fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהבי? מזרחי? זה השחקן שכבש הכי הרבה שערים בעונה אחת בתולדות הכדורגל הישראלי

החלוץ מהראן לאלה (41), שכיכב העונה במכבי עוספיה בליגה ג', שבר את השיא הישראלי בכיבוש שערים בעונה אחת - 108. איך הוא עשה את זה? "אני מתאמן טוב, שומר על כושר ומרגיש שיש לי עוד מה לתת", אומר לאלה, ששמו כבר חקוק בדפי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, לפחות עד שמישהו אחר ישבור שוב את השיא
הכובש הטוב ביותר בישראל. מהראן לאלה (מימין) במדי הפועל עכו צילום: באדיבות אבי צרפתי

עם כל הכבוד לערן זהבי ולאלון מזרחי, שניים מגדולי כובשי השערים בכדורגל הישראלי, מי ששבר השנה את שיא הכיבושים הישראלי ונכנס לדפי ההיסטוריה כשיאן המבקיעים בתולדות הכדורגל הישראלי הוא לא אחר מאשר החלוץ הוותיק מהראן לאלה, שכיכב העונה כיום במכבי עוספיה ממחוז שומרון בליגה ג'.

לאלה הבקיע במהלך העונה 108 שערים בכל המסגרות הרשמיות בהן שיחק. במדי מכבי עוספיה הוא כבש 66 שערי ליגה, עוד 13 שערים במסגרת משחקי גביע המדינה והוסיף גם 29 שערים בקבוצת הוותיקים של הפועל חיפה.

לאלה, שהתחיל את הקריירה בליגות הנמוכות, עשה את דרכו לצמרת הכדורגל הישראלי בשנת 2008 כשחתם במדי הפועל תל אביב בליגת העל. לאלה שיחק במדים האדומים 4 עונות, במהלכן כבש 15 שערים ב-95 הופעות, זכה עמה באליפות אחת וב-4 גביעי מדינה. לאחר מכן עבר למדים אדומים אחרים, אבל אלו של הפועל חיפה. בתחילת עונת 2017/18, הוא הושעה לשנתיים לאחר שבדמו התגלו חומרים אסורים. לאחר שסיים לרצות את עונש ההשעיה, כשהוא בן 36, רשם לאלה קאמבק לליגת העל וחזר להפועל חיפה.

כעבור שנה הוא ירד לליגה א' וחתם במכבי ירמיהו חולון. זמן לא רב לאחר מכן הוא עלה לליגה הלאומית וסייע להפועל עכו במאבקי התחתית והשאיר אותה בליגת המשנה.

את העונה שחלפה הוא החל בקבוצת אחווה כפר מנדא מליגה ב', אבל חזר מהר מאוד לליגה הלאומית כשחתם במכבי אחי נצרת.

בקיץ האחרון הוא חתם בקבוצה בכפר הולדתו, עוספיה, במדיה המשיך לקרוע רשתות של הקבוצות היריבות.

כיום, בגיל 41, יכול לאלה להתגאות בעובדה שהוא שיאן כובשי השערים בליגות הנמוכות והכדורגלן היחיד במדינת ישראל שכבש בכל הליגות הסדירות.

במחזור ה-20 של העונה הנוכחית הוא כבר שבר את השיא הקודם של אוהד רון, שהבקיע 54 שערים.

במקביל להיותו שחקן מוביל במכבי עוספיה, לאלה גם מפציץ שערים בליגת הוותיקים, במדי הפועל רובי שפירא חיפה.

בראיון שהעניק לרגל שבירת השיא, אמר לאלה: "התחושה מדהימה. כל שיא שאתה מצליח לשבור במהלך הקריירה הוא ציון דרך מרגש. אפילו היום, כשאני בליגה ג', כל שער מרגש אותי מחדש".

לאלה, למרות גילו המתקדם, כלל אינו מרגיש שהוא על סף פרישה. "אני נהנה מכל אימון ומכל דקה שאני על המגרש, ויש בי אנרגיות מטורפות. אני חושב שיש לי עוד מה לתת. אני מתאמן היטב, שומר על כושר ועל רוח ספורטיבית בדיוק כמו שחקן בליגת העל. ביום שהרגש הזה ייגמר, אפרוש. אני מרגיש שהגשמתי בכדורגל אפילו יותר ממה שחלמתי עליו בתחילת הדרך".

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות