fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איבד את כל אצבעות ידיו וזכה באליפות העולם בטיפוס על קיר

המטפס הפראלימפי מור ספיר (23), שאיבד את כל עשר אצבעותיו באסון האנאפורנה, זכה במקום הראשון באליפות העולם בטיפוס על קיר והוכתר לאלוף העולם. ספיר הוא המתמודד היחיד בעולם ללא אצבעות שמתחרה בקטגוריה זו. "בדרך לזכייה, התגברתי על כל הפחדים שהיו לי", הוא חושף
אלוף העולם. מור ספיר (במרכז)

המטפס הפראלימפי מור ספיר (23) סיים במקום הראשון באליפות העולם בטיפוס פראלימפי והוכתר בפעם השנייה לאלוף העולם. מדובר בהישג ענק עבור המטפס הישראלי, שאיבד את כל עשר אצבעות ידיו במהלך אסון מפולת השלגים שהתרחשה ברכס האנאפורנה בשנת 2014.

ספיר, שסיים בשנת 2019 במקום השני באליפות העולם שהתקיימה בצרפת, עשה את זה לראשונה באליפות העולם בשנת 2021 שנערכה ברוסיה, וכעת הוא שוב כבש את ראש הפודיום באליפות שהתקיימה בעיר ברן שבשוויץ.

ספיר זכה במקום הראשון אחרי שהשיג 43 אחיזות בקיר הטיפוס כשהוא מקדים במעט את ישורקה מיפן, שנפל באחיזה ה-42. מי שמאמן את מור ספיר הוא המאמן ניב כהן.

ספיר, מטפס הקירות היחיד בעולם ללא אצבעות שמתחרה בקטגוריה זו, אמר אחרי הזכייה: "באליפות העולם הראשונה בה זכיתי, ב-2021, לא ידעתי עד כמה זה קשה להיות אלוף עולם, ועכשיו אחרי הזכייה אני מבין שזה יחסית קל לעומת המאמץ בלשמור על התואר. לאורך כל השנה הרגשתי טוב ושיש לי סיכוי להגן על מעמדי, אבל בכל תחרות שבה השתתפתי, שבהן בחלק מהמסלולים לא הצלחתי לעבור אפילו חצי מהדרך, האמונה הזאת בעצמי קצת התערערה. הפעם, כשהגעתי לטופ המסלול הרגשתי שלא רק שניצחתי שוב באליפות העולם, אלא גם התגברתי וניצחתי את כל הפחדים שעלו אצלי במהלך השנה האחרונה".

סיפורו האישי של ספיר יכול להעיד על גודל ההישג. בשנת 2014 הוא היה חלק ממשלחת מטיילים ישראלים שהיו ברכס האנאפורנה שבנפאל. לאחר שסופת ציקלון גרמה לירידת כמויות גדולות של שלג החלה מפולת שגרמה למותם של 43 מטיילים, ביניהם 4 ישראלים. בזמן הסופה, התחיל ספיר לפלס את דרכו בשלג בעזרת הידיים ולאחר כמה דקות הכפפות נפלו מידיו והוא המשיך לפלס את דרכו בידיים חשופות. לאחר לילה שלם הוא נמצא על ידי חיילים נפאלים שהיו במשלחת החילוץ והועבר במסוק לטיפול בבית חולים מקומי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מכוויות קור קשות. בהמשך הוטס לישראל ועבר תהליך שיקום אינטנסיבי במשך 7 חודשים. לאחר שניסה כל טיפול אפשרי , כולל טיפולים אלטרנטיביים, נאלצו הרופאים לקטוע את כל אצבעות ידיו. בשנת 2015 החל לעסוק באופן מקצועי ותחרותי בטיפוס קירות ומאז כבש כל פסגה אפשרית.  

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות