fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טניס שולחן: סיפורו של לוחם

סיפורו של השחקן עופר קלטש - שאיבד את שתי כליותיו למחלת הסרטן ולמרות זאת שב לשחק וסייע לקרית מוצקין להתמקם במרכז הטבלה בליגה הלאומית – הוא גם סיפורן של שתי אגודות ספורט יריבות שהן החברות הכי טובות
הצלחתי לגרד כוחות ולסייע לקבוצה לנצח. מימין: עופר קלטש, בן זריהם וויטלי זלמן | צילום: מכבי קרית מוצקין
הצלחתי לגרד כוחות ולסייע לקבוצה לנצח. מימין: עופר קלטש, בן זריהם וויטלי זלמן | צילום: מכבי קרית מוצקין

רק חובבי טניס שולחן אדוקים בקריות יודעים שבעונה הקודמת, שתי קבוצות הגברים הקרייתיות המובילות – קרית אתא וקרית מוצקין – נאבקו על העלייה לליגה הלאומית. קרית אתא צירפה אל שחקניה – עידן טרוסמן המוכשר, יניב שפס וסרגיי יגורוב –  את עופר קלטש. קלטש הוותיק הביא ביחד איתו את חניכו לשעבר אביתר ויאולא, והקבוצה סיימה את הליגה במקום הראשון, כשמיד אחריה מוצקין במקום השני. במבחני העלייה הצליחה קרית אתא לעלות לליגה הלאומית כשמוצקין נכשלה מול מכבי נתניה.

קלטש, 55, מגדולי השחקנים שצמחו באזור, מחזיק במספר תוארי אליפות ישראל בקטגוריות שונות. הוא שיחק עוד בימי הקבוצות המיתולוגיות של קרית ים, עת היו שם שתי קבוצות בוגרים בליגת העל, כשבהמשך הקים, ביחד עם אברהם היט, המאמן המיתולוגי את הפועל חיפה. קלטש שב לפעילות לאחר מספר שנים של פרישה, לאחר שחלה במחלת הסרטן שגזלה את כלייתו הימנית.

סיפורה של חברות נפלאה

עוד בטרם החלה העונה ולאחר שסייע לקרית אתא לעלות ללאומית, החליט קלטש לעבור ולשחק בקרית מוצקין, על מנת לסייע גם לה לעלות לליגה הלאומית.

בשל קשיים של מספר מועדונים לרשום את קבוצותיהם לליגה, זכתה מוצקין מן ההפקר והתמודדה בפעם השנייה במבחני העלייה, כשהפעם היא צולחת את המשוכה ועולה לליגה הלאומית עם השחקנים תומר בן זריהם, מיכאל דיטיניס ובר עובדיה. העונה הנוכחית נפתחה, אם כן, כששתי הקבוצות הקרייתיות משחקות סוף-סוף בליגה הלאומית.

קרית אתא השיבה לשורותיה את הכוכבת הבלתי מעורערת של הנשים בישראל ניקול טרוסמן, שביחד עם עידן טרוסמן, אחיה המוכשר (שניהם ילדיו של מאמן הקבוצה סרגיי טרוסמן – ל"מ) הציבו יעד: העלייה לליגת העל. אליהם חבר אושרי זפרן, אלוף ישראל לגברים דרג ב' זה כשנתיים, ששב מאילת (אף הוא חניכו של סרגיי טרוסמן).

מוצקין איבדה את מיכאל דיטיניס, שעבר להפועל חיפה, ואת אמיר בר שלום הוותיק, שפרש בשל בעיות רפואיות בגבו. במקומם הגיע, כאמור, קלטש, שהצטרף לתומר בן זריהם. ויטלי זלמן ובר עובדיה השלימו את הסגל שמטרתו הייתה לשרוד בליגה הלאומית.

בתחילת העונה מונתה ניקול טרוסמן למנהלת ענף טניס השולחן בקרית מוצקין ולמאמנת הנוער והילדים, יחד עם בר עובדיה, שמסייע לה.

חברי שתי האגודות הקרייתים הפכו, באופן יוצא דופן, לחברים, וכך יצא ששתי הקבוצות שלמעשה שיחקו זו נגד זו באותה הליגה ניהלו את אימוניהן במשותף, ואף עודדו אלו את אלו במחזורי הליגה המשותפים.

שובה של מחלת הסרטן

העונה החלה, אך מיד לאחר המשחק הראשון איבדה מוצקין את קלטש, לאחר שהתברר כי מחלת הסרטן שבה לקנן בגופו של השחקן הוותיק, הפעם היא תקפה את כלייתו השמאלית, היחידה שנותרה. קלטש אושפז ונותח, ולאחר יותר מחודש וחצי בבית החולים, השתחרר, ללא כליות, ישירות אל טיפולי הדיאליזה.

הליגה נמשכה כמובן, וקרית אתא דהרה קדימה והובילה את הטבלה. מוצקין דשדשה במקום הלפני האחרון.

באמצע ינואר 2020 התקיים הסיבוב האחרון במחזור המשחקים הראשון של הליגה, כשלמוצקין היה משחק קריטי מול הפעל חיפה. היה ברור כי המפסידה במשחק הזה תידרדר למאבקי התחתית וההישרדות.

לפני המשחק שנערך באולמה של הפועל חיפה פנו שחקני מוצקין אל קלטש בשאלה האם יעמדו לו כוחותיו לשחק במשחק החשוב. קלטש, שלא שיחק או התאמן זה כמה חודשים ומטופל בדיאליזה ארבע פעמים בשבוע, השיב בחיוב.

הביסה בזה אחר זה את כל כוכבי הליגה הגברים. ניקול טרוסמן | צילום: סרגיי טרוסמן
הביסה בזה אחר זה את כל כוכבי הליגה הגברים. ניקול טרוסמן | צילום: סרגיי טרוסמן

 

למרות רמות ההמוגלובין והברזל הנמוכות מאוד בדמו, ובמעט הכוחות הפיזיים ובהרבה רוח לחימה סייע לחבריו לקבוצה, בראשות תומר בן זריהם הנהדר, לנצח במשחק. קלטש ניצח את מתן מאור, שחקן החיזוק של הפועל חיפה.

בסיבוב השני הצטרף קלטש לארבעה משחקים נוספים, שבהם ניצח את יריביו, כשבמרבית המשחקים הוא באפיסת כוחות פיזית, אך למרות זאת סייע למוצקין לטפס ולסיים את העונה במרכז הטבלה, מקום שהשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית במרחק רב מהתחתית.

במקביל קרית אתא סיימה את הליגה במקום הראשון ותיאבק החודש, יוני, במבחני העלייה לליגת העל.

בכוחותיו האחרונים

עופר קלטש, מה דחף אותך לחזור בינואר לשחק למרות המצב הבריאותי הלא פשוט?
"כשראיתי שמצב הקבוצה גרוע והיינו במקום לפני האחרון, אספתי את כוחותיי מתוך רצון לסייע לחבריי, שחלקם חניכיי לשעבר. למרות שהיו משחקים בימים של טיפולי דיאליזה, הצלחתי לגרד כוחות ולסייע לקבוצה לנצח, להתמקם במרכז הטבלה ולהישאר בליגה, יחד עם תומר בן זריהם המצוין ועם עזרה של בר עובדיה ושל ויטלי זלמן שתרמו את חלקם גם הם".

מהו הרגע שהכי זכור לך בקריירה?
"יש הרבה רגעים בלתי נשכחים. אלוף ישראל בשתי קטגוריות שונות, משחקים מרתקים בליגת העל וספורטאי השנה של "הד הקריות". רגעים הזכורים ביותר הם כמאמן של ניצן מיטב ואביתר ויאולא, שהפכו לאלופי ישראל לנוער ועד גיל 21".

מי, מנקודת מבטך, מצטיין העונה בקרית מוצקין ובליגה?
"המצטיין בקרית מוצקין הוא, ללא ספק, תומר בן זריהם שעשה העונה התקדמות רבה. מצטיינת העונה בליגה היא ניקול טרוסמן מקרית אתא, השחקנית האגדית, שכבר זכתה באינספור תוארי אלופת ישראל לנשים והביסה בזה אחר זה את כל כוכבי הליגה הגברים".

איך אתה מתמודד עם התקופה של הקורונה?
"תקופת הקורונה היא קשה עד בלתי נסבלת עבורי, שכן אני מוגדר בקבוצת סיכון. החשש להידבקות קיים תמיד. אני מתאמן בפורום קטן מאוד במוצקין יחד עם תומר בן זריהם, ויטלי זלמן ועם שחקני קרית אתא ניקול ועידן טרוסמן. יש ריחוק בין השולחנות וקיים מרווח בטוח".

מה הן המטרות לעונה הבאה?
"המטרות שלנו במוצקין הן להתחזק בשנה הבאה בשחקן (כנראה אביתר ויאולא, שחקן מוביל בישראל) ולנסות להעפיל לליגת העל".

נבוא לעודד את קרית אתא

יש לך מסר לאקסית שלך, קרית אתא, במאבקי העלייה שלה לליגת העל שיחלו בשבוע הבא?
"במבחני העלייה מובטח לקרית אתא גם העידוד שלנו. כל השחקנים ממוצקין יבואו לעודד ולתמוך בקרית אתא. יש פה סיפור חברות נהדר שלא אופייני כלל למועדוני הספורט המתחרים בקריות".

משהו לסיכום?
"אני מבקש להודות בשם שחקני המועדון במוצקין לראש העירייה חיים צורי על תמיכתו באגודה ולעמותה לקידום הספורט בקרית מוצקין, ובראש ובראשונה לאברי מונצ'ר שמסייע לאגודה ללא הרף. ההחלטה שלהם להביא פיגורה כמו ניקול טרוסמן למועדון הייתה מצוינת ותורמת להתפתחות המחלקה. אנו, השחקנים, מחבבים אותה ומעריכים את גישתה המקצוענית. בנוסף אני מבקש לברך, בשם שחקני שני המועדונים, את כוכב הקבוצה תומר בן זריהם להולדת התאומות".

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות