fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלוחם הישראלי הצעיר קטוע הידיים שכבש את צמרת ענף הטאקוונדו

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור, זכה בסוף השבוע במדליית זהב בתחרות היוקרתית פיינל גראנד סלאם שנערכה במנצ'סטר, אנגליה, ושמר על מעמדו בראש הדירוג העולמי. יסעור ייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים שצפויים להתקיים בפריז, צרפת, ב-2024
ילד זהב. אסף יסעור צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור (21) רשם עוד הישג נהדר לאחר שזכה בסוף השבוע האחרון במדליית זהב בתחרות הגראנד פרי שהתקיימה בעיר מנצ'סטר, אנגליה.

ההישג הזה של הספורטאי הישראלי המוכשר מגיע חודשיים וחצי לאחר שזכה במקום הראשון באליפות העולם והבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים שיערכו בפריז, צרפת ב-2024.

תחרות הפיינל גראנד פרי היא התחרות האחרונה לשנת 2023 ומעניקה את הניקוד הגבוה ביותר בדירוג הכללי מבין כל תחרויות הסבב העולמי.

לתחרות הזאת הוזמנו שמונת הספורטאים הפראלימפיים הטובים בעולם.

יסעור, שמתחרה בקטגורית משקל עד 58 ק"ג, פתח את התחרות עם ניצחון מוחץ על יריב ממונגוליה, 15:46. בשלב חצי הגמר פגש יסעור יריב מטייוואן ובתום קרב צמוד גבר עליו, 27:31. בקרב על מדליית הזהב ניצח יסעור את בופה קונג מצרפת, 16:41, והבטיח לעצמו את המקום הראשון. יסעור חגג את הניצחון כשהוא עטוף בדגל ישראל והקדיש את ההישג למדינת ישראל שנמצאת בימים אלה במלחמה קשה. בכך, שמר יסעור על מעמדו בצמרת הדירוג העולמי וכלוחם הפראלימפי הטוב בעולם.

אסף יסעור מלווה על ידי המאמן הלאומי יחיעם שרעבי, המעסה אנטוני ערביד וחבר הנבחרת עדנאן מילאד.

סיפורו של אסף יסעור תפס בזמנו את הכותרות לאחר ששבוע לפני שחגג בר מצווה, איבד את שתי ידיו כתוצאה מתאונה מצערת. יסעור ניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר חשמל והתחשמל. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה, שם נאלצו הרופאים לקטוע את שתי ידיו המפוחמות. למרות הפציעה, יסעור לא ויתר על אהבתו הגדולה לספורט ולאחר תקופת אשפוז ותהליך שיקום ארוך, החל להתאמן בהישרדות והגנה עצמית. הוא העלה פוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מי שקרא את הפוסט היה מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו יחיעם שרעבי, שיצר קשר עם אסף והזמין אותו להצטרף לאימונים. יסעור נענה בשמחה ומאז הוא מתאמן לצד ספורטאים בריאים שאינם סובלים ממוגבלות. בשנת 2021 הוא אף השתתף בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בריאים, ללא נכות, וזכה במקום הראשון. מאז הוא רק מתפתח, מתקדם וקוצר הישגים בזירה הארצית והבינלאומית.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות