fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: עכשיו בונים

ההחתמה של רז שטיין הייתה יעד הרכש הראשון שהפועל חיפה סימנה הקיץ, ונדיר שבסופו של דבר המטרה הראשונה של האדומים מושגת
קיווה להחתים את שטיין לצד עומר פדידה שבסופו של דבר בחר להישאר בהפועל כפר סבא. חיים סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין
קיווה להחתים את שטיין לצד עומר פדידה שבסופו של דבר בחר להישאר בהפועל כפר סבא. חיים סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל חיפה ממשיכה בבניית הסגל הזריזה לעונה הבאה, שאם לא יהיו תקלות בדרך (ובהחלט יכולות להיות תקלות) תיפתח בעוד כחמישה שבועות, עם משחקי גביע הטוטו כבר בעוד כשבועיים. לוח המשחקים פורסם השבוע, והמסקנה המיידית שלו היא שמאוד יכול להיות שהאדומים ייקחו חלק במשחק המרכזי של המחזור הראשון, במפגש מול בית"ר ירושלים.

המסקנה הרחבה יותר היא שהליגה אמנם נפתחת יחסית בקרוב, אבל בשבועות הראשונים יהיו הפסקות רבות של חגים ופגרות נבחרת (שגם הן עדיין לא בטוחות). המחזור החמישי ייערך רק ב-17 באוקטובר, מה שאומר שב-50 הימים הראשונים של הליגה ייערכו רק ארבעה משחקים. עם תקופת הכנה כל כך קצרה, קבוצות יוכלו להתייחס לארבעת המשחקים הראשונים כהמשך שלה. זה נכון במיוחד להפועל חיפה, שהמשחקים הקשים ביותר שלה יהיו בין המחזור השביעי לעשירי, שיכללו מפגשים עם מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. לצערו של יואב כץ, הפועל תארח את הדרבי הראשון בתקופה שבה הסיכוי למשחק עם קהל יהיה קלוש.

ההחתמה של שטיין

הכותרת המרכזית של השבוע היא ההחתמה של רז שטיין, שלאחר השנתיים האחרונות אמור היה להיות מבוקש מאוד בליגה. זה היה יעד הרכש הראשון שהפועל חיפה סימנה הקיץ, ונדיר שבסופו של דבר המטרה הראשונה של האדומים מושגת. חיים סילבס קיווה להחתים את שטיין לצד עומר פדידה שבסופו של דבר בחר להישאר בהפועל כפר סבא, אבל אני מאמין שלפני שבועיים כולם במועדון היו חותמים על אחד מהשניים.

שטיין הוא שחקן התקפה בן 26 שעושה רושם שנמצא בשנות השיא בקריירה שלו. בשנתיים האחרונות הוא שיחק בנס ציונה בשתי סיטואציות מאוד שונות. לפני שנתיים הוא היה השחקן המרכזי בקמפיין עליית הליגה של הסקציה, עם כמות דו ספרתית של שערים ובישולים בעונה בה הקבוצה כבשה 57 שערים. בעונה החולפת הוא היה שחקן ההתקפה הבכיר של קבוצה שירדה מליגת העל לאחר שהבקיעה 23 שערים. תשעת השערים של שטיין מהווים כמעט 40 אחוזים מהשערים שנס ציונה הבקיעה בעונה הבודדת שלה בליגה.

היכולת של שטיין להצליח גם בקבוצת צמרת התקפית וגם בקבוצת תחתית מתגוננת תוכל להיות חשובה מאוד להפועל חיפה, שאמורה לזגזג בין שני הסגנונות לאורך העונה. סילבס ישמח מאוד לקבל שחקן שיכול לשחק גם כחלוץ מרכזי וגם כשחקן אגף ולהחליף עמדות עם שחקנים אחרים תוך כדי משחק.

כחלוץ מרכזי, שטיין מביא לידי ביטוי יכולת סיום מרשימה ברחבה, עם מיקום ורעב של חלוצים איכותיים בסטנדרטים של ליגת העל.

תחילת הסוף של בניית הסגל

ההחתמה של שטיין יכולה לסמן את תחילת סוף בניית הסגל הישראלי של הפועל חיפה השנה. המטרה המרכזית נכון לזמן בו אני כותב היא להשאיר שלושה שחקנים שעדיין לא חתמו לעונה הבאה: לירן סרדל, גל אראל ואלמוג בוזגלו. שני הראשונים הם שני שחקני הבית החשובים ביותר שנותרו בקבוצה. אראל נראה כמו מנהיג עם נוכחות בחדר ההלבשה, סרדל היה השחקן היציב ביותר בעונה החולפת והשילוב בין היכולת האישית שלו לתיאום עם שאר שחקני מרכז השדה הופך אותו לשחקן שלסילבס יהיה קשה מאוד להחליף.

אם הפועל תשאיר את סרדל, בוזגלו ואראל, סילבס יוכל לפתוח את האימונים בנחת עם הסגל הקיים ועם תוספות של שחקני בית כמו דודו אלטרוביץ' ושניר טליאס שיוכלו לקבל הזדמנות לשכנע אותו שהם ראויים למקום בסגל לפני שחושבים על אופציית ההשאלה עבורם.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות