fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפקט מסי: בכל שעתיים נולד "ליאו" באנגליה

אחרי הובלת נבחרת ארגנטינה לזכייה במונדיאל והכתרתו בפעם השביעית בקריירה כשחקן השנה בעולם, כוכב הכדורגל ליונל מסי זוכה גם להנצחת שמו בקרב ילדים ברחבי העולם. כך למשל, בבריטניה לבדה, כל שעתיים נולד תינוק שזוכה לשם ליאו, על שמו של כוכב הכדורגל הארגנטיני
אגדה. ליונל מסי חותם לילד שנקרא על שמו צילום: באדיבות חברת מאסטרכארד

מעברו של כוכב הכדורגל הארגנטיני ליונל מסי לקבוצת אינטר מיאמי מהליגה המקצוענית הראשונה בארצות הברית, הביא עמו היסטריה של ממש סניף ענף הכדורגל, שלא ממש נחשב לספורט הלאומי של ארצות הברית. השיגעון סביב מעברו של מסי לארצות הברית הקפיץ את הכדורגל קדימה ואט אט הוא צובר תאוצה והופך לענף ספורט מוכר וסוחב אחריו ידוענים מכל עבר. בסוף השבוע האחרון זכתה קבוצתו של מסי – אינטר מיאמי, שהבעלים שלה הוא דייויד בקהאם, בתואר הראשון שלה – גביע הליגה. בכלל, מאז שמסי הגיע לקבוצה היא טרם הפסידה. נזכיר רק, שמדובר בקבוצה שעד הגעתו של מסי נחשבה לקבוצת תחתית.

הניצחון בגביע הליגה סימן היסטוריה לא רק עבור אינטר מיאמי, שזכתה בתואר הראשון בתולדותיה, אלא גם ענף הכדורגל בכלל: עם הזכייה בגביע הליגה, מסי הפך באופן רשמי לכדורגל המעוטר בכל הזמנים. זהו תואר מספר 44 עבור הכוכב הארגנטינאי, שניצב כעת לבדו בפסגת התארים הקבוצתיים בכל הזמנים, בנוסף כמובן לאינספור התארים האישיים בהם זכה במהלך שני העשורים האחרונים. בכך מסי עקף את חברו הברזילאי דני אלבס, שעומד על 43 תארים: 10 אליפויות בליגה הספרדית במדי ברצלונה, 8 זכיות בסופר קאפ הספרדי, 7 זכיות בגביע המלך, 4 זכיות בליגת האלופות באירופה, 3 זכיות בסופר קאפ האירופי, 3 זכיות באליפות העולם לקבוצות, 2 אליפויות בליגה הצרפתית במדי קבוצת פריס סן ז'רמן, זכייה אחת בגביע האלופות הצרפתי, זכייה אחת בגביע פיינליסימה, זכייה בגביע העולם עד גיל 20 עם נבחרת ארגנטינה, מדליית זהב אולימפית עם נבחרת ארגנטינה עד גיל 23, אליפות העולם עם נבחרת ארגנטינה, והתואר האחרון כאמור זכייה בגביע הליגה במדי קבוצתו החדשה, אינטר מיאמי בליגה של ארצות הברית.

ליונל (ליאו) מסי, הכדורגלן הארגנטינאי האגדי, אשר נבחר לאחרונה ככדורגלן השנה של פיפ"א בפעם השביעית בקריירה לאחר שהוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה באליפות העולם בכדורגל, חשף לאחרונה את מדי התלבושות החדשים של הילדים המלווים את השחקנים בעליה למגרש במשחקי ליגת האלופות. במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת מאסטרקארד, נותנת החסות למפעל, הפתיע מסי ילדים אשר נקראו על שמו ומסר להם באופן אישי את המדים.

הצלחתו הפנומנלית של השחקן, הובילה למחקר שנערך השנה על ידי חברת מאסטרקארד, אשר הציגה נתון מדהים על פופולריות השם "ליאו", עם עלייה של 350% במספר הילדים הנקראים כך מאז שליונל מסי ערך את הופעת הבכורה המקצועית שלו ב-2004.

מאסטרקארד ניתחה שני עשורים של נתוני שמות תינוקות כדי להעריך את ההשפעה של מסי מחוץ למגרש. בנסגרת הניתוח, למעלה מ-77,000 נערים ונערות בבריטניה לבדה נקראו בגרסאות שונות של השם 'ליאו' מאז שמסי פרץ לסצנת הספורט ב-2004, עם יותר מ-5,000 תינוקות שקיבלו את השם ב-2021 בלבד. ליאו הוא כרגע שם הבנים ה-6 הפופולרי ביותר באנגליה ובוויילס, והשלישי בסקוטלנד, זאת לעומת ה-57 וה-122 ב-2003.

השם כל כך פופולרי, כך שכל שעתיים נולד "ליאו" בבריטניה, והפופולריות שלו צפויה עוד לגדול כיוון שכ-24% מהאנשים אמרו שהם ישקלו לקרוא לילד עתידי על שם הכדורגלן. כמו כן, 34% מההורים אומרים שמסי הוא הכדורגלן הכי מעורר השראה בכל הזמנים, ו-59% מסכימים שהוא מהווה מודל חיובי לחיקוי לנחישות ומסירות מעוררות השראה.

מדי "הקמע" שילדי מאסטרקארד ילבשו בכל משחקי ליגת האלופות של אופ"א, עוצבו על ידי בית האופנה Vision of Super וכוללים חולצה ומכנסיים קצרים העשויים אך ורק מבדים ממוחזרים, תוך שימוש ב-90% פחות מים, לצד 70% פחות אנרגיה ו-65% פחות טביעת רגל פחמנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות