fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדל"ן קרייתי

רק בקריות אזור בית קברות הפך לאזור מגורים ורק בקריות יש עדיין שכונה שנקראת "שכונת התימנים". תארו לכם הייתה גם שכונה בשם "שכונת הפולנים"
נאות אפק. מבט מהאוויר | הדמיה: באדיבות עיריית קרית ביאליק
נאות אפק. מבט מהאוויר | הדמיה: באדיבות עיריית קרית ביאליק

מאת צ'רקס

האם יש לנדל"ן בקריות ייחודיות ביחס מקומות אחרים בארץ? מסתבר שכן, ולא מדובר בנושאים הקשורים לביקוש או מחיר, אלא למהות מסוג אחר. הייחודיות הראשונה נמצאת בפרויקט בצפון ביאליק, מעבר לכביש, שמוביל לבית הקברות. המבנים שנבנו שם שחלקם ביקושים של מחיר למשתכן ושל אנשים מכל הארץ שזכו במכרז. הפרויקט הזה הוא אולי הראשון מסוגו שלקח אזור בית קברות והפך אותו לאזור מגורים.

נשמע לכם אבסורדי? צאו וראו בעצמכם. מכל חלון שממנו מביטים בפרויקט, רואים קברים לאורך ולרוחב. אולי ללמד את כולם שהסלון והמטבח וחדר השינה הם מגורים זמניים, והנדל"ן היציב והאמיתי נמצא מול העיניים ממש מעבר לגדר. לפרויקט הזה יש בעיה נוספת והיא הנגישות למתחם המגורים השכונתי ברכב פרטי. כרגע, אם לא יסדירו חיבור לכבישים ראשיים, זרימת המכוניות בבוקר ובערב, כאשר השכונה תהיה מאוכלסת, תהיה איטית, פקוקה ובעייתית, וגם על זה צריך לחשוב, ויפה שעה אחת קודם.

ואם חיפשנו ייחודיות בקריות, הרי שיש שכונה אחת בקריות ששונה מכל מקום אחר בארץ, ואני מדבר על שכונת התימנים שגובלת בקרית אתא. זוהי שכונה בעלת שם מגדרי מובהק, לא שמעתי על שם רשמי של שכונת הפולנים או שכונת הרומנים או שכונת הגרוזינים, אבל שכונת התימנים חיה ונושמת בתוך מובלעת שבתוך המפרץ, שכונה ותיקה ששורדים בה מבוגרים וזקנים מהעדה התימנית, שכונה שבגלל היותה רוויה בקרקע ובנייה נמוכה, מהווה כרגע אתגר פיתוח עם פוטנציאל ביקוש לבנייה נמוכה וביקושים לנושא.

הייתה תקופה בה שכונת בת גלים בחיפה הפכה למבוקשת בגלל הים והמחירים האטרקטיביים למשקיעים מבחוץ. השכונה הצפונית בביאליק מבוקשת בגלל מחיר למשתכן. האם שכונת התימנים כרגע היא היעד האטרקטיבי הבא? ימים יגידו!

השדה הצפוני
תארו לכם מדינה שיש לה פצצות אטום, אבל היא מניידת אותם עם סוס ועגלה. נשמע הגיוני? בטוח שלא, אבל לא כשמדובר במדינת ישראל בנושא התעופתי. השבוע טסתי משדה התעופה במפרץ ללרנקה בקפריסין. ממש תענוג. 50 דקות המתנה ועוד 50 דקות טיסה. פחות משעתיים אתה ביעד בחו"ל, לעומת לילה לבן שהייתי צריך לעבור כדי לטוס לאותו המקום משדה התעופה בן גוריון.

אני יודע שיש בקריות הרבה מתנגדים להרחבת השדה. כל אחד דואג לאינטרסים שלו. טוענים שזה יגביר זיהום, יגביר רעש ומה לא, אבל בפועל אי אפשר לעצור את הקידמה. מה שטוב לאי ביוון שמונה 100 אלף תושבים כמו רודוס, צריך להיות טוב למיליוני אזרחים שחיים בצפון הארץ.

ראשי הערים בקריות, יחד עם ראשת עיריית חיפה, צריכים להבין ששדה תעופה יגביר את הקשר של צפון המדינה לעולם הגדול. הוא ייתן תנופה לתנועת סחורות ואנשים, דבר שמביא בדרך כלל ביקושים לתיירות ותוספת מקומות עבודה, שלא לדבר על הנוחיות שלנו, הצפוניים, שרוצים להיות מחוברים לעולם כולו. ואם לא לכל העולם, אז לפחות לאירופה ולמדינות הים התיכון.

אחרי שתעבור בהלת נגיף הקורונה, צריך ברצינות לחשוב על פרויקט שיאריך את מסלול התעופה שלנו או לים או ליבשה ובעזרת חברות סיניות שמתמחות בבנייה, אפשר להגשים את הפרויקט הרבה יותר מהר ממה שאנחנו מדמיינים.

מדינה של היי-טק וחזון לא יכולה להישאר בשנות ה-50, עם נמל תעופה אחד, נמל תעופה במפרץ חיפה ייתן בום כלכלי אדיר לטובת כל תושבי האזור ויפה שעה אחת קודם.

ובינתיים, עד שזה יקרה, לפחות אנחנו מחוברים לקפריסין, ומחודש אפריל כנראה גם לאתונה. שמחת עניים אמיתית, אבל גם זה משהו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות