בשבוע הבא.

הנציגה הישראלית היממה בשער מהיר שנכבש כבר בדקה ה-5, כשפיליסיו מילסון הכניס כדור לרחבה וערן זהבי, המשיך בבעיטה לרשת, 0:1. בדקה ה-8 היה זה עידו שחר שהשתלט על כדור ברחבת אולימפיאקוס ומקרוב בעט כדור חזק ומדויק פנימה, 0:2. בדקה ה-12 היה נדמה שהיוונים חוזרים למשחק בזכות שער מצמק שכבשו, 2:1, אבל בדקה ה-30 היממה מכבי תל אביב בשלישית כשמילסון פרץ באגף שמאל, חדר לרחבה, הוציא כדור רוחב וערן זהבי המשיך בבעיטה מול שער חשוף פנימה, 1:3. בדקה ה-73 נקבעה תוצאת המשחק. גבי קניקובסקי הגביה כדור מימין ודור פרץ נגח כדור מדויק לפינה התחתונה ולרשת, 1:4.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "אמרתי לשחקנים שאם לא נאמין בעצמנו, אין לנו סיכוי לנצח ואני שמח שאכן שיחקנו נגד קבוצה איכותית, וידענו לנצל הזדמנויות, להבקיע שערים ולנצח. אין סיכוי שאתן לשחקנים לחשוב שהסיפור נגמר וכבר עלינו. זה בוודאות לא נגמר וזוהי רק המחצית הראשונה. מבחינת התוצאה, נכון שיש לנו יתרון, אבל אסור לנו להיסחף ועלינו להיות מפוקסים גם במשחק הגומלין. אני מודה לקהל שלנו שהביע תמיכה נהדרת לאורך כל המשחק. הייתה אווירה מדהימה ועם קהל כזה אפשר לעשות דברים טובים גם בליגה וגם באירופה".

מי שנתנה פייט ראוי ליריבה איכותית מהליגה הראשונה באיטליה היא האלופה הישראלית, מכבי חיפה, שבסופו של ערב הפסידה לפיורנטינה, 4:3, בתום משחק הפכפך ודרמטי.

שתי דקות מהפתיחה היו אלה האיטלקים שעלו ליתרון מהיר, 0:1. מכבי חיפה התאוששה מהר ובדקה ה-12 הגיבה. גדי קינדה הגביה כדור קרן, לורנצו שימיץ' המשיך בנגיחה ועבדולאי סק, דחק את הכדור מקרוב לרשת, 1:1. בדקה ה-30 הצליחה מכבי חיפה לחולל מהפך מדהים כעלי מוחמד מסר לגדי קינדה, שהתגבר על ההגנה האיטלקית ובעט כדור חד ומדויק לפינה ופנימה, 1:2 למכבי חיפה. הקצב המהיר נמשך גם במחצית השנייה ובדקה ה-57 השיגה פיורנטינה את השוויון, 2:2. בדקה ה-67 שוב עלתה מכבי חיפה ליתרון בזכות שער נהדר של ענאן חלאילי, 2:3. אלא שהיתרון שוב לא החזיק מעמד ובדקה ה-73 הצליחו האיטלקים לכבוש ולהשיג שוויון, 3:3. בדקה ה-80 נותרה מכבי חיפה בעשרה שחקנים לאחר ששואו קאפומאנה ספג כרטיס צהוב שני והורחק. עמוק בתוספת הזמן הצליחה פיורטינה להשלים מהפך נוסף במשחק כשכבשה שער ניצחון דרמטי בדרך ל-3:4. הגומלין יתקיים בשבוע הבא (יום חמישי), באיטליה. מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "הגול שספגנו בתוספת הזמן היה כמו סכין בלבד. אני מאוכזב מההפסד ולקחתי את זה מאוד קשה. עשינו מאמץ אדיר מול קבוצה מצוינת, כבשנו שלושה שערים ובסוף להפסיד ככה, זה הכי כואב שיש. אני חושב שההרחקה של שואו פגעה בנו, כי ברגע שאתה בנחיתות מספרית על המגרש מול קבוצה כזאת, באופן טבעי אתה נסוג טיפה לאחור. כולם ראו שבאנו לשחק כדורגל ופעמיים גם הובלנו. למרות זאת, אני גאה בבחורים על מה שעשו במשחק ויש לנו עוד משחק לתקן. ברור שבבית שלהם זאת תהיה משימה קשה עוד יותר, אבל אני מאמין בשחקנים שלנו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות