fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחק העונה: התפאורה כבר מוכנה

כדורגל: שמונה שנים עברו מאז הפעם האחרונה שמכבי חיפה שיחקה במשחק עונה אמיתי. ביום שני הקרוב זה יקרה כשהיא תעלה למשחק בית מול מכבי תל אביב
חזיזה מועמד חזק לשחקן העונה הבאה, רוקאביצה סיים כמלך השערים | צילום: אדריאן הרבשטיין
חזיזה מועמד חזק לשחקן העונה הבאה, רוקאביצה סיים כמלך השערים | צילום: אדריאן הרבשטיין

התוצאה מרמה
כשהיא יודעת שמכבי תל אביב ניצחה את הפועל כפר סבא והיא חייבת לנצח, עלתה מכבי חיפה למשחק חוץ קשה מאוד מול קרית שמונה. אבל העונה, כשמכבי חיפה מגיעה לשחק, היריבות מתקשות מאוד נגדה, וגם קרית שמונה שעלתה עם שלושה בלמים יכולה בהחלט להגיד שהיא יצאה בזול. שרי וסלליך יצאו קדימה מהרגע הראשון. סלליך, שפתח במקום חזיזה החולה שהתחיל את המשחק מהספסל, עזב את האגף, נכנס למרכז והשאיר את האגף למאבוקה. המגן הקמרוני הנהדר של מכבי הכין כדור מצוין לרוקאביצה ברחבה, אבל החלוץ של מכבי החמיץ, ומכבי המשיכה לתקוף עד שמאבוקה מצא את יובל אשכנזי, והקשר של מכבי כבש במשחק השלישי ברציפות את השער הראשון במשחק. אחרי 16 מחזורי ליגה עומד המאזן של אשכנזי על חמישה שערים וחמישה בישולים, וצריך ללכת אחורה עד לעידן טל, כדי למצוא קשר מרכזי במכבי שמגיע למספרים דומים.

משחק שלישי ברציפות עם השער הראשון במשחק. אשכנזי וחזיזה | צילום: אדריאן הרבשטיין
משחק שלישי ברציפות עם השער הראשון במשחק. אשכנזי וחזיזה | צילום: אדריאן הרבשטיין

מכבי המשיכה לתקוף, ובמחצית השנייה ראינו את רוקאביצה מחמיץ חמש פעמים וכובש שער שנפסל בטענה לנבדל, עד שבסופו של דבר הוא ניצל הרמת כדור של מאבוקה כדי לבסס את היתרון של מכבי.
בסיום, רפיון קל של ההגנה של מכבי הוביל ל-2:1 מצמק, אבל מכבי יורדת מנצחת, ובצדק, עם תחושה שקצת יותר דיוק של רוקאביצה, התוצאה יכלה להיות כפולה ואף יותר. רוקאביצה אגב, הגיע ל-10 שערי ליגה ועד עכשיו הוא בהחלט עושה את העבודה.
אני משוכנע שאף אחד לא יכעס אם רוקאביצה ישמור את השערים שלו ליום שני הקרוב, כשמכבי, שנמצאת במקום השני עם 37 נקודות, תארח באצטדיון סמי עופר את מכבי תל אביב הראשונה בטבלה.

סולד-אאוט שבועיים מראש
כדי להבין את השינוי הדרמטי שהביא איתו מרקו בלבול, אפשר פשוט ללכת לטבלת הליגה לפני שנתיים, חצי שנה לפני שבלבול הגיע. מכבי סיימה את העונה עם 38 נקודות ו-38 שערים ב-33 מחזורים. היום, מכבי אחרי 16 מחזורים עם 37 נקודות ו-34 שערים, כלומר: נקודה אחת בלבד פחות ממה שהשיגה הקבוצה בכל העונה של 2017-8.

מגן נהדר. הקמרוני מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין
מגן נהדר. הקמרוני מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין

כדי להשלים לגמרי את המהפך ואת הפיכתה של מכבי לטוענת לכתר לכל דבר ועניין נדרש דבר אחד נוסף: לנצח את מכבי תל אביב. ההפסד היחיד של מכבי חיפה העונה היה בבלומפילד, כששער עצמי של סיינסברי גרם למכבי לצאת בלי נקודות ולבלבול לשנות את השיטה משלושה בלמים ל-4-3-3. בבית, מכבי יכולה בהחלט לנצח את הצהובים, אפילו עם חסרונו הבולט של נטע לביא, הקפטן הירוק, הברומטר של הקבוצה בעונה פשוט יוצאת מהכלל. לביא מחזיק את מרכז השדה, חוטף המון כדורים בחלק המגרש של היריב ומאפשר ליובל אשכנזי לצאת קדימה כל הזמן ולסכן את השער.
פוקס, שהיה טוב מאוד מול נס ציונה בגביע ואף החל במהלך שהביא לשער השני של מכבי בקרית שמונה, הוכיח שיש לו לא מעט כדורגל. בלבול יצטרך לבנות את המערך בצורה כזו ששאר שחקני הקישור יעזרו לפוקס מול מרכז השדה הרצחני של הקבוצה מתל אביב.
ההתקפה הכי טובה בליגה, מול ההגנה הכי טובה בליגה. ירוק מול צהוב. איך זה ייגמר? קשה מאוד לדעת. מה שבטוח, שמי שירצה לראות את המשחק ייאלץ לעשות את זה מהבית, כי הכרטיסים כבר אזלו לפני שבועיים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות