fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפל מסוס ותובע פיצויים של 1.7 מיליון שקלים

במהלך טיול מאורגן בקירגיסטן נפל התובע מגבו של סוס ונגרמו לו שברים. בכתב התביעה נגד חברת הנסיעות הוא מגולל את מסכת הייסורים שעבר
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

לבית משפט השלום בקריות הוגשה תביעת פיצויים נגד חברת נסיעות בסכום של 1.7 מיליון שקלים. התובע הוא אדם בן 48, שבמהלך טיול בקירגיסטן נפל מסוס ונפצע.

לפני כארבע שנים יצא התובע לטיול מאורגן בקירגיסטן, ששולבה בו רכיבת סוסים ואשר אורגן והיה תחת פיקוחה ואחריותה של חברת הנסיעות. על פי כתב התביעה, ביום השלישי לטיול, כשהתובע רכב על סוס, שניתן לו כחלק מהטיול המאורגן, נפתח לפתע האוכף עליו ישב וכתוצאה מכך הוא עף מגב הסוס, גופו הוטח על הארץ בעוצמה רבה והוא נפגע בכל חלקי גופו ובעיקר בכתף ימין.

על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד לידור פוגל-אורן, פונה התובע בפינוי רכוב ובמשך לא פחות משמונה שעות לבית חולים מקומי. במשך אותן שמונה השעות של הפינוי הוא סבל מכאבים עזים, דימם, טולטל ללא הפסק ואיבד את הכרתו לפרקים. עוד נטען בכתב התביעה, כי עם הגעת התובע לבית חולים מקומי ולאחר שהתבררה חומרת הנזק, הוא נאלץ להמשיך את מסעו המייסר ארצה, כשהוא סובל מכאבים עזים ביותר וללא כל טיפול, עד אשר הגיע למחרת לפנות בוקר לבית החולים שיבא תל השומר, שם נותח בכתפו.

עו"ד לידור פוגל אורן. צילום: יניר סלע
עו"ד לידור פוגל אורן | צילום: יניר סלע

התובע טוען כי אחריות הנתבעת, חברת הנסיעות, כלפיו נגזרת מהסכם ההתקשרות מסוג של שירות שבין הצדדים, במפורש או במשתמע וכי עליה היה לעשות את כל שנדרש כדי שהטיול יסתיים בשלום. נוכח נזקו הבלתי הפיך הוא תובע פיצויים של כ-1.7 מיליון שקלים.

עו"ד אורן, שמייצגת את התובע, מסרה: "למרות שמדובר בתאונה שאירעה בחו"ל, התובע הגיש את תביעתו, באמצעות משרדנו על פי הדין הישראלי, פקודת הנזיקין, בטענה שהנתבעת, כמארגנת הטיול, החבה כלפיו חובת הזהירות, הפרה את חובותיה כלפיו והתרשלה, ובמעשיה או מחדליה העמידה אותו בסיכון בלתי סביר. בעניין זה חשוב להסביר כי העוולה במקרה זה היא רצף פעולות שגרמו לתאונה במעשה או במחדל של הנתבעת כפי שנטען בכתב התביעה".

עו"ד פוגל-אורן הוסיפה: "נכון שהנזק לתובע לא התרחש בישראל, ואולם, אין בכך כדי לשלול את אחריות הנתבעת, כמארגנת הטיול, לכשלים שבוצעו בתכנונו או בארגונו. במקרה זה הנתבעת כשלה בתכנון וארגון הטיול, עת לא בחרה ספק מקומי אחראי ומקצועי בעיקר נוכח אופיו של הטיול בהיותו טיול רכיבה על סוסים. בנוסף, כנטען בכתב התביעה, הנתבעת כשלה בביצוע הטיול, באמצעות המדריך מטעמה, שהוא נציגה בחו"ל. העובדה כי התאונה התרחשה בחו"ל לא מונעת מהתובע לתבוע את הנתבעת לפי הדין הישראלי ויש לבחון את התנהלותה של הנתבעת ושל הנציג מטעמה על פי דיני פקודת הנזיקין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות