fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון ענק לקרית מוצקין על בני הרצליה

כדורסל ליגה לאומית: ניצחה את בני הרצליה, שירדה בעונה החולפת מליגת העל 98:77, וסוגרת את הסיבוב הראשון במאזן חיובי. סטיבנס ואקפריגין בלטו בשורות המארחת
גיא פרבר ממכבי קרית מוצקין | צילום: אברהם אליעזר פורקוש
גיא פרבר ממכבי קרית מוצקין | צילום: אברהם אליעזר פורקוש

מכבי קרית מוצקין ניצחה אתמול, שלישי, את בני הרצליה, שירדה ללאומית מליגת העל בעונה החולפת 98:77.
הרבע הראשון
המשחק התחיל עם איבוד ביניים של מוצקין, כשבדקת המשחק הראשונה אף לא אחת מהקבוצות מצליחה לייצר נק'ודות. הנק'ודות הראשונות במשחק נק'לעות על ידי חנוכי מהקבוצה האורחת, ולאחר מכן נק'ודות עוקבות של לורנס אקפריגין. כך התוצאה עומדת על 2:2 לאחר 2 דקות משחק.
אלא שאז בני הרצליה מצליחה לייצר רצף קל של קליעות ואחריה מכבי קרית מוצקין בהתאמה, והתוצאה על 7:6 לבני הרצליה 5 דקות אל תוך הרבע הראשון. חטיפה של נועם מטלון יחד עם עבירה על אמין סטיבנס, והתוצאה עומדת על שוויון 9:9. 2 נק'ודות של לורנס אקפריגין מתקבלות בתגובה של שלשה מהצד של בני הרצליה, יחד עם עוד 2 עבור מוצקין, והקבוצה המארחת מובילה לראשונה במשחק 13:12 למוצקין. שתי שלשות רצופות של גיא פרבר מעלות את מוצקין לבריחה קלה של 19:14. כשהשעון מראה שתי דקות לסיום הרבע, פסק זמן של בני הרצליה וניצן חנוכי קולע שלשה שמצמצמת את הפער. מוצקין לא נותנת להובלה לחמוק לה ועם 4 נק'ודות רצופות של אמין סטיבנס מגדילה את פער הנק'ודות ל-6 נק'ודות, בני הרצליה לא מוותרת, והרבע נגמר בתוצאה 23:21 לקריית מוצקין.
הרבע השני
הרבע השני נפתח עם נק'ודות של לורנס ויחד עם שלשה של ניב אוזן מעמידות את התוצאה 28:21 דקה וחצי לאחר תחילת הרבע. אלא שאז שלשה של בני הרצליה עם עוד 2 נק'ודות רצופות והחטאות מהצד של מוצקין, ומכבי הרצליה מצליחה להשוות את התוצאה 28:28 – שוויון לאחר שלוש וחצי דקות משחק אל תוך הרבע השני.
מוצקין לא נותנת למשחק לברוח לה, לייאפ של לורנס עם עוד שלשה מדויקת של גיא פרבר, והתוצאה 33:28 כשנשארו עוד 5 דקות לסיום הרבע. הרבע נמשך באותה המתכונת, כשההובלה לטובת מוצקין נשמרת. דקה וחצי לסיום הרבע, כשמוצקין מובילה ב-8 נק" 45:37, בני הרצליה מחליטה לקחת פסק זמן. לאחר פסק הזמן לורנס עם עוד 2 נק'ודות ומוצקין מובילה ב-10 נק" – ההפרש הגדול ביותר עד כה. הרבע מסתיים בתוצאה 49:39 למוצקין.
הרבע השלישי
הרבע השלישי היה כל כולו בשליטה של מוצקין. הוא נפתח בקליעות של הקבוצה המארחת, ובתחילתו ההפרש בין הקבוצות עמד על 9 נק'ודות, יחד עם קליעות שדה של הצמד לורנס וסטיבנס, והתוצאה – 52:42 – פחות משתי דקות אל תוך הרבע. שלשות מדויקות של תום מעיין ורום קורנליוס, והפער בין הקבוצות עומד על 16 נק'ודות – הפרש שיא למשחק זה עד כה.
אך זה לא נגמר כאן. מכבי קרית מוצקין ממשיכה לשלוט במגרש באופן מוחלט. חמש דקות משחק ברבע השלישי, ומוצקין מובילה ב-20 נק'ודות הפרש – 66:46. בני הרצליה ממשיכה להילחם ומצמצת את הפער ל-13 נק'ודות עם קליעות של קנדל אנטוני, שמצליח להשאיר אותה במשחק. עבירה ששולחת את מטלון לקו שמדייק בזריקות שלו, והתוצאה מראה 71:56 לטובת מוצקין. בשלב זה כל אחת מהקבוצות עם חמש עבירות קבוצתיות, כשכל עבירה שולחת לקו. דיוקים של נועם מטלון מהעונשין והרבע נגמר בתוצאה 75:61 למוצקין.
הרבע האחרון
רבע לא פחות ממפלצתי של מכבי קרית מוצקין, שהתקדמה אל עבר כיוון אחד – ניצחון. הרבע האחרון נפתח עם שלשה גדולה של ניב אוזן, ויחד עם נק'ודות של גיא פרבר, מוצקין לא נותנת לדבר לעצור אותה. 80:63 לאחר 2 דקות משחק בלבד.
בשלב זה מאמן הרצליה מחליט לקחת פסק זמן, לאחריו אמין עם נק'ודות משלו שומר על הפרש הנק'ודות 82:63 לקרית מוצקין. בדקות המשחק הבאות אף לא אחת מהקבוצות מצליחה ליצור נק'ודות. החטאות נרשמות בשני צידי המגרש. אלא שאז 4 נק'ודות של סטיבנס, שלשה של רום קורנליוס ו-2 נק'ודות של לורנס, ומוצקין מובילה בהפרש שיא – 91:68, כשהשעון מראה שלוש דקות לסיום המשחק.
שלשה של דין דוד מבני הרצליה מצליחה לצמצם מעט את הפער, אך בשלב שבו נשארה רק דקת משחק, זה לא עזר להרצליה יתר על המידה. שלשה של בן מסעודה 14 שניות לסיום, ומוצקין חוגגת ניצחון גדול על היורדת מליגת העל.
"החבר'ה נהנים"
מאמן מוצקין, רועי פרל, אמר בסיום המשחק: "אני מאוד שמח שניצחנו. קבוצה טובה שמועמדת לאליפות. הופענו היום טוב מאוד בפן ההתקפי, אנחנו ממשיכים לשחק ביחד, רואים את זה לפי כמות האסיסטים שאנחנו מוסרים האחד לשני, ונראה שהחבר'ה נהנים. זהו נגמר הסיבוב הראשון, אנחנו עם הפנים לסבב השני שהולך להיות יותר קשה. נמשיך להשתפר ולהמשיך לעבוד קשה, מקווה שבסיום הסבב השני נהיה בין שמונה הראשונות, שזו המטרה שלנו כרגע"
גיא פרבר: ״אני שמח מאוד על הניצחון, ניצחון חשוב מאוד לסגירת הסיבוב הראשון. גאה בחברים שלי שידענו יחד להתעלות על עצמנו אחרי ההפסד הכואב בשבוע שעבר. כל הכבוד לצוות ההנהלה והמקצועי שהכין אותנו כמו שצריך למשחק הזה. קדימה, לשבוע הבא״.
אמין סטיבנס, המצטיין התמידי: "כולם הגיעו מכווני מטרה לשמירה חזקה. היכולת שלנו לשחק בהגנה קבוצתית עזרה לנו להגיע לקצב טוב של משחק. אנחנו עם הפנים קדימה".
קלעו למוצקין: אמין סטיבנס – 29 נק' 10 ריב 4 אסט; לורנס אקפריגין – 28 נק' 11 ריב 6 אסט 3 אס. סיים במדד מדהים של 40; גיא פרבר – 11 נק'; רום קורנליוס – 12 נק'; נועם מטלון – 7 נק'; ניב אוזן – 6 נק' 6 אסט 7 ריב; תום מעיין – 3 נק' 10 אס; בן מסעודה 3 נק'. כמו כן שותפו: נדב דוד ועומר שושני.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות