fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גדול הכדורגלנים בכל הזמנים הלך לעולמו

בגיל 82, אחרי מאבק במחלה קשה וכשהוא מוקף בבני משפחתו, נפרד העולם מאגדת כדורגל אמיתית: פלה, מי שהוכתר לכדורגלן הטוב ביותר במאה ה-20. הזיכרונות יישארו עמנו לנצח. פרידה ממלך המגרש
וירטואוז. פלה במספרת צילומים: באדיבות אי.פי.

אדסון ארנצ'ס דו נסימנטו, הידוע בשם פלה, גדול הכדורגלנים בעולם בכל הזמנים, נפטר בגיל 82 אחרי מאבק במחלת הסרטן.

בגופו של פלה התגלה לפני כשנה סרטן במעי הגס. למרות טיפולים כימותרפיים אינטנסיביים, הסרטן הלך וקינן בגופו עד שלפני חודש הוא אושפז בבית החולים ע"ש אלברט איינשטיין בסאו פאולו. בימים האחרונים חלה החמרה משמעותית במצבו ובני משפחתו שהו לצד מיטתו במעין מסע פרידה מאגדה אמיתית.

פלה עוד הספיק לעקוב אחרי משחקי המונדיאל ואפילו ניחם את ניימאר, כוכב נבחרת ברזיל בעקבות הדחתה בשלב רבע הגמר ואף הספיק לברך את ליונל מסי, על זכייתה של נבחרת ארגנטינה בתואר אלופת העולם.

פלה נולד בעיירה קטנה בשם טרס קורסואש (3 לבבות) במחוז מינאס בברזיל. הוא גדל במשפחה ענייה ובגיל 4 עבר עם משפחתו לעיר באורו.

פלה לא הצטיין במיוחד בלימודים ואת רוב זמנו בילה במגרשי כדורגל בשכונה. בילדותו עבד כמצחצח נעליים כדי שיוכל לרכוש נעלי כדורגל. בגיל 14 הצטרף לקבוצת באורו אתלטיקו קלובה. כישרונו ויכולתו צדו את עיניהם של מאמנים רבים ובגיל 15 הצטרף לקבוצת הנוער של סנטוס והוביל אותה לזכייה באליפות ליגת הנוער. שנה לאחר מכן חתם על חוזה מקצועני בקבוצה הבוגרת. במשחקו הראשון במדי הקבוצה הבוגרת הוא הבקיע 4 שערים והוביל את קבוצתו לניצחון, 1:6, על קבוצת קובטאו. בגיל 16 כבר זומן לנבחרת הלאומית של ברזיל אחרי ששבר שיא שערים בליגה הראשונה עם 58 שערים ב-38 משחקים. במונדיאלים של 1958, 1962 ו-1970 הוא הוביל את נבחרת ברזיל לזכייה באליפות העולם.

השחקן היחיד שזכה 3 פעמים בגביע העולם. פלה

במהלך הקריירה שלו זכה פלה ב-7 אליפויות (6 אליפויות עם סנטוס ואחת עם קבוצת ניו יורק קוסמוס), פעמיים בגביע הליברטורס, והשחקן היחיד שזכה 3 פעמים באליפות העולם. הוא כבש במדי נבחרת ברזיל 77 שערים ב-92 הופעות ויחד עם ניימאר הוא מוביל בראש דירוג המבקיעים של הנבחרת בכל הזמנים. פלה נבחר על ידי פיפ"א לכדורגלן הטוב ביותר במאה ה-20.

פלה יישאר עמנו לנצח. הזיכרונות שהותיר לא יישכחו לעולם. האגדה על פלה תחיה לנצח.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות