fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם ניצחון שלא מגיע הוא ניצחון

בפעם הראשונה העונה, מכבי חיפה מנצחת משחק שהיא לא הייתה בו הרבה יותר טובה מהיריבה, אבל זה ממש לא מה שיטריד את מרקו בלבול. תטריד אותו יותר השאלה: מה עושים עם ירדן שועה?
השווה את שיא השערים לעונה שלמה בארץ. ניקיטה רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין
השווה את שיא השערים לעונה שלמה בארץ. ניקיטה רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין

שלושה שערים ברבע של כדורגל
זה שמכבי חיפה עולה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, זה כבר סוד די גלוי בליגת העל. אז הפעם היא ניסתה משהו אחר. רבע שעה של כדורגל נהדר במחצית הראשונה ותנומה במחצית השנייה. זה עבד לה הפעם, אבל בלבול בהחלט יצטרך לשים לב כדי שמכבי לא תסתבך בהמשך במשחקים, שבהם היא יורדת למחצית ביתרון של 2:0.

עוד לפני סיום המחצית הראשונה ראינו את בני יהודה משחקת 4-3-3 בדיוק כמו מכבי חיפה, יורדת עם כל השחקנים להגנה ומנסה ללחוץ את ההגנה של מכבי. ב-25 הדקות הראשונות זה עבד לא רע, כשבני יהודה הגיעה לשלוש בעיטות מחוץ לרחבה לכיוון השער של ג'וש כהן. אבל אז, מכבי החלה להפעיל את סאן מנחם ויאניק וילדסחוט, וההולנדי החל במופע הפרטי שלו, כשהוא פשוט חורך את הקו ודור אלו לא מצליח לעצור אותו.

מתן בלטקסה הבקיע שער עצמי שהחל מאגף שמאל, אלישע לוי ניסה לשנות מערך, ושרי בישל במסירה נפלאה לאשכנזי את ה-2:0, כשרוקאביצה אמנם לא נוגע בכדור אבל פותח רגליים ויכול להרגיש שיש לו קרדיט בבישול לא פחות מאשר להולנדי של מכבי. וילדסחוט המשיך להתל בהגנה של בני יהודה, אבל המחצית הסתיימה, ודווקא כשהיה נדמה שמכבי תטייל, ראינו מחצית שנייה שונה בתכלית השינוי. לאלישע לוי לא היו הרבה ברירות, אז הוא הכניס את אבישי כהן, ובעיקר שלח את שני המגינים שלו כל הזמן קדימה, ואת הקשרים באגפים הכניס למרכז. פתאום, לבני יהודה היה יתרון מספרי במרכז המגרש, וזה חייב את שחקני האגף של מכבי לרדת קרוב לשער, ושיבש את משחק המעבר. וילדסחוט עדיין הצליח לבנות הזדמנות אדירה לסלליך שהחמיץ, אבל אבישי כהן, עם בעיטה אדירה לקורה, וג'וש כהן הנפלא שהיה המצטיין במגרש – שעצר את כל מה שנבעט לכיוונו, חוץ משער מצמק יוצא מהכלל של אבישי לזמי – השאירו את היתרון בצד הירוק.

בדקה ה-90 נגיחה של פלקושצ'נקו מצאה את רוקאביצה שרץ לבד מול השער והבטיח ניצחון 3:1.

מכבי חיפה לא שיחקה טוב, אבל הצליחה גם במשחק חוץ כזה לרדת עם שלושה שערים. זו הפעם ה-11 ב-20 מחזורי ליגה שמכבי מבקיעה לפחות שלושה שערים במשחק. לא בדיוק משקף את התדמית של מרקו בלבול כמאמן אפור.

המופע הפרטי של יאניק וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין
המופע הפרטי של יאניק וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין

להשאיל את שועה
מכבי חיפה בוודאי ירדה מרוצה אחרי הניצחון, אבל מי, שלפי הדיווחים, היה מאוד לא מרוצה הוא ירדן שועה, שאחרי שהבקיע את שער הניצחון מול אום אלפאחם בגביע והבקיע גם מול נס ציונה בליגה – ציפה בוודאי לקבל קרדיט גם במשחק מול בני יהודה.

יכול בהחלט להיות שבלבול היה יכול לערוך את אחד החילופים קצת מוקדם יותר ואולי להכניס את שועה, אבל חייבים לזכור: בסגנון המשחק של מכבי, כששחקני האגף חייבים לרדוף אחרי מגיני היריב ולרוץ הרבה, שועה פשוט לא מתאים. כלומר, שועה יכול לשחק אך ורק כחלוץ בעמדה מספר 9, אבל שם נמצא ניקיטה רוקאביצה, שנותן עונה פשוט יוצאת מהכלל, עם 14 שערים ב-20 משחקים. למעשה, רוקאביצה השווה את שיא השערים לעונה שלמה בארץ, רק שיש לו העונה עוד 16 מחזורים.

אי אפשר בשום פנים ואופן להוציא שחקן בכושר שכזה מההרכב, ובלבול צודק לחלוטין כשהוא הולך עם החלוץ הכי חם בליגה. מכבי חייבת לקבל החלטה. יש לה גם את עוואד, ואין לה שום בעיה להביא כגיבוי חלוץ שלישי, אבל כרגע שועה רק מזיק לקבוצה בהתנהלות שלו, ויהיה הרבה יותר טוב לשני הצדדים אם הוא יצא לחצי שנת התאווררות בקבוצה אחרת שתבנה עליו את המשחק.

חצי שנת התאווררות. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
חצי שנת התאווררות. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות