fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דווקא עכשיו? הקבוצה שהוקמה לזכר לוחם צה"ל שנפל במלחמה, נסגרה

אליפז באלוה, אביו של נדב באלוה ז"ל, לוחם בסיירת אגוז שנפל בפעילות מבצעית במלחמת לבנון השנייה, הקים לפני כעשור קבוצת כדורסל שהנציחה את הבן - מכבי נדב כרמיאל. השבוע הוא הודיע על הפסקת פעילות הקבוצה ומאשים את הרשות המקומית. אליפז: "נשארתי עם בור ענק בלב". יו"ר מכבי כרמיאל: "מוכנים לכל פעילות שתנציח את שם הבן"
שחקני מכבי נדב כרמיאל באחת מחגיגות הניצחון צילום: באדיבות אליפז באלוה

9 שנים לאחר שהוקמה, קבוצת הכדורסל מכבי נדב כרמיאל, הודיעה על הפסקת פעילותה. לדברי מייסד הקבוצה אליפז באלוה, הסיבה היא החלטת עיריית כרמיאל שלא לתקצב את הקבוצה מליגה א'.

מכבי נדב כרמיאל, הוקמה על ידי אליפז באלוה, שביקש להנציח את בנו נדב ז"ל, לוחם בסיירת אגוז, שנפל במלחמת לבנון השנייה.

סמ"ר נדב באלוה ז"ל, עמד בראש צוות לוחמים שנתקל בכוח עוין בעיירה הלבנונית מרון א-ראס. בן 20 היה במותו.

מאז נפילתו, עוסקים בני משפחתו בהנצחת זכרו ושימור מורשתו באמצעות מגוון פעילויות, אחת מהן היא כאמור בקבוצת כדורסל על שמו.

אביו של נדב ז"ל, אליפז באלוה, הוא איש כדורסל בכל רמ"ח איבריו, שהקים את הקבוצה וגם שיחק בה.

"נדב מאוד אהב ספורט, ומגיל 6 ליווה אותי למשחקים", סיפר בעבר האב אליפז, "חיידק הכדורסל נדבק בו והוא שיחק באקדמיית הכדורסל למחוננים במכון וינגייט. היה בינינו חיבור מאוד גדול והחלום שלי היה שיום אחד נשחק אני והוא יחד באותה קבוצה. נדב נהרג חודשיים לפני השחרור ולצערי לא הצלחנו להגשים את זה. למרות חסרונו הפיזי, תמיד חשתי שנדב אתנו בכל רגע ורוחו הקרינה על הקבוצה בתכונות שמייצגות אותו כמו נחישות, רעות, אחווה ובכוח הרצון להציב מטרה ולחתור להשגתה".

הקבוצה החדשה הצליחה תוך זמן קצר לסחוף אחריה קבוצה גדולה של אנשי כדורסל, שהפכו למעין משפחה אחת גדולה.

"נכון שהקמת הקבוצה נועדה להנציח את נדב, אבל לא רק", העיד אליפז, "אלא חלק מהחזון והרצון לקדם את הספורט בכרמיאל, בעיקר בענף הכדורסל. הקמת הקבוצה גרמה לכך שרבים משחקני הכדורסל שהם תושבי העיר כרמיאל, חזרו הביתה. מכבי נדב כרמיאל התבססה על שחקנים מקומיים מכרמיאל ועם שילוב מוצלח מאוד של שחקנים ותיקים לצד שחקנים צעירים".

"מכבי נדב כרמיאל הייתה בית חם עבור כדורסלנים מכרמיאל והחיבור, הפרגון והביחד הם אלה שהובילו אותנו להצלחה", התגאה אליפז.

 

גיבור ישראל. נדב באלוה ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

במשך שנים רבות הרגישה מכבי נדב כרמיאל כמו קבוצה חורגת של העיר כרמיאל. ראשי המועדון חוו אכזבה מחוסר הפרגון ומההתעלמות המוחלטת מצד הרשות המקומית ומראשי מחלקת הספורט העירונית.

אליפז: "כשעלינו ליגה הזמנו את ראש העירייה ואת מנהלי מחלקת הספורט כאורחי כבוד. לא רק שהם לא באו, הם אפילו לא טרחו לברך אותנו אחרי הישגים. הרי את מי הקבוצה הזאת ייצגה? את כרמיאל. באנו מתוך כוונה טובה, לתת במה לשחקני כדורסל מקומיים מכרמיאל, והצלחנו ליצור קבוצה מקומית, משפחתית חמה ותומכת. הצלחנו להנחיל בקבוצה תרבות ספורט עם רוח מיוחדת. הייתה נשמה בקבוצה".

הבעיות של מכבי נדב כרמיאל החלו דווקא אחרי עונת שיא, לפני שנתיים, כשהקבוצה העפילה לליגה א'. לרוע המזל, הנציגה השנייה והבכירה של העיר, מכבי עירוני כרמיאל, נשרה באותה עונה מהליגה הארצית לליגה א'. ברשות המקומית החליטו לאחד את הקבוצות וליצור קבוצה אחת שתזכה למלוא התקציב השנתי. כך, שמכבי נדב כרמיאל לא זכתה לשום תמיכה וכעת נאלצה להפסיק את פעילותה.

אליפז: "בצער רב, אני נאלץ לסגור את פרויקט חיי. יכולתי להמשיך ולממן את הקבוצה על ידי גיוס תרומות, אבל במכבי עירוני כרמיאל ועיריית כרמיאל מנעו את זה. לא נתנו תקציב, הקשו על מתן אולם לאימונים ולמשחקים, פיתו שחקנים שלנו לעבור אליהם ועוד פעולות שהקשו עלינו את התפקוד השוטף. כדי לא לפגוע בשחקנים, הודעתי להם שהם משוחררים ורשאים לעבור לכל קבוצה אחרת. סגירת הקבוצה הותירה אותי עם בור ענק בלב".

יו"ר מכבי עירוני כרמיאל, שרון זריהן: "הסברנו לאליפז שאין טעם וגם לא תקציב להחזיק שתי קבוצות באותה ליגה. הצענו לו שהקבוצה הבכירה תיקרא על שם בנו, נדב ז"ל, אבל הוא סירב. גם היום, אני מוכן ובחפץ לב, לקבל כל פעילות של הנצחה למען בנו במחלקת הנוער של מכבי כרמיאל, כולל הוספת השם נדב לאחת מהקבוצות הצעירות".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות