fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הספורטאי הפראלימפי נדב לוי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בבוצ'ה

הישג שיא לשחקן הבוצ'ה נדב לוי, שזכה במדליית זהב באליפות אירופה שהתקיימה ברוטרדם, הולנד. לוי: "בסוף, הכל נופל על הדברים הקטנים"
נדב לוי חוגג את זכייתו

הספורטאי הפראלימפי נדב לוי (44), ממועדון ספיבק רמת גן, זכה במדליית זהב באליפות אירופה בבוצ'ה. לוי, שמדורג 14 בעולם, ניצח בגמר את רוברט מז'יק מסלובקיה (מספר 11 בעולם) בתוצאה, 4:5, אחרי משחק צמוד, שקול, מותח והפכפך, שהתנהל תחת גשם בעיר רוטרדם שבהולנד.

דרכו של לוי לראש הפודיום נסללה בזכות ניצחונות קודמים על יריבים מהולנד ופורטוגל.

מדובר בהישג שיא עבור לוי, שקודם לכן זכה במדליית כסף במשחקים העולמיים בפולין (2015), מדליית כסף במשחקים העולמיים בספרד (2017), ומדליית ארד במשחקים העולמיים בקנדה (2018). 

לוי: "אני מאושר מההישג. אין משחקים קלים והדרך הייתה קשה ומאתגרת, בסופו של דבר, הכל נופל על הדברים הקטנים, על פעולה אחרונה, על הכדור האחרון”.

הנציגה הישראלית השנייה באליפות אירופה, בת אל ברייטמן הכהן, סיימה במקום השלישי וזכתה במדליית ארד. ברייטמן הכהן, שמדורגת 24 בעולם, גברה במאבק על המקום השלישי על דורה האסיץ' מקרואטיה, המדורגת ראשונה, בתוצאה, 3:4. ההישג של ברייטמן הכהן זיכה אותה להצטרף לסגל הכסף הפראלימפי של ישראל.

הנבחרת הישראלית מודרכת על ידי המאמנת אורנה וייסבך.

בוצ'ה הוא משחק של אסטרטגיה ודיוק שתוכנן תחילה כענף ספורט עבור אנשים עם שיתוק מוחין או מובלות גופנית קשה. אלא, שבמהלך השנים הצטרפו לענף ספורטאים בעלי מוגבלויות נוספות, כאלה המשפיעות על המיומנויות המוטוריות שלהם, והוא הפך לפופולרי. בוצ'ה משוחק על משטח חלק שבו השחקנים צריכים לזרוק או לגלגל כדורים צבעוניים הכי קרוב לכדור מטרה בצבע לבן, המכונה ג'ק. השחקן שהצליח לקרב הכי הרבה כדורים לכדור המטרה הוא המנצח. ניתן גם לפגוע ולהסיט כדורים של שחקן יריב מכדור המטרה הלבן. כדורי הבוצ'ה עשויים עור והם קטנים ורכים, מה שמאפשר לספורטאים בעלי המוגבלויות לאחוז בו בנוחות. הבוצ'ה אינו דורש מאמץ פיזי או כוח, כך שהמדד המרכזי בו הוא ריכוז, דיוק ומיומנויות.    

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות