fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתברר שלא כל בית צריך מרפסת

דיירי בית מספר 4 ברחוב רחל בקרית ביאליק ניצחו את הוועדות המקומית והמחוזית ומנעו משכניהם בקומה הראשונה בניית מרפסות שיפגעו באיכות חייהם
הבית ברחוב רחל 4 בקרית ביאליק | צילום: עצמי
הבית ברחוב רחל 4 בקרית ביאליק | צילום: עצמי

המפקח על המקרקעין (בסמכות שופט בית משפט שלום) יובל וסרקרוג הוציא צו מניעה קבוע נגד שני בעלי דירות בבית המשותף ברחוב רחל 4 בקרית ביאליק שביקשו לבנות שתי מרפסות, מרפסת לכל דירה בקומה הראשונה, בהתאם להיתר בנייה שקיבלו. בכך נעתר המפקח על המקרקעין לבקשת הדיירים בבניין שהתנגדו לבניית המרפסות.

בבקשתם לצו המניעה טענו בעלי הדירות המתנגדים, 17 במספר, שיוצגו על ידי עו"ד יואב צח וכס, כי העמודים של שתי המרפסות מתוכננים להיבנות בשטחי חניות שהוצמדו לחלק מהדירות בבית המשותף, כלומר בשטחים פרטיים. עוד הם טענו, כי בניית המרפסות תגרום לפגיעות נוספות בדירותיהם וברכוש המשותף, ובפרט בחזיתו הקדמית של הבניין שכן אחידותה תיפגע. טענה נוספת שהעלו המתנגדים הייתה כי עמודי המרפסות יפגעו בגישה לתשתיות המים והביוב המשותפות של הבניין. בנוסף, הציגו המתנגדים חוות דעת של מהנדס שקבעה כי בניית העמו­­דים – מסוכנת. בהמשך הביעו בעלי שתי הדירות את נכונותם לבחון בניית מרפסות תלויות במקום מרפסות בטון.

יצוין, כי בעלי שתי הדירות בקומה הראשונה קיבלו היתר לבניית המרפסות מהוועדה המקומית קריות וכי הערר שהגישו הדיירים המתנגדים נדחה בוועדה המחוזית.

"צריך להיזהר מהוועדות המקומית והמחוזית". עו"ד יואב צח וכס
"להיזהר מהוועדות המקומית והמחוזית". עו"ד יואב צח וכס | צילום: יח"צ

המפקח על המקרקעין קיבל לאחרונה את תביעת המתנגדים ואסר על בעלי הדירות בניית מרפסות מכל סוג שהוא – תלויות או מבטון – לאחר שהם לא הוכיחו שיש ברשותם את ההסכמות הדרושות לבנייתן מצד רוב הדיירים.

המפקח בהחלטתו: "ניתן בזאת צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים כולם, או מי מטעמם, להוסיף או לבנות מרפסת/ות לדירותיהם בהתאם להחלטת הוועדה המקומית, לרבות צו האוסר על בניית מרפסות תלויות בהעדר ההסכמות הקנייניות הדרושות".

עו"ד יואב צח וכס שייצג את הדיירים המתנגדים, המתגורר אף הוא בבניין: "המסר: צריך להיזהר מהוועדות המקומית והמחוזית. אל להן להתערב בזכויות הדיירים. במקרה שלנו הן אף מיעטו במתן חשיבות לחוות דעת מהנדס מטעמנו כי הצעתם המקורית למרפסות בטון, מסוכנת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות