fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: בית"ר ירושלים זכתה בגביע המדינה. מהומה גדולה גרמה לביטול טקס הנפת הגביע

בית"ר ירושלים זכתה בפעם השמינית בתולדותיה בגביע המדינה אחרי ניצחון על מכבי נתניה, 0:3, אבל מה שייזכר מהערב הזה היה התפרצות אוהדים למגרש שגרמה לפינויו של נשיא המדינה מהבמה ולביטול טקס ההנפה המסורתי. ישראל 2023, איזו בושה
הקהל של בית"ר ירושלים פורץ למגרש צילום: מסך, ערוץ 5

בית"ר ירושלים, שבקושי התחילה את העונה עקב קשיים כספיים ורשמה רצף של הפסדים בפתיחת הליגה שגרמו לדאגות רבות בקרב אוהדי הקבוצה, היא, היא מחזיקת גביע המדינה לעונת 2022/23 אחרי ניצחון גדול על מכבי נתניה, 0:3.

בית"ר ירושלים עלתה ליתרון ראשון בדקה ה-37 אחרי מהלך כדורגל מצוין, שהתחיל בעקב של ירדן שועה לגרגורי מורוזוב שהוציא כדור רוחב ויון ניקולסקו דחק מקרוב לרשת, 0:1. בדקה ה-73, ודווקא אחרי דקות טובות ושליטה של מכבי נתניה במגרש, הבקיעה בית"ר ירושלים את השער השני שלה. ירדן שועה, מלך הבישולים של העונה, מסר לפרד פריידי, שסבסב את שומרו ומ-16 מ' בעט כדור חזק, שטוח ומדויק לפינה, 0:2. אקורד הסיום היה עמוק בתוספת הזמן כשדנילו אספריה חטף כדור מהגנת נתניה, חדר לרחבה והוכשל. ירדן שועה, גיבור העונה של בית"ר ירושלים, שלח את הפנדל פנימה, 0:3.

וכך, אחרי 14 שנים, בית"ר ירושלים שוב זוכה להניף את גביע המדינה, בפעם השמינית בתולדותיה. עבור מאמנה, יוסי אבוקסיס, מדובר בזכייה שלישית בגביע המדינה. מכבי נתניה, שזכתה העונה בתואר מחזיקת גביע הטוטו, תסתפק במחמאות על הגעתה למעמד הרם. לא בטוח שזה ינחם את אוהדיה שממתינים כבר 45 שנים לזכייה בגביע המדינה, וזה עוד אחרי שהגיעו 5 פעמים לגמר והפסידו.

אבל את הערב הזה יזכרו בעיקר בגלל מה שלא קרה, וזה הטקס המסורתי של הנפת הגביע. עם שריקת הסיום פרצו למגרש מאות מאוהדי בית"ר ירושלים שפשוט התעלמו מסידורי האבטחה ושוטטו על כר הדשא חופשי כשהם מצטלמים עם השחקנים ועוטפים אותם בחיבוקים ונשיקות. כעבור שעה, כשנשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הספורט מיקי זוהר וראש עיריית ירושלים משה ליאון, המתינו ביציע, פונו חלק מהאוהדים והשחקנים נקראו לבמה. אלא, שמיד אחרי ששחקני מכבי נתניה קיבלו את המדליות על המקום השני ורגע לפני ששחקני בית"ר ירושלים נקראו לבמה, שוב הייתה התפרצות המונית של אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא כשהם מתעלמים מאנשי האבטחה ומהשוטרים ופשוט עטים על הבמה, מה שגרם לאנשי אבטחת הנשיא להבריח אותו לתוך חדרי ההלבשה. המחזה הסוריאליסטי הזה הזכיר מקומות אחרים, של מדינות עולם שלישי, אבל זה קרה פה, בישראל, ומשום מה, הבלגן הזה גם לא הפתיע אף אחד.

הנשיא יצחק הרצוג מפונה מהמגרש
צילום: מסך, ערוץ 5

נראה כי לראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, גביע המדינה יוענק לקבוצה הזוכה בטקס צנוע בבניין ההתאחדות לכדורגל ולא, כיאה למעמד, באצטדיון כדורגל גדוש באוהדים שמחים ונרגשים, כשברקע זיקוקים מאירים, קונפי באוויר ותמונות למזכרת.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות