fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחזק החשד: רצח

פוליסת ביטוח החיים שרכש עבור אשתו, המכות והשבר באף, צו ההרחקה * במשטרה נערמים הממצאים כי מקסים טל מקרית ביאליק רצח את אשתו * הכתובת הייתה על הקיר?
ביקשה להיפרד ממנו. מקסים ומריה טל | צילום: דף הפייסבוק
ביקשה להיפרד ממנו. מקסים ומריה טל | צילום: דף הפייסבוק

בפרקליטות ובצוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה, על מנת לחקור את נסיבות מותה של מריה טל מקרית ביאליק, ממתינים כעת רק לדוח הנתיחה של המכון הפתולוגי על מנת לבסס סופית את החשד המיוחס לבעלה, מקסים טל, ולהגיש נגדו הצהרת תובע וכתב אישום בעבירה של רצח.

מחכים לדוח הפתולוגי

העובדות היבשות מספרות, כי מעט לפני השעה שמונה בבוקר יום שישי שלאחר יום כיפור האחרון, נמצאה מריה טל ללא רוח חיים למרגלות גרם המדרגות בביתה. לכוחות המשטרה ומד"א סיפר הבעל שאשתו שמה קץ לחייה. בתחילה נחקר המקרה כהתאבדות, אולם בחלוף הזמן ועם גילויים של ממצאים המצביעים על עבירה פלילית, התגבר החשד שמדובר ברצח, והבעל נעצר לחקירה. עד כה ממשיך הבעל לטעון כי מדובר בהתאבדות של אשתו והוא מכחיש שרצח אותה.

נכון לעכשיו, בידי המשטרה שורה של ממצאים פורנזיים המצביעים לכאורה כי מותה של טל נגרם על ידי בעלה. בעדותו במשטרה הוא אמנם מכחיש שפגע באשתו, אך על פי גורמים המעורים בחקירה, יש סתירות רבות בין דבריו לבין הממצאים בזירה. הדוח של המכון הפתולוגי אמור לספק את המידע כיצד מתה טל ומהו הכלי שגרם למותה. מריה, נודע, הייתה אישה מלאת חדוות חיים, שלא הייתה נוטשת את בנותיה.

צו הרחקה וביטוח חיים

מאז נעצר לחקירה הוארך מעצרו של מקסים טל שלוש פעמים על ידי בית משפט השלום קריות, כשבמהלך הזמן הזה הגיעו למשטרה ראיות ועדויות נוספות המחזקות את החשד כי מדובר ברצח. מעצרו האחרון הוארך עד יום שני הקרוב.

בספטמבר האחרון נעצר מקסים טל לאחר שהיכה את אשתו, גרם לשבר באפה ולחבלות בפניה והוצא נגדו צו הרחקה. תוקפו של הצו פג יומיים לפני מותה של טל. לחוקרים התברר, כי במהלך צו ההרחקה הגיע מקסים כמה פעמים לבית המשפחה.

בידי המשטרה מידע, ממנו עולה כי כמה חודשים לפני מותה של מריה, רכש עבורה בעלה מקסים פוליסת ביטוח חיים של מיליון שקלים, שמכסה את כל סוגי המוות כולל התאבדות. יצוין, כי בני הזוג היו מוכרים במחלקת הרווחה של העירייה בעקבות מקרה האלימות. נודע, כי מחלקת הרווחה הציעה למריה טל סיוע, אולם היא דחתה את ההצעה.

שירית זמיר: "ישבתי שם בחוץ וראיתי את הסבתא מגיעה ומוציאה את הילדות מהגנים. אחת מהן יצאה עם קישוט שהיא הכינה לסוכה וכל כך התרגשה. היא שאלה את סבתה אם היא יכולה לקחת את הקישוט הביתה"

משפחתה של מריה הודפת בתוקף את הטענות שהיא שמה קץ לחייה. במשפחה מספרים, כי כבר לפני שנים היא החליטה שאינה רוצה להמשיך לחיות עם בעלה, ולאחרונה אף אמרה לו זאת. היא גם ביקשה להסתיר מבנותיה, בנות 4 ו-5, את שמתרחש בינה לבין בעלה ואת חילוקי הדעות ביניהם, על מנת שהבנות לא ייפגעו.

"אין סיכוי בעולם שהיא עשתה לעצמה משהו", אמר השבוע אחיה של מריה, אלכסיי גרשניק.

מנגד טוענת משפחתו של מקסים טל, כי מריה היא זו שתקפה את מקסים ונהגה כלפיו באלימות. במשפחתו של מקסים שוללים את האפשרות שהוא רצח אותה.

סוגיית המשמורת על הילדות

המשפחות – זו של מריה וזו של מקסים – מנהלות כעת מאבק בסוגיית המשמורת על הילדות הקטנות, שבינתיים שוהות אצל סבתן, אמו של מקסים.

עו"ד דין רועי קרן, שמייצג את מקסים טל אמר, כי החשוד משתף פעולה עם החוקרים ואף ערך איתם כמה שחזורים הנוגעים למותה של אשתו. לדברי עו"ד קרן, מקסים מכחיש שרצח אותה ודבק בטענתו, כי היא שמה קץ לחייה.

אין סיכוי ששלחה יד בנפשה. עו"ד חייט | צילום: עצמי
אין סיכוי ששלחה יד בנפשה. עו"ד חייט | צילום: עצמי

עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחתה של מריה טל, מסר: ״אנו מברכים את בית המשפט שבחר להאריך את מעצר החשוד. ההחלטה מבוססת על ראיות ונסיבות ולא על רעשי רקע ורכילויות זולות. נבקש להדוף כל ניסיון להכפיש את שמה של מריה זכרה לברכה. נדגיש כי מדובר באישה עם שמחת חיים ועם אהבה גדולה לבנותיה ומשפחתה, שכל עתידה עמד לפניה. כל מכריה מימי בית הספר, השירות הצבאי ובעבודה בהלם מוחלט מהפרשה. כל אלה, פה אחד, טוענים שאין סיכוי שמריה שלחה יד בנפשה. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם החשוד״.

הקהילה נרתמה

בתה של שירית זמיר מקרית ביאליק לומדת בגן שבו לומדת בתה של מריה טל. את הבוקר שבו הכל קרה זמיר זוכרת היטב, ובעיקר את כאב הלב כשצפתה בבנות הקטנות של משפחת טל, עוד לפני שידעו שעולמן הולך להשתנות לבלי היכר.

עו"ד אביעד חייט: "מריה הייתה אישה עם שמחת חיים ועם אהבה גדולה לבנותיה ומשפחתה, שכל עתידה עמד לפניה. כל מכריה מימי בית הספר, השירות הצבאי ובעבודה בהלם מוחלט מהפרשה"

זמיר: "אנחנו הורים לילדים באותו הגן. לא דמיינו או תיארנו שמשהו שם לא בסדר. באותו הבוקר הסעתי את ילדיי לבית הספר. כשעברתי בקרבת הבית שלהם, ראיתי שיש שם בלגן, אך לא דמיינתי בכלל שזה מה שקרה. רק אחר כך, כשהגעתי לגן של הבת שלי וראיתי שם את כל הצוות עם החוקרים, הבנתי שמדובר באמא מהגן שלנו. ישבתי שם בחוץ וראיתי את הסבתא מגיעה ומוציאה את הילדות מהגנים. אחת מהן יצאה עם קישוט שהיא הכינה לסוכה וכל כך התרגשה. היא שאלה את סבתה אם היא יכולה לקחת את הקישוט הביתה, בלי לדעת שהבית שהיא הכירה לא קיים עוד. כשהבת הקטנה יצאה מהגן היא רצתה לקטוף פרח, ככה זה בגיל הזה, הפרחים קוראים להם. היא לא ידעה שהעולם היפה שהיא מכירה לא קיים יותר. למחרת, בשבת בבוקר הבן שלי בכה כמו מתוך חלום, נשכבתי לידו ואמרתי לו שאמא כאן. ואז הבנות הקטנות של משפחת טל עלו לי לראש, הן כבר לא ישמעו את המשפט הזה".

הוריי הילדים בגן וראש העירייה אלי דוקורסקי התגייסו כולם למען הילדות הקטנות שבן רגע איבדו את אמן ואת קורת הגג מעל ראשן. "ההתגייסות הייתה מדהימה. ראש העירייה תרם מתנ"ס, שבו תשב המשפחה, מכיוון שהבית נסגר בהוראת המשטרה. אנשים תרמו כספים עבור קייטרינג לסעודה ללוויה, כל האימהות מהגן קנו אינספור משחקים חדשים עבור הילדות, בגדים, נעליים ומטריות. אנחנו כאן בשביל לעזור לבנות וכולנו מגויסים למטרה הזאת".

סייעה בהכנת הכתבה: ליאור מרקדו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות