fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הספורטאי הישראלי קטוע הידיים, הוכתר לאלוף העולם בפעם השנייה ברציפות

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור (21), זכה במדליית זהב באליפות העולם שהתקיימה במקסיקו וזכה בפעם השנייה בתואר אלוף העולם. המאמן יחיעם שרעבי, סיפר על חניכו, שאיבד את שתי ידיו כתוצאה מהתחשמלות: "אסף הגיע לאליפות בצורה נחושה לנצח"
אלוף העולם. סער יסעור חוגג את ניצחונו צילומים: איגוד הטאקוונדו

הברק אולי לא מכה פעמיים באותו מקום, אבל לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור (21), כן. יסעור ניצח באליפות העולם שהתקיימה בעיר ורה קרוז שבמקסיקו והוכתר לאלוף העולם בטאקוונדו בפעם השנייה ברציפות. יסעור,ף שמתחרה בקטגורית משקל 58 ק"ג, שמר על מעמדו אחרי שניצח בגמר את שיאנג וון שיאו מטייואן, 8:13. בדרכו לתואר הנכסף, ניצח יסעור 4 קרבות מול יריבים טובים ואיכותיים והוכיח כי שובו לפסגת הדירוג העולמי מוצדקת. בעקבות הזכייה הוא גם הבטיח לעצמו את כרטיס ההשתתפות למשחקים הפראלימפיים שיתקיימו בפריס ב-2024 והוא ספורטאי הטאקוונדו הראשון בהיסטוריה של ישראל שישתתף במשחקים הפראלימפיים, יחד עם 7 ספורטאים נוספים עד כה שהבטיחו את מקומם בתחרויות: שמוליק דניאל ומורן סמואל בחתירה, עמי דדאון ואיאד שלבי בשחייה, עמית חסדאי ברכיבה על אופניים, יוליה צ'רנוי בקליעה, וטליה אילת בקיאקים.

יסעור פתח את האליפות עם ניצחון מוחץ על יריב מפרו, 6:36. בקרב השני הוא הרשים מול יריב ממונגוליה, אותו ניצח, 10:27. בשלב חצי הגמר פגש יסעור יריב ממרוקו ובתום קרב עיקש הוא ניצח, 8:11 והעפיל לגמר. שם, הוא התגבר כאמור על יריב מטייוואן בדרך לזכייה בתואר אלוף העולם. את המשלחת הישראלית לאליפות העולם הוביל המאמן הלאומי יחיעם שרעבי יחד עם המעסה אנטוניו ערביד וחבר הנבחרת טום פשקובסקי.

המאמן יחיעם שרעבי: "אסף בא בצורה נחושה לנצח באליפות והראה במהלך הקרבות את יכולותיו. לא קל להיות פעמיים אלוף העולם".

אסף יסעור מציג בגאווה את מדליית הזהב

ההישג הזה מצטרף לשורה של הישגים שרשם יסעור במהלך השנה האחרונה, ביניהם: זכייה במדליית זהב באליפות הסבב העולמי שנערך בטורקיה, מדליית זהב סבב גביע העולם שנערך בצרפת, מקום שני וזכייה במדליית כסף במשחקים האירופים שהתקיימו בהולנד, מדליית זהב בתחרות הגראנד פרי בפריס (צרפת), מדליית זהב בתחרות גראנד פרי במנצ'סטר (אנגליה) ומדליית ארד בתחרות גראנד פרי שהתקיימה בריאד, בירת ערב הסעודית.

סיפורו של יסעור הוא סיפור מעורר השראה. קצת לפני שחגג בר מצווה הוא התחשמל מכבל מתח גבוה, נפצע באורח קשה ואיבד את שתי ידיו. הוא עבר תקופה של אשפוזים ממושכים בבית החולים שיבא שכללו ניתוחים וטיפולי פיזיותרפיה. המגבלה הגופנית לא שינתה את אהבתו לספורט והוא המשיך להתאמן בהישרדות והגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. בפוסט מרגש שהעלה ברשתות החברתיות הוא סיפר על שאיפתו הגדולה להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו יחיעם שרעבי, שנחשף לסיפורו של יסעור, יצר אתו קשר והזמין אותו להתאמן בענף הספורט החדש. יסעור נענה להזמנה ומאז הוא לא מפסיק לשבור שיאים ולקצור הישגים. במהלך שנת 2021 הוא אף זכה בתחרות שבה השתתפו ספורטאים רגילים, ללא נכות או מגבלה גופנית.

בראיון שהעניק לכלי התקשורת בעבר אמר יסעור כי הוא מעולם לא התעסק במה שקרה לו ובשאלה למה זה קרה ותמיד הסתכל קדימה. הוא גם מקיים הרצאות במהלכן הוא מספר על פציעתו ועל דרכו לצמרת בתחום הספורטיבי.

יו"ר איגוד הטאקוונדו בישראל יהודה מעיין: "ברכות לאסף על ההישג המדהים. איגוד הטאקוונדו הוכיח כי שיתוף הפעולה שלנו עם הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים נושא פירות. תודה מיוחדת לצוות המקצועי של אסף בראשותו של המאמן יחיעם שרעבי".

מנכ"לית איגוד הטאקוונדו, נועה שמידע: "אני שמחה מאוד בשביל אסף ובשביל כל הצוות המקצועי שעוטף את הנבחרת הישראלית על ההישג המדהים. ההישג הזה הוא פרי על עבודה קשה, הקרבה ואומץ לחלום בגדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות