fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, גביע המדינה: נקבעו העולות לשמינית הגמר

8 קבוצות מליגת העל ועוד 7 קבוצות מהליגה הלאומית העפילו לשלב שמינית גמר גביע המדינה. העולה האחרונה תקבע במפגש בין עירוני קריית שמונה לנציגה האחרונה שנותרה מהליגות הנמוכות, מ. ס. צעירי כפר כנא מליגה א'. אלה התוצאות, אלו העולות
תומר חמד וגדי קינדה חוגגים שערי בכורה במדי מכבי חיפה צילום: אסי פטיקה, אתר מכבי חיפה

נסגרה רשימת הקבוצות שהעפילו לשלב שמינית גמר גביע המדינה, ואלו הן, מליגת העל: מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל חיפה, הפועל באר שבע, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, הפועל פתח תקווה ומכבי פתח תקווה, מהליגה הלאומית: בני יהודה תל אביב, עירוני טבריה, הפועל רמת השרון, הפועל נוף הגליל, הפועל אום אל פאחם, מכבי קביליו יפו והפועל ראשון לציון. עולה נוספת תיקבע במפגש בין מ. ס. צעירי כפר כנא לעירוני קריית שמונה, משחק שהופסק ביום שישי האחרון עקב מזג אוויר סוער ותנאי מגרש בוציים.

ביום ראשון התקיימו 4 משחקים שנעלו את סיבוב ח'.

מכבי תל אביב התקשתה אבל ניצחה את הפועל חדרה, 0:2, משערים של דן ביטון בדקה ה-59 ואושר דוידה בדקה ה-89.

מכבי חיפה ניצחה את נועלת טבלת הליגה הלאומית, הפועל כפר סבא, 3:5 אחרי הארכה.

גדי קינדה הבקיע שער בכורה במדים הירוקים כשכבש כבר בדקה החמישית, 0:1. תומר חמד, בהופעת בכורה מחודשת במדים הירוקים, כבש גם הוא שער בכורה. זה קרה בדקה ה-40 כשמכבי חיפה זכתה בפנדל אחרי נגיעת יד בתוך הרחבה של שחקן כפר סבאי. תומד חמד בעט וכבש, אך השער נפסל בטענה לכניסה מוקדמת של שחקנים חיפאים לתוך הרחבה לפני ביצוע הבעיטה. חמד לקח על עצמו גם את הבעיטה השנייה וגם הפעם הבקיע, 0:2. בדקה ה-65 חזרה כפר סבא לתמונת בזכות שער מצמק של אופק פישלר, 2:1. בדקה ה-68 הימם עלי חטיב מכפר סבא את האלופה כשכבש שער פנטסטי בבעיטה חופשית מ-18 מ' לבין חיבורי הקורות, 2:2. בכפר סבא עוד לא קלטו את השוויון, וכבר תומר חמד נכנס שוב לעניינים כשכבש בנגיחה מתוך הרחבה אחרי הגבהה מדויקת של קינדה, 2:3. כפר סבא לא נשברה ובתוספת הזמן היממה שוב כשאור אינברום, שלא כבש מזה שלוש שנים, ניצל בלבול בהגנת האורחים ומקרוב כבש שוויון דרמטי, 3:3. בדקה ה-110 של הארכה חטפה מכבי חיפה כדור במרכז השדה ויצאה למתפרצת. הכדור הגיע לסוף פודגוריאני, שחדר לרחבה ובעט כדור חזק ומדויק לפינה הרחוקה, 3:4 למכבי חיפה. בדקה ה-118 ניפץ ענאן חלאילי את החלום המקומי כשפרץ לתוך הרחבה ובין הגנת כפר סבא בעט כדור שטוח לפינה ופנימה, 3:5. בדקה ה-120 נעץ חלאילי את המסמר האחרון בשער כפר סבא כשהשלים צמד אישי ושער שישי לזכות קבוצתו. בסיום, 3:6. המחמאות אומנם להפועל כפר סבא על הפייט שנתנה, אבל מכבי חיפה היא זו שעולה לשלב הבא בגביע.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "רק במשחקי גביע יכול להיות משחק משוגע כזה. כשהובלנו 0:2, אמרתי לשחקנים במחצית להמשיך כדי לתת את השער השלישי ולגמור את המשחק. לצערי, המחצית השנייה שלנו הייתה קטסטרופלית וסתם נלחצנו. אני שמח שבסופו של דבר ידענו לכבוש שערים נוספים כדי להשיג הכרעה".

מאמן הפועל כפר סבא, איציק ברוך: "החבר'ה נתנו פה תצוגה אדירה של כדורגל. אין לי מילים כדי לתאר את תחושת האכזבה מהתוצאה. היינו קרובים, אבל מאוד רחוקים מבחינת התוצאה הסופית. אני גאה בשחקנים ומקווה שהמשחק הזה ייתן לנו את הביטחון לקראת ההמשך בליגה. הפועל כפר סבא היא קבוצה ראויה, בטח לליגה הלאומית".

הפועל ראשון לציון הזיעה קשות מול מ. ס. דימונה מליגה א', והשיגה הכרעה משער ניצחון דרמטי שכבש ברני קבאלה עמוק בתוספת הזמן, 0:1.

הפועל נוף הגליל טיילה מול הפועל הרצליה מליגה א' כשגברה עליה, 0:4. למנצחים כבשו: נבו שדו (דקה 26), יבגני ברקמן (דקה 33), בן מיזן (דקה 39) וג'וליאן שלופה (דקה 54).

הפועל אום אל פאחם העפילה גם היא לשלב הבא אחרי ניצחון על נציגת ליגה א', מכבי קריית אתא/ביאליק, 0:2. עוז פרץ כבש ראשון בדקה ה-62. עומר אדלר קבע את תוצאת המשחק עם שער שכבש בדקה ה-73.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות